صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین

https://virasty.com/raheamin

https://virasty.com/raheamin
🌸صفحات مجازی مجموعه رسانه تحلیلی و سیاسی بصیرتی فرهنگی راه امین رو به دوستانتان معرفی کنید🌸

👈🏼 هدف : 《فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ》
«مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها»هم اندیشی،بصیرت افزایی و روشنگری پیرامون اهداف انقلاب اسلامی،تبیین منویات امامین انقلاب باحضور همیشه سبز سربازان مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی
https://eitaa.com/raheamin
امـیـدوارم در وب سایت مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امـــــیـــن لـحـظـات خـوبـی را داشـتـه بـاشـیـدو امیدوارم از مطالب لذت برده باشید اگـه جـایـی ایـراد داره حـتـمـاً تـو نـظـراتـتـون عـنـوان کـنـیـد؛در نـظـر سـنـجـی حـتـمـاً شـرکـت کـنـیـد بـا تـبـادل لـیـنـک هـم مـوافـقـم...شـادبـاشـیـد
رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)
اگر از روی آگاهی گفته شود دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک، خیانت است

ایشان افزودند: اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
رهبر انقلاب، نمایش موشکهای پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملتهایی خواندند که از امریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی آید.
ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟
حضرت آیت الله خامنه ای این حرفها را شبیه حرفهای برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می گفتند جنگنده های اف – ۱۴ را که خریده ایم به امریکا پس بدهیم، به دردمان نمی خورد!
رهبر انقلاب افزودند: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم.
رهبر انقلاب با تأکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره سیاسی بجز چند استثنا افزودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفتگو مخالفیم، ما می گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

💥✨⚜️ـــــــــــ𖦹.🌸.𖦹ــــــــــــــ⚜️
✍️مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها
▫http://splus.ir/raheamin
🔸https://eitaa.com/raheamin
🔹https://rubika.ir/basiratraheamin
🔸https://raheamin.blog.ir
┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ اسفند ۹۵، ۱۰:۴۴ - فاطمه
    اپم
نویسندگان

تاریخ به افق کربلا

چهارشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۴۵ ب.ظ

 محرم؛ از آل‌بویه تا قاجار

◾️ اولین باری که ایرانیها به صورت رسمی در دهه #محرم عزاداری کردن به زمان حکومت آل بویه برمی‌گرده. اون زمان به دستور معزالدوله دیلمی که پایه‌گذار آل بویه بود، در روز عاشورا همه بازارها تعطیل شد و مردم بیرون از خونه‌هاشون عزاداری کردن.
~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇

 کار زیبای یک ایرانی در هاوایی
🍃🌹🍃
🔻امسال اینجا هیچ مراسمی نبود، دلم میخواست یکاری کنم

🔸به فکرمون رسید تو گرمای هاوایی آب پخش کنیم و یه نوشته و یک PR code سایت ?who is hossein رو بزنیم اگر کسی دوست داشت با امام حسین آشنا باشه😍
.
🔹معنی متن روی بطری آب ها: این آبی که در دست دارید، ادای احترامی است به امام حسین، نوه حضرت محمد، که در کربلا در سال 680 میلادی در روز عاشورا به شهادت رسید. ایستادگی شریف او در برابر ظلم و ستم با وجود آب نخوردن و تشنگی شدید او، خانواده و فرزندان معصومش و یارانش، ما را برانگیخته است. این رویداد بر ارزش های شجاعت، عدالت و صداقت تاکید می کند.

🔺همانطور که تشنگی خود را برطرف می کنید، مقاومت آنها را در سختی ها به یاد بیاورید. این فقط داستانی از گذشته نیست، بلکه فراخوانی برای حفظ این ارزش‌ها در امروز است. اگر این داستان شما را متاثر می‌کند، از شما دعوت می‌کنیم تا درباره پیاده‌روی اربعین بیشتر بدانید، سفری مهم که سالانه میلیون‌ها نفر برای یادآوری حسین و پیام جاودانه‌اش طی می‌کنند.

~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇
🇮🇷
📝 ناگفته های #کربلا و #عاشورا
🍃🌹🍃

🔻از مبانی اصلی تشیع که مشهور است و شاید معروف، عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» که بایستی برای تحقق این شعار تمامی درس‌های کربلا را از بر باشیم نه فقط از مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش بگوییم. بدون تردید عاشورا یک مکتب و دانشگاه است و دروس و رشته های مختلفی دارد و متأسفانه پس از ۱۴۰۰ سال هنوز بخوبی بیان نشده است.

🔸یکی از بزرگترین درس‌های کربلا ادب است. به راستی چرا شمر که نقشی بمراتب کمتر از رهبران اموی و کوفه در شهادت امام حسین(ع) و یاران عزیز ایشان داشت پس از ۱۴۰۰ سال هنوز منفورترین شخص است؟ چرا در بین یاران ابی عبدالله حضرت ابوالفضل العباس (ع) به مقام شبه معصومی میرسند و در بین مردم با امام مسلمین مقایسه می‌شود و عظمت و شکوه بارگاه او همسان امام است؟ بدون تردید شاه کلید این موضوع با رجوع به منابع تاریخی و شرح ماوقع روز عاشورا یک کلمه است و آن ادب است.

🔹شمر به خاطر بی ادبی، زخم زبان، بی‌احترامی به ولایت و امام زمان خویش پس از ۱۴۰۰ سال در بین مردم منفورترین شخص است و حضرت ابوالفضل العباس(ع) با رعایت ادب در مقابل امام زمان خویش به این جایگاه رسیده است.

▪️درس بعدی عاشورا، اطاعت است. بدون شک سپاه یزیدیان به فرماندهی عمر بن سعد اهل نماز،روزه،حج و سایر عبادات الهی بودند اما آنچه انسان را نجات می‌دهد اطاعت است نه عبادت. عبادت شرط لازم است اما برای سعادت و عاقبت به خیری شرط کافی نیست به همین خاطر یاران ابی عبدالله(ع) با اطاعت از امام زمان خویش به سعادت و عاقبت به خیری رسیدند.اما عبادات سپاه امویان و کوفیان نتوانست اصحاب خویش را نجات دهد و سعادتمند کند.

🔺درس بعدی عاشورا که رمز سعادت و رستگاریست و در تمام لحظات و مکان‌ها بایستی مد نظر باشد دل نشکستن هاست. تمام عالم هستی ظرفیت پذیرش خداوند متعال را ندارد مگر دل مومن و انسان‌های پاک،و آنجا است که جایگاه خداست. شمر دل شکست، شمر باعث ناراحتی دلخوری و شکستن دل امام مسلمین و مومنین همراه ایشان شد به همین خاطر حضرت باری تعالی خودش باعث نفرت مردم تمام عالم نسبت به این انسان نماها شد و البته معیاری برای حق و باطل در طول تاریخ. هر کس با حسین و یارانش باشد با خداست و خدا هم با اوست و عزیز می‌شود «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم رحمن ودا ». و هر کس بر ضد امام حسین و قیام او باشد تا قیام قیامت منفور و از عاقبت به خیری چیزی به او نخواهد رسید.

فاصبر ان عاقبة للمتقین
~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇

علما و عملا
و الحقنی به کربلا

دل تو اگه شیدایی
دخیل همین بیرق کن
 
بگو که خدا بعد از مرگ
منو به حسین ملحق کن  
~◇~◇~◇~◇~◇~◇~~◇~◇~◇~◇~◇~◇~

"کربلا" کاش شود موعدِ دیدار،  فقط
هر "شبِ جمعه" حرم لازمم انگار، فقط

تو همان روضهٔ عطشانی و ما روضهٔ اشک
چشمِ "زهراست" همان چشمهٔ خونبار، فقط

🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸

🔴برای چه گریه می‌کنیم؟

🔹ما به مراسم ها می‌آییم که تنها برای مظلومیت ائمه اهل بیت (ع) گریه کنیم یا آمده ایم که آماده شویم به راه اهل بیت برویم؟ برای روضه گوش دادن یا برای شنیدن فلسفه عاشورا و راه حسینی آمده ایم؟ تا کنون به این موضوع فکر کرده‌ایم اشک برای امام حسین (ع) از سر شرمندگی است یا از سر دلسوزی برای آن زمان تلخ عاشورا؟

🔹تنها نکته ماجرا اینجاست که ما در مراسم ها می‌خواهیم درک کنیم تا بلکه روشن شویم و بعد اشک بریزیم و حتی شاید تا جایی پیش برویم که لیاقت داشته باشیم به درستی نیز روشنگری کنیم.

🔹خوب است بانی های مراسم ها و عزاداری های حسینی به گونه‌ای مراسم را هدایت کنند که تنها به گریه اکتفا نشود بلکه راه حسینی بیاموزیم و به فلسفه حسینی شدن بیندیشیم. احساسات را داشته باشیم اما برای منطقی که ما را نجات بدهد. شاید چند صباحی دیگر که تنها گریه می‌کنیم، بگوییم مظلوم های زیادی در تاریخ  بودند چرا برای بقیه گریه نکنیم یا اصلا دیگر گریه نکنیم و همه را یکی بدانیم.تنها راه این است که فلسفه حسینی شدن را به ما یادآوری کنند.

ادامه یادداشت در لینک زیر:

🔗 hayat.ir/x3NdD

 صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی و سیاسی اجتماعی راه امین

↔🔄⤵⬆⬆⬆

🍃🍃¦•↫ 🍃🍃¦•↫ 🍃🍃¦•↫ 🍃🍃¦•↫ 🍃🍃¦•↫ 🍃
🖤تاریخ به افق کربلا🖤
"کربلا" کاش شود موعدِ دیدار،  فقط
هر "شبِ جمعه" حرم لازمم انگار، فقط

تو همان روضهٔ عطشانی و ما روضهٔ اشک
چشمِ "زهراست" همان چشمهٔ خونبار، فقط
https://raheamin.blog.ir/post/%F0%9F%8F%B4%F0%9F%8F%B3%EF%B8%8F%F0%9F%8F%B4
🍃🍃¦•↫ 🍃🍃¦•↫ 🍃🍃¦•↫ 🍃🍃¦•↫ 🍃🍃¦•↫ 🍃
🔍 ادامه #یادداشت_بیاناتی 

🔹 معروف‌ترین دعاها از سه امامی که در صحنه مبارزه بودند صادر شد
عجیب این است که اگرچه از همه ائمه علیهم‌السّلام - تا آن جایی که در ذهنم هست - تقریباً دعاهایی مأثور است و ادعیّه‌ای به ما رسیده است، اما بیشترین و معروفترین دعاها از سه امام است، که هر سه درگیر مبارزات بزرگِ مدّتِ عمر خودشان بودند: یکی امیرالمؤمنین است که دعاهایی مثل دعای کمیل و دعاهای دیگر از آن بزرگوار رسیده است، که یک عالَم و غوغایی است. بعد ادعیه مربوط به امام حسین است، که همین دعای عرفه مظهر آنهاست. این دعا، واقعاً دعای عجیبی است. بعد هم امام سجاد است که فرزند و پیام‌آور عاشورا و مبارز در مقابل کاخ ستم یزید است. این سه امامی که حضورشان در صحنه‌های مبارزات از همه بارزتر است، دعایشان هم از همه بیشتر است؛ درسشان در خلال دعا هم از همه بیشتر است. آن وقت شما همین خصوصیات اخلاقی را در صحیفه سجادیّه نگاه کنید. ۱۳۷۶/۹/۱۳

🔻 دعای عرفه صحیفه سجادیه مانند شرحی بر دعای عرفه امام حسین است
🔹 دعای دیگری مربوط به روز عرفه در صحیفه سجادیه هست، که از فرزند این بزرگوار است. من یک وقت این دو دعا را با هم مقایسه میکردم؛ اوّل دعای امام حسین را میخواندم، بعد دعای صحیفه سجّادیه را. مکرّر به نظر من این طور رسیده است که دعای حضرت سجّاد، مثل شرح دعای عرفه است. آن، متن است؛ این، شرح است. آن، اصل است؛ این، فرع است. دعای عرفه، دعای عجیبی است. شما عین همین روحیه را در خطابی که حضرت در مجمع بزرگان زمان خود - بزرگان اسلام و بازماندگان تابعین و امثال اینها - در منی ایراد کردند، مشاهده میکنید. ظاهراً هم متعلّق به همان سال آخر یا سال دیگری است - من الان درست در ذهنم نیست - که آن هم در تاریخ و در کتب حدیث ثبت است. به قضیه عاشورا و کربلا برمیگردیم. میبینیم این‌جا هم با این‌که میدان حماسه و جنگ است، اما از لحظه اوّل تا لحظه آخری که نقل شده است که حضرت صورت مبارکش را روی خاکهای گرم کربلا گذاشت و عرض کرد: «الهی رضاً بقضائک و تسلیماً لأمرک»، با ذکر و تضرع و یاد و توسّل همراه است. از وقت خروج از مکه که فرمود: «من کان فینا باذلاً مهجته موطناً علی لقاءاللَّه نفسه فلیرحل معنا»، با دعا و توسل و وعده لقای الهی و همان روحیه دعای عرفه شروع میشود، تا گودال قتلگاه و «رضاً بقضائکِ» لحظه آخر. یعنی خود ماجرای عاشورا هم یک ماجرای عرفانی است. جنگ است، کشتن و کشته شدن است، حماسه است - و حماسه‌های عاشورا، فصل فوق‌العاده درخشانی است - اما وقتی شما به بافت اصلی این حادثه حماسی نگاه میکنید، میبینید که عرفان هست، معنویّت هست، تضرّع و روح دعای عرفه هست. ۱۳۷۶/۹/۱۳

🔻 در دعای عرفه معارف فراوانی وجود دارد که فقط با زبان دعا قابل بیان است
🔹 در دعاهاى معتبر خیلى معارف وجود دارد که انسان اینها را در هیچ جا پیدا نمى‌کند؛ جز در خود همین دعاها. از جمله‌ى این دعاها، دعاهاى صحیفه‌ى سجادیه است. در منابع معرفتى ما چیزهایى وجود دارد که جز در صحیفه‌ى سجادیه یا در دعاهاى مأثور از ائمه انسان اصلاً نمى‌تواند اینها را پیدا کند. این معارف با زبان دعا بیان شده. نه این‌که خواستند کتمان کنند؛ طبیعت آن معرفت، طبیعتى است که با این زبان مى‌تواند بیان شود؛ با زبان دیگرى نمى‌تواند بیان شود؛ بعضى از مفاهیم جز با زبان دعا و تضرع و گفتگو و نجواى با پروردگار عالم اصلاً قابل بیان نیست. لذا ما در روایات و حتّى در نهج‌البلاغه از این گونه معارف کمتر مى‌بینیم؛ اما در صحیفه‌ى سجادیه و در دعاى کمیل و در مناجات شعبانیه و در دعاى عرفه‌ى امام حسین و در دعاى عرفه‌ى حضرت سجاد و در دعاى ابوحمزه‌ى ثمالى از این‌گونه معارف، فراوان مى‌بینیم. از دعاها غفلت نکنید؛ به دعاها بپردازید. دعا هم بکنید. ۱۳۸۴/۷/۱۷

🔻 خدا را برای به دنیا آمدن در دولت اسلام شکر کنید
🔹 اقبال بزرگی که شما جوانان آورده‌اید این است که در دوره‌ی حاکمیت اسلام هستید. بعضی در این دوره متولد شده‌اید و بعضی در این دوره، جوانی‌تان را گذرانده‌اید و این، اقبال بسیار بزرگی است.خوشا به حالتان! کمااین‌که، حضرت امام حسین، در «دعای عرفه» خدا را شکر می‌کند که در دولت کفر به دنیا نیامده است. (چون ایشان در دولت پیغمبر به دنیا آمدند.) آری! این قضیه آن‌قدر عظمت دارد که امام حسین، آن هم در دعای عرفه خدا را شکر می‌کند که او را در دولت کفر به دنیا نیاورده و در دولت اسلام به دنیا آورده است. ۱۳۷۹/۱۱/۱۵

🔍 ادامه👇
🔍 ادامه #یادداشت_بیاناتی

🔻 در دعای عرفه می‌خوانید: با تقوای خودت مرا خوشبخت کن
🔹 باید به خدای متعال توکل کنید و تقوای الهی را هم از او بخواهید. چند روز پیش در دعای مبارک امام حسین علیه‌السلام در روز عرفه، خواندید: «اللهم اجعلنی اخشاک کأنی اراک و اسعدنی بتقویک و لا تشقنی بمعصیتک».«و اسعدنی بتقویک»؛ با تقوای خودت مرا خوشوقت و خوشبخت کن. «ولاتشقنی»؛ با معصیت خودت مرا بدبخت نکن.باید از خدا تقوای الهی را خواست.ان‌شاءالله توجهات و رحمت خدای متعال هم به سمت شما نازل است. ۷/۱۲/۱۳۸۰

🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
🍃¦•↫ 🍃🍃¦•↫ 🍃🍃¦•↫ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

📡در ویراستی نیز با ما همراه شوید👇
https://virasty.com/raheamin/1686859310990986258
می‌سوزم
از تبی که
علاجش
خاک توست..

یاحسین‌علیه السلام....💔
صلی الله علیک یا_اباعبدالله🌺
شب جمعه🌙کربلا می‌خواهم...
🌱🍃🌱🍃🌱🍃
تاریخ به افق کربلا
https://raheamin.blog.ir/post/%F0%9F%8F%B4%F0%9F%8F%B3%EF%B8%8F%F0%9F%8F%B4🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸

📡در ویراستی نیز با ما همراه شوید👇
https://virasty.com/raheamin/1686857782119837012
می‌سوزم
از تبی که
علاجش
خاک توست..

#یاحسین‌ع....💔
#صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله🌺
#شب_جمعه🌙کربلا می‌خواهم...
https://virasty.com/raheamin/1686857782119837012
🌱🍃🌱🍃🌱🍃

🔴عاشورای حسینی؛ عاشورای حماسه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نگاه حماسی به عاشورا و قیام حسینی، در تاریخ تشیع، نگاهی تقریباً نو، اصیل، عمیق و واقع‌بینانه به حادثة عاشورا است.
نگاه حماسی و سیاسی به نهضت حسینی توانست بزرگ‌ترین انقلاب قرن، انقلاب اسلامی ایران، و یک نهضت بی‌نظیر و الگوساز را پدید بیاورد. 

این نگاه نخستین بار توسط مرحوم #آیت‌لله_کاشانی مطرح شد اما نتوانست نهادینه بشود و در میان مردم رواج یابد:
در سال 1326 [75 سال قبل؛ مصادف با تأسیس رژیم جعلی اسرائیل] که هیأتهای عزاداری به منزل ایشان رفتند وی در جمع آنان خطابه‌ای عاشورایی ایراد کرد: 

«آقایانی که برای عزاداری گرد هم آمده‌اید آیا می‌دانید چرا حسین‌بن‌علی تن به شهادت داد. اینکه گفته می‌شود که فقط برای شفاعت امت خود بوده، بی‌جاست. آن بزرگوار دشمن کسانی است که پشت پا به مقصد مقدسش می‌زنند و از هتک نوامیس اسلام خودداری ندارند. آیا بر روضه‌خوانی فواحش شهر اثری مترتب است؟ حسین می‌خواست بازار ظلم و تعدی را، که رواج یافته بود، از بین ببرد و مردم را درس شهامت و فداکاری بدهد. حسین می‌خواست به مردم بفهماند که نباید زیر بار ظلم و جور رفت و در راه احقاق حق باید دریغ نداشت. حسین برای جلوگیری از اوضاع و احوالی نظیر آنچه امروز ما داریم، تن به شهادت داد. اگر ما درس فداکاری را از حسین فرا گرفته بودیم، گرفتار اوضاع غیرقابل تحمل امروزی نمی‌شدیم ... آقایان اگر شما در کربلا بودید و نالة حسین را می‌شنیدید آیا آمادة همراهی با آمال و هدف می‌شدید یا خیر؟ اگر واقعا آمادة کمک به حسین بوده‌اید، پس چرا حالا، حاضر به متابعت از دین و روش مقدس او نیستید؟ ... وضع مسلمانان در زمان یزید بهتر از حالا بود: کفار به مسلمین باج و خراج می‌دادند ولی حالا بر سر ما می‌کوبند. اسلام رو به توسعه می‌رفت و حالا رو به زوال است. وضع اجتماعی ما امروز به مراتب بدتر از زمان یزید شده است...»

در ادامة این حرکت امام امت با همکاری برخی از شاگردان روشن‌اندیش خود همچون شهید مطهری تلاش زیادی برای تغییر این ادبیات به عمل آوردند. عاشورا را آنگونه که بوده است به مردم معرفی کردند. و مسیر را کاملاً تغییر دادند.
یکی از انقلابی‌ترین، انقلاب‌سازترین و افشاگرانه‌ترین سخنرانی‌های امام امت، علیه رژیم ستم‌شاهی در عصر عاشورای 1383 قمری مصادف با 13 خرداد 1342 در مدرسة فیضیة قم انجام گرفت. (صحیفة نور، ج1، ص55-56)
#عاشورا
#امام_حسین
  r  a  h  e  a  m  i  n  @
https://eitaa.com/raheamin
http://raheamin.blog.ir

─═इई🏴﷽‌🏴ईइ═─

سلام ؛ فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ؛ ایّام غم و اندوه اهلبیت علیهم السلام ، در عزای سید و سالار شهیدان کربلا ، حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السّلام و یاران باوفایشان بر شما عاشقان حضرتش تسلیت و تعزیت باد. 🏴

╔═.🍃🕊.════♥️══╗
  صفحات مجازی مجموعه 

بصیرتی فرهنگی راه امین

  r a h e a m i n @
╚═♥️═════.🍃🕊.═╝

 

🏳صفحات مجازی مجموعه ️بصیرتی فرهنگی راه امین🏳
اهداف صفحات مجازی«مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین»فَاعْتَبِرُوایَاأُولِی الْأَبْصَار«مسیری برای وحدت وبه هم رسیدن اندیشه ها»تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی
r a h e a m i n @
https://splus.ir/raheamin
https://eitaa.com/raheamin
 http://raheamin.blog.ir/
https://rubika.ir/basiratraheamin4

🌹نماز ظهر عاشورا روایتی است از جنس آسمان که هر صاحب دلی را متحیّر می‌کند و به تحقیق‌، در مقام عمل، بالاترین تأکید و سفارش بر اهمیت جایگاه فریضه نماز است‌

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

        🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

                                      ♥️

‌‌┄✦۞✦✺🖤┈••✾🏴

🌹زینب کبری‌ (سلام اللَّه علیها) نمونه حضور زن در مسائل مهم تاریخ

♦️امام خامنه ای : اینکه گفته میشود در عاشورا، در حادثه‌ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثه‌ی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصه‌ی عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامیِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعیِ دائمی شود، عبارت بود از منش زینب کبری‌؛ نقشی که حضرت زینب بر عهده گرفت؛ این خیلی چیز مهمی است. 

♦️این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. قرآن هم در موارد متعددی به این نکته ناطق است؛لیکن این مربوط به تاریخ نزدیک است، مربوط به امم گذشته نیست؛ یک حادثه‌ی زنده و ملموس است که انسان زینب کبری‌ را مشاهده میکند که با یک عظمت خیره‌کننده و درخشنده‌ای در عرصه ظاهر میشود؛ کاری میکند که دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع کرده است و بر تخت پیروزی تکیه زده است، در مقر قدرت خود، در کاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود؛ داغ ننگ ابدی را به پیشانی او میزند و پیروزی او را تبدیل میکند به یک شکست؛ این کارِ زینب کبری‌ است.

♦️ زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد که میتوان #حجاب و #عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ


صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین
╭━═━🍃❀🏴❀🍃━═━╮ 
   https://eitaa.com/raheamin
    r a h e a m i n @
     http://raheamin.blog.ir/
╰━═━🍃❀🏴❀🍃━═━╯

✾••┈┈••✾🏴✾••┈

فلسفهٔ قیام عاشورا
در نیمهٔ سدهٔ گذشتهٔ شمسی در ایران ما تلاش‌هایی بسیار برای فهم چراییِ رخداد عاشورا صورت گرفت و شماری از اهل اندیشه و علم به طرح نظریات خود پرداختند. در این نوشته پنج نظریه مشهور را به‌اجمال معرفی کرده‌ایم:

۱. نظریه «شهید آگاه».   در این نظریه فلسفهٔ قیام امام حسین(ع) بخشوده‌شدنِ گناهان امت دانسته شده است. صاحبان این نظریه معتقدند امام بنا به خواست الهی و آگاهانه و عامدانه به کربلا رفت تا شهید شود و خداوند گناهان عزاداران او را ببخشاید. مانند آنچه در مسیحیت دربارهٔ مسیح(ع) گفته ‌شده که خداوند خون او را فِدیه گناهان مردم قرار داد. این نظر گویا نخستین بار در دورهٔ تیموری در کتاب «روضةالشهداء» ملاحسین کاشفی مطرح شد و پس از آن آثاری دیگر نیز هماهنگ با آن نوشته و ترویج شد.  

۲. نظریه «امر به ‌معروف و نهی از منکر».   مرحوم محمدتقی شریعتی با نقد نظریه «شهید آگاه»، امر به‌ معروف و نهی از منکر را فلسفهٔ قیام امام معرفی کرد و بزرگ‌ترین منکر را در آن دورانْ انحراف ایجادشده در عرصه حکومت دانست. این نظر در سال ۱۳۴۱ در سخنرانی در تالار رازی دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مطرح شد. متن این سخنرانی با اضافاتی در کتابی با عنوان «چرا حسین(ع) قیام کرد؟» منتشر شد. استاد مرتضی مطهری نیز در چند سخنرانی و نوشته که بیشتر در دههٔ ۱۳۵۰ شمسی نوشت یا ایراد کرد و بعدها در کتابی سه‌جلدی به نام «حماسه حسینی» تدوین و منتشر شد، بویژه در سخنرانی «عنصر امر به‌ معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی» دیدگاه خود را در این خصوص به‌روشنی و تفصیل شرح داد. ایشان ضمن تأکید بر جایگاه مهم اصل «امر به ‌معروف و نهی از منکر در تعالیم اسلامی»، قیام امام را منطبق با این اصل تحلیل کرده است. اساس سخن استاد محمدتقی شریعتی و استاد مرتضی مطهری یکی است، اما دامنهٔ مباحث، ارائه شواهد تاریخی، استدلال‌ها و… در کار مطهری بسیار مفصل‌تر است. 

۳. نظریه «حکومت اسلامی».   مرحوم آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی در کتابی با عنوان «شهید جاوید» که در سال ۱۳۴۹ شمسی منتشر شد، فلسفهٔ قیام امام را سرنگون‌کردنِ یزید و تشکیل حکومت اسلامی دانست. ایشان با نقد بسیاری از روایت‌های تاریخی مشهور، در این باب نظریه‌ای خاص ترتیب داد که با موافقت‌ها و مخالفت‌هایی جدی و گسترده روبه‌رو شد. آیت‌الله صافی گلپایگانی کتاب «شهید آگاه» را در ردّ این کتاب نوشت و منتشر کرد.

۴. نظریه «شهادت».   دکتر علی شریعتی در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شمسی با ایراد چند سخنرانی و نگارش چند کتاب و مقاله به ارائه نظریه خود دربارهٔ فلسفهٔ قیام امام حسین(ع) پرداخت. دکتر شریعتی معتقد بود امام حسین(ع) قیام کرد و آگاهانه و عامدانه شهادت را برگزید، اما نه برای اینکه بعدها دیگران بر او بگریند و گناهانشان آمرزیده شود، بلکه به این دلیل که با شهادت خود، دولت اموی و شخص یزید را رسوا و مشروعیت او را سلب کند. او شهادت را برگزید چون نه امکان پیروزی بر یزید برای او فراهم بود و نه می‌توانست در برابر او ساکت بنشیند.

۵. نظریه «تقابل شام و عراق».   به‌عنوان آخرین نظریه باید به نظر مرحوم دکتر سیدجعفر شهیدی اشاره کرد. دکتر شهیدی در اوایل دههٔ ۱۳۶۰ شمسی در کتابی با عنوان «پس از پنجاه سال» به تحلیل قیام امام حسین(ع) پرداخت و منازعات سیاسی دیرینه میان اعراب عراق و شام را محرکی قوی برای دعوت کوفیان از امام برای راه انداختنِ حرکتی علیه یزید و انتقال دوبارهٔ مرکز حکومت از شام به عراق دانست. 

📌 چند نکته:
نخست.   این نظرات کاملاً ضدونقیضِ یکدیگر نیستند و در میان آنها عناصر مشترک نیز کم نیست. 
دوم.   در تمامی نظراتی که در دهه‌های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ شمسی مطرح شد، نظریه سنتیِ «شهید آگاه» یعنی اعتقاد به کشته‌شدنِ امام برای بخشوده‌شدنِ گریه‌کنندگان بر او، به‌تصریح یا اشاره نقد و رد شده است. این کار در آستانهٔ انقلاب اسلامی و فضای قبل و بعد از آن کاملاً قابل‌درک است. 
سوم.   بر سر بعضی از این دیدگاه‌ها به‌خصوص نظریه «حکومت اسلامی» منازعات کلامی و قلمی تندی درگرفت و برخی نویسندگان و گویندگان از ادبیات تند و غیرقابل قبولی بهره بردند.
 
 ختم کلام اینکه فیلسوف معاصر تاریخ، مایکل استنفورد، معتقد است: «تاریخ عبارت است از یک گفتگوی بی‌پایان»؛ گفتگویی همیشگی میان مورخان و شواهد و داده‌های تاریخی. بر این اساس باید همچنان منتظر ارائهٔ نظریاتی تازه دربارهٔ فلسفهٔ قیام عاشورا بود، اما  شگفت اینکه از زمان طرح آخرین نظریه در خصوص فلسفهٔ قیام عاشورا تاکنون بیش از چهل سال گذشته است.
صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین»
https://eitaa.com/raheamin
 r a h e a m i n @

┈••✾🏴✾••┈┈••✾

به لرزه آمد زمین کربلا                                 که شد سر حسین ز پیکرش جدا
                               حسین حسین حسین (۲)
ز قتلگاه رسد به آه و زمزمه                          صدای گریه علی و فاطمه
که تشنه لب شده چنین فدا حسین              حسین حسین حسین (۲)
                               حسین حسین حسین (۲)
جهان سیه شده به پیش خواهرش                که قاتل از قفا بریده خنجرش
نشسته خون به دل از این عزا حسین            حسین حسین حسین (۲)
                               حسین حسین حسین (۲)
ز زین فتاده است عزیز مرتضی                       به خون کشیده شد حریم مصطفی
صدای العطش رسد ز خیمه ها                      سکینه می زند صدای یا ابا
                               حسین حسین حسین (۲)
کنا رعلقمه عزیز مرتضی                              دو دست نازنین ز پیکرش جدا
بگوش می رسد صدای یا اخاء                       حسین حسین حسین (۲)
                               حسین حسین حسین (۲)

🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈

🔥برائت ناقص، فرار از وظیفه امروز
  
▪️«لعنت بر شمر و یزید» اگر به «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» منتهی نشود یعنی در کربلای امروز در خیمه #حسین نیستیم

▪️...و لحظه لحظه زندگی بشر امتداد کربلاست

▪️کسی که از خیمه حسین بیرون بماند راهی دیگر ندارد جز اینکه در شمار لشکر یزیدیان باشد.
#عاشورا

•┈┈••••✾•🚩•✾•••┈┈•

 


🌾 روایتی از ۱۳شهید نوجوان جهرمی که روز عاشورای ۶۲ تشنه شهید شدند...

🌷 اولین باری بود که در روز تاسوعا نیرو به جبهه می بردم. حزن شدیدی فضای اتوبوس را گرفته بود، تعدادی جوان ونوجوان معصوم. شاید اولین سالی بود که بچه‌ها شب عاشورا را در اتوبوس می گذراندند. هر کس برای خودش خلوتی داشت. بعضیها زیر لب روضه می خواندند، بعضی در فکر  و برخی دیگر چیزی می‌نوشتند.

شب فرا رسید کمی خسته شده بودم از آقای نظری که کمک من بود خواستم تا او رانندگی کند و من ساعتی استراحت کنم، زمانی که اتوبوس برای اقامه نماز صبح ایستاد از خواب بیدار شدم.

بعد از خواندن نماز صبح من پشت فرمان نشستم. باید کمی عجله می‌کردیم تا ساعت 4 عصر خودمان را به مهاباد برسانیم چون بعد ساعت 4 جاده ناامن می‌شد و تازه تردد ضد انقلاب آغاز می‌شد و تا صبح روز بعد ادامه می یافت و جاده را ناامن می‌کرد.
روز عاشورا بود و از گوشه کنار اتوبوس صدای هق هق گریه به گوش می‌رسید. نمی دانم شاید به دلشان افتاده بود که در روز عاشورای امام حسین، به شهدای کربلا می پیوندند. هر از گاهی آقای نظری پارچ آبی را بین بچه‌ها می‌گرداند تا بنوشند اما عاشورا بود وکسی لب به آب نمی زد. حال و هوای اتوبوس قابل توصیف نبود.

نزدیک ظهر مقداری نان و خرما بین بچه‌ها تقسیم شد و به عنوان ناهار آن را درون اتوبوس میل کردند. فرصت توقف نداشتیم فقط چند لحظه‌ای را برای اقامه نماز ظهر در سقز ایستادیم. نماز ظهر عاشورایشان دیدنی بود تعدادی نوجوان چهارده پانزده ساله با آن جثه‌ کوچکشان مشغول راز و نیاز بودند.

سریع سوار شدند تا زودتر به مهاباد برسیم، دلهره عجیبی داشتم آقای نظری هم که کنار من نشسته بود حال خوشی نداشت و می‌گفت خیلی دلم شور می‌زند. دلمان مثل سیر و سرکه می جوشید و دلیلش را نمی دانستیم که ناگهان متوجه شدم جاده بسته شده است و یک مینی بوس  ویک سواری کنار جاده ایستاده بودند.

فکر کردم تصادف شده است. پاهایم را تا آخر روی ترمز فشار دادم، چند نفر با لباس مبدل بسیجی و اسلحه اطراف جاده ایستاده بودند. ناگهان دو سه نفر آرپیجی به دست وسط جاده ظاهر شدند و به سمت ما نشانه رفتند. مصطفی رهایی بلند شد و داد زد: «کوموله‌ها هستند، کوموله‌ها هستند.»

شوکه شده بودم، نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم. یکی از منافقین گفت: دستتان را بالا ببرید و ناگهان درب اتوبوس را باز کرد و همه را با اسلحه تهدید کرد. دور تا دورمان را با اسلحه احاطه کرده بودند و نمی شد تکان خورد. کارت اتوبوس و پلاک شخصی آن، آنها را متقاعد کرد که اتوبوس شخصی است.

آنان تمام وسایل بچه‌ها را از جعبه اتوبوس بیرون آوردند و کارت شناسایی آنها را گرفتند. همه آنها بسیجی بودند به جز مصطفی رهایی که کارت سپاه داشت. با تهدید همه را به سمت جنگل بردند و تنها من و آقای نظری مانده بودیم.

نمی دانم چطور باورشان شده بود که ما دو نفر شخصی هستیم و ارتباطی با رزمندگان نداریم و فقط راننده هستیم. در همین حین یک مینی‌بوس پر از مسافر هم از راه رسید و آن را هم متوقف کردند و در بین آنها سربازی را که به همراه پدر پیرش به مهاباد می رفتند، پیاده کردند و سرباز را همان جا جلو چشمان پدرش کشتند و پیرمرد را به من سپردند و گفتند پیرمرد را سوار کن و برگرد.

تمام حواسم پیش بچه‌ها بود، خدایا چه بر سر بچه‌ها می‌آورند. جرأت نمی‌کردم از سرنوشت بچه‌ها بپرسم صدای شنیدن تیر از بین جنگل خیلی مرا بیتاب کرده بود با دلهره تمام پشت فرمان نشستم و با اضطراب اتوبوس را روشن کرده و به سمت نزدیکترین مقر سپاه حرکت کردم.

فردا صبح زود اتوبوس را برداشتم و به محل حادثه حرکت کردیم. ماشین را کنار جنگل گذاشتم و به سرعت به طرف جنگل دویدم. غمبارترین و سخت ترین صحنه عمرم را آن جا دیدم. بدن بی‌جان و تیرباران شده 13 جوان و نوجوان معصوم که هر یک گوشه‌ای افتاده بودند و در عصر عاشورای سال 1362 به جمع شهدای کربلای 61 هجری قمری پیوستند.
#کتاب_خاطرات_دردناک
#ناصرکاوه
☝ راوی:#غلام_رشیدیان
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

•┈┈••••✾•🚩•✾•••┈┈•
صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین»
https://eitaa.com/raheamin
  r a h e a m i n@

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
به لرزه آمده زمین کربلا

که شد سر حسین ز پیکرش جدا

ز هر طرف رسد صدای یا حسین

رسد ز قتلگه صدای زمزمه

صدای ناله علی و فاطمه

که تشنه لب شدی چنین فدا حسین

سری که از بدن جدا شد از قفا

تنش به خاک و خون میان قتلگاه

رسیده شعله ها به خیمه ها حسین

راس حسین به نیزه ها اتیش زدن به خیمه ها
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

 

أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ وَ جَعَلَنَا وَ إِیَّاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الْإِمَامِ الْمَهْدِیِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ.

#محرم
#عاشورا

╔═.🍃🕊.════♥️══╗
    @raheamin
╚═♥️═════.🍃🕊.═╝

*عاشورای حسینی تسلیت باد*
            *خدایا*
*به حرمت این روز عاشورا🖤دستم به آسمانت نمیرسد اما تو که دستت به زمین میرسد،به حق آقا سیدالشهدا علیه السلام و یاران با وفایش🏴، عزت دوستان وعزیزانم را تا عرش کبریایی خود بلند کن.*
*عطا کن به آنان هرآنچه برایشان خیر است زندگیشان را لبریز از آرامش و سلامتی کن.*
           *"آمیـــن "*
     *یا قاضی الحاجات*

.*_سلام آقاجانم ،سلام_*

*🏴امروز عاشورا است*
*عطر شما همراه با نسیم غمبار محرم،*
*در هم پیچیده است*
*هوا سرشار از بوی غم است*
*و امید و اشک...*

*▪️نشسته‌ایم در خیمه‌های ماتم جدت،*
*در انتظار گام‌های استوار*
*و حیدری‌ات*
*و چشمان اشکبارمان را*
*دوخته‌ایم به آسمان*
*و زیر لب،*
*بغض‌آلود و منتظر،*
*زمزمه می‌کنیم:*
*"این الطالب بدم المقتول بکربلا*

*_✨الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌_*
*_لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ_*

┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾

 

🏴امام حسین (علیه‌السّلام) برای روشنگری عزیزان خود را به میدان آورد

◾️ رهبر انقلاب: امام حسین (علیه الصّلاة و السّلام) برای بیان حقیقت، روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را برمیدارد می‌آورد وسط میدان. امام حسین (علیه‌السّلام) که میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد؛ زینب را آورد، همسران خود را آورد، فرزندان خود را آورد، برادران عزیز خود را آورد.۱۳۸۸/۰۹/۲۲

🏴 #از_تبیین_تا_قیام

◾ Farsi.Khamenei.ir

🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈

 

♻️ بله، حسین را مسلمانان کشتند!

🔰 عاشورا معانی مختلفی دارد و یکی از معانی آن این است: جمعی از مسلمانان، قاریان قرآن، نماز شب‌خوان‌ها، مسجدی‌ها، سرداران سپاه اسلام، مفسران، راویان احادیث پیامبر و فقهای اعلام ان زمان، فرزند پیغمبر اسلام را با نیت قرب الهی به شهادت رساندند!

🔹نکته اول
هیچ امام معصومی در بستر بیماری از دنیا نرفت!
هیچ امام معصومی بر اثر بلایای طبیعی از دنیا نرفت!
هیچ امام معصومی بر اثر کهولت سن از دنیا نرفت!
همه اهل بیت عصمت و طهارت به شهادت رسیدند.

و این، یعنی دین از سیاست جدا نیست. اگر ائمه اطهار را کاری با سیاست و استقرار حکومت و برقراری عدالت اجتماعی نبود و کار آنها فقط اقامه دین فردی بود، پس چرا حاکمان جور، باید ایشان را شکنجه می‌کردند و در سیاه‌چاله‌ها زندانی و در نهایت به شهادت می‌رساندند؟!

🔹نکته دوم
هیچ امام معصومی به دست یهودیان به شهادت نرسید!
هیچ امام معصومی به دست مسیحیان به شهادت نرسید!
هیچ امام معصومی به دست بت پرستان و بی‌دینان به شهادت نرسید!

همه اهل بیت عصمت و طهارت به دست مسلمانانی به شهادت رسیدند که اذان و اقامه بر لب داشتند، به سوی کعبه نماز می‌خواندند، حج به جا می‌آوردند و خود را پیرو خاتم پیامبران، محمد (ص) می‌دانستند.

و این، یعنی اصلی ترین تهدید برای جامعه اسلامی را باید از درون آن جست نه از بیرون! این یعنی دشمنان بیرونی با استفاده از عناصری که لباس دوست و خودی به تن دارند، به دنبال انحراف و اسقاط نظامی خواهند بود که برای تحقق توحید و عدالت اجتماعی گام برداشته است!

اگر کل یوم عاشوراست و کل ارض کربلا، پس شک نکنیم که یزیدیان زمان هر چند تمام توانشان را برای از بین بردن قیام حسینی زمان به کار می‌گیرند اما همه امیدشان به عناصر داخلی است که لباس دوست به تن دارند و سابقه همراهی با خمینی (ره) در کارنامه‌شان است.

پس شک نکنیم که نظام سلطه، هرگز نمی‌تواند انقلاب خمینی را حتی با تهدید نظامی زمین‌گیر کند، اما با یک عمامه به سر دنیا طلب و رویگردان از آرمان‌های خمینی که از مبارزه با نظام سلطه پشیمان است و در برابر آنها واداده، می‌تواند همان هدف را محقق کند!

اگر دنبال دشمنان انقلاب خمینی (ره) هستید، در صفوف خودی و در رفتارهایی برخلاف آرمان‌های خمینی، آنها را بجوئید.
┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈

🏴 حرکت امام حسین (علیه‌السّلام) منطق مستحکم داشت
◾️ رهبر انقلاب: عنصر منطق و عقل در حرکت و بیانات امام حسین (علیه‌السّلام) متجلی است؛ قبل از شروع این حرکت، از هنگام حضور در مدینه تا روز شهادت. جمله، جمله‌ی این بیانات نورانی، بیان‌کننده‌ی یک منطق مستحکم است. خلاصه‌ی این منطق هم این است که وقتی شرایط متناسب بود، وظیفه‌ی مسلمان، «اقدام» است؛ این اقدام خطر داشته باشد در عالی‌ترین مراحل، یا نداشته باشد.۱۳۸۴/۱۱/۰۵

🏴 #از_تبیین_تا_قیام
صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین»
https://eitaa.com/raheamin
 r a h e a m i n @
◾ Farsi.Khamenei.ir
🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️

*اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ*
🏴تاسوعا و عاشورای حسینی حماسه پیروزی خون بر شمشیر و تقابل حق و باطل است ؛ ‌آن روز که یزیدیان، قساوت و بی رحمی در وجودشان بود و بر فرزندان پیامبر و اصحاب با وفایش شوریدند.
*عــاشورا* نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حسین (ع) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می‌شود. صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می‌کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرودمی‌آورد.

*تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بر مسلمانان، شیفتگان آن حضرت و محبان اهل بیت(ع) تسلیت باد*
🔰صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین»
 r a h e a m i n @

┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈

سرم‌خاڪِ‌کفِ‌پاۍِ‌حُسین‌است،
دلم‌مجنونِ‌سَقاۍ‌حُسین‌است؛💔!'     
ـ
⚜دَخیٖلَڪَ‌ یٰا‌ أَبُوفٰاضِل🥀

🖤اى که دلها همه ازداغ غمت 
🖤غمگین است
🖤وى که از خون توصحراى بلا 
🖤رنگین است
🖤نرود یاد لب تشنه ات از 
🖤خاطره ها
🖤هرکه رامی نگرم ازغم تو 
🖤غمگین است
🖤ایام تاسوعا وعاشورای حسینی
🖤تسلیت باد🖤

🏴🚩🏴💐🦋💐🏴🚩🏴🏴🚩🏴┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈


▪اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَبَالْفَضْلِ الْعَبّاس

▪️تاسوعا آسمان تکیه
🖤به دستان تو دارد عباس

▪️مرغ دل ، خــانه در
🖤ایوان تو دارد عبـاس

🖤سلام بر عباس(ع)
🖤سلام بر علمدار رشید کربلا
🖤سلام بر روز عشق و حماسه 
🖤سلام بر تاسوعای حسین(ع)

تاسوعای حســینی تسلیت باد
🏴🚩🏴🏴🚩🏴🏴🚩🏴🏴🚩🏴
 🏴دانش آموز امتحان جغرافی داشت.
سوال این بود:
تنها قمرکره زمین چه نام دارد؟
میدونست "ماه" هست ولی با عشق نوشت:
"قمر بنی هاشم(ع)"
معلمش بامعرفت، نمره شو داد و کنارش نوشت:
ناز این دلبر خوش چهره کشیدن دارد،
نمک عشق ابالفضل چشیدن دارد!
سلام 
◼️تاسوعای حسینی، روز پای مردی و وفاداری بر دوست داران خاندان عصمت و طهارت تسلیت باد...

🏴🏴  *شیری اُفتاد زِ پا وَ هَمِگے شیر شُدَند*
*گُـذَر گُرگ بـه آهوی حَـرَم‌ هـا اُفـتـاد*

🖤 *فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بر پیشگاه مولا صاحب‌الزمان(عج) و عاشقان اهل بیت(ع) تسلیت باد*
🏴🚩🏴
التماس دعای فرج
🏴🖤😭🏴🖤😭🏴🖤😭🏴🖤😭

*صلی الله علیک یا ابا الفضل العباس علیه السلام ادرکنی*

*عبّاس(ع) علمدار کجایی که حسین(ع) یار ندارد*

*تنها شده او یاور وسرلشکر پیکار ندارد*

*یار دِگری روبروی دشمن غدّار ندارد*

*هنگامة رزم است ودگر میر سپهدار ندارد*

🏴🖤🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴😭🏴🏴🏴🏴🏴

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَولادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

روزتاسوعا روز پاکترین عشق است✨🖤✨
روز وفاداریست✨🖤✨
روز برادریست✨🖤✨
روز درس زندگیست✨🖤✨
روز اموختنست ✨🖤✨
روز ادب و احترامست✨🖤✨
روز جوانمردیست✨🖤✨
روز سقاى دشت کربلا✨🖤✨
حضرت ابوالفضل عباس(ع) است✨🖤✨


فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی 
بر شما عزیزان تسلیت باد✨🖤✨

#محرم 
#تاسوعا
🆔 https://eitaa.com/raheamin
❁❅❁❅❁❅❁❅❁
┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈
▪️به نام نامی 
🖤سقای کربلا صلوات

▪️به شیر بیشه 
🖤صحرای نینوا صلوات

▪️️به پاسدار پرآوازه 
🖤خیام حسیــن(ع)

▪️به قدر و شوکت 
🖤عبـاس مه لقا صلوات

🖤 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ 
وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🖤

سـ🌼ـلام 
فرا رسیدن تاسوعای حسینی تسلیت🏴
🗓 امروز   یکشنبه

 ☀️  ١٦      مرداد  ١۴٠١   ه. ش

  🌙 ٩    محرم     ١۴۴۴  ه.ق

 🌲  ٧    آگوست    ٢٠٢٢    میلادى

#محرم
#تاسوعا
#امام_حسین
🆔 https://eitaa.com/raheamin
❁❅❁❅❁❅❁❅❁
┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈

💎امام خمینی (ره)

💠 مُحرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است.

📚صحیفه نور، جلد ۴،صفحه ٢٧

#امام_حسین(ع) 💔🥀
#محرم💔🥀 

✅خرمشهرها درپیش است
🆔 https://eitaa.com/raheamin
❁❅❁❅❁❅❁❅❁
┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈
♥️

هر سال برای تو سیه می پوشیم
در دسته ی عاشقان علم بر دوشیم

ما، بعد هزار و چارصد سال هنوز
با یاد لب تو آب را می نوشیم
♥️

┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈
🗒🗒خواص باطل(۲)؛ شریح قاضی

رهبر معظم انقلاب اسلامی:
✒️✒️تاریخ مى‌نویسد: «مسجد کوفه مملو از جمعیتى شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند.» چرا چنین شد؟ بنده که نگاه مى‌کنم، مى‌بینم خواصِ طرفدارِ حقْ مقصرّند و بعضى‌شان در نهایتِ بدى عمل کردند. مثل چه کسى؟ مثل «شریح قاضى». شریح قاضى که جزو بنى‌امیّه نبود! کسى بود که مى‌فهمید حق با کیست. مى‌فهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتى «هانى بن عروه» را با سر و روى مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ى او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند.

👈👈ابن زیاد ترسید. آنها مى‌گفتند: «شما هانى را کشته‌اید.» ابن زیاد به «شریح قاضى» گفت: «برو ببین اگر هانى زنده است، به مردمش خبر بده.» شریح دید هانى بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانى به شریح افتاد، فریاد برآورد: «اى مسلمانان! این چه وضعى است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمى‌آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟!» 

🔴🔴شریح قاضى گفت: «مى‌خواستم حرفهاى هانى را به کسانى که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم!» 

❓❓«جرأت نکردم» یعنى چه؟ یعنى همین که ما مى‌گوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام مى‌داد، تاریخ عوض مى‌شد. 

⭕️⭕️اگر شریح به مردم مى‌گفت که هانى زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیداللَّه قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها مى‌ریختند و هانى را نجات مى‌دادند. با نجات هانى هم قدرت پیدا مى‌کردند، روحیه مى‌یافتند، دارالاماره را محاصره مى‌کردند، عبیداللَّه را مى‌گرفتند؛ یا مى‌کشتند و یا مى‌فرستادند مى‌رفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام مى‌شد و دیگر واقعه‌ى کربلا اتّفاق نمى‌افتاد! اگر واقعه‌ى کربلا اتّفاق نمى‌افتاد؛ یعنى امام حسین علیه‌السّلام به حکومت مى‌رسید. حکومت حسینى، اگر شش ماه هم طول مى‌کشید براى تاریخ، برکات زیادى داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.

⬅️⬅️ اى شریح قاضى! چرا وقتى که دیدى هانى در آن وضعیت است، شهادتِ حق ندادى؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهنده‌ى دنیا بر دین، همین است.

💠 بیانات  در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰

┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🆔 https://eitaa.com/raheamin
❁❅❁❅❁❅❁❅❁
🇮🇷 www.basirat.ir
┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈
🌹امام حسین علیه سلام:

محبت ما اهل بیت سبب ریزش گناهان است، چنانکه باد، برگ درختان را می ریزد.

📚منبع: حیاة الامام حسین، ج۱، ص۱۵۶

#امام_حسین 
#احادیث 

🆔 https://eitaa.com/raheamin
❁❅❁❅❁❅❁❅❁
┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈┈••✾🏴✾••┈

🏴 عباسم و در پی خطر می گردم
دور و بر خیمه تا سحر می گردم
صدبار اگر علقمه را فتح کنم
هر بار دوباره تشنه بر می گردم....

🔹 بالغیرة العباسیة، اللّهم عجّل لولیّک الفرج

🔹فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بر شیعیان تسلیت باد

✅ 🆔 https://eitaa.com/raheamin
💠♦️⬛️◼️◾️♠️♣️🕳💠♦️⬛️◼️◾️♠️♣️🕳

⭕️ سفارش حضرت ولی عصر، ارواحنا فداه، به یک رباعی راجع به حضرت ابوالفضل (ع) 

مصطفی حسنی نقل می کند: روزی همراه بعضی از دوستان جهت دیدار #حاج_آقا_جعفر_مجتهدی به قزوین رفتیم. محل سکونت ایشان منزل آقای  حاج علی حاج فتحعلی بود. بعد از اینکه لحظاتی را خدمتشان سپری کردیم، خطاب به حاج فتحعلی فرمودند: 

کاغذ و قلمی تهیه کنید تا یک رباعی درباره ی #حضرت_ابوالفضل علیه السلام بگویم، حاج علی آقا یک برگ کاغذ و قلمی به ایشان دادند. 

 آنگاه آقای مجتهدی گفتند: 

✳️ حضرت ولی عصر، ارواحنا فداه، می فرمایند: 

هر کس با این دو بیت به عمویم قمر منیر بنی هاشم حضرت عباس (ع) متوسل شود حتماً حاجتش برآورده خواهد شد، و سپس شروع به خواندن بیت اول کردند و در فاصله بین بیت اول و دوم حدود نیم ساعت با شدت تمام می گریستند، آنگاه بیت دوم را خواندند و باز حدود نیم ساعت شدیداً گریه کردند. آن رباعی الهی این است: 

🌹 یادم ز وفای اشجع نـــــــاس آید 
وز چشم ترم سوده ی المـــــاس آید


🌹 آید به جهان اگر حسیـــن دگری 
هیهات برادری چو عبّـــــــــاس آید

📚 لاله ای از ملکوت، ج اول، ص۲۲۹


🍂
🍁🍂
🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️

🏴 *آقایون،خانم ها درس محرم چیه؟ چرا امامی بیش از ۱۱۸۰ سال غریب است؟*

⚠️ (با وجدان خودتان بخوانید) ⚠️

🔺 *بچه شیعه ها، هیئتی ها، حسینی ها، با معرفتا، غیرتی ها پاسخ بدین؟*

▪️درس محرم این هست که دیگر امامی تک و تنها نماند.
▪️درس محرم این هست که دیگر امامی غریب و مظلوم نماند.
▪️درس محرم این هست که دیگر امامی آواره در صحراها نگردد
▪️درس محرم این هست که دیگر امامی ندایش بی پاسخ نماند
▪️درس محرم این هست که دیگر امامی بی یار و یاور نماند
▪️درس محرم این هست که دیگر امامی بی وفایی نبیند

💔 *اما با معرفت ها*‼️ *چگونه است که ته تغاری اهل بیت امام زمان عجل الله بیشتر از ۱۱۸۰ سال غریب مانده است؟*
*چون درس امامت را نفهمیدیم.*‼️

✅ امامت *یعنی نجات و سعادت و برکت و نعمت و هدایت کل بشر فقط به دست امام زمان عجل الله و در حکومت اوست* و *بدون ظهور او هر روز بلا و بیچارگی ما بیشتر می شود و روز به روز دین و دنیای ما خراب تر می شود🥀*

🏴 در این محرم شما را *قسم به وجدان و انسانیت و آزادگی* که دارید حداقل و حداقل و حداقل *برای مهدی فاطمه سلام الله علیها* دعا کنید که این تاکید خود امام زمان عجل الله است و *به خدا می شود که ظهور تعجیل شود آیا خدا قدرت ندارد که تمام زمینه ها را برای ظهور آماده کنند؟!*

✋🏻 و حقا و حقیقتا اگر امام حسینی هستیم، همین الان *با تمام وجود عهد ببندیم امام زمان خود را یاری کنیم...*

💚 کسی که عهد یاری می‌بندد *امیدش فقط به حضرت هست* و *خودسازی* میکند و *معرفت جامعه* را نسبت به امام زمان و اهل بیت علیهم السلام بیشتر میکند و *اعمال صالح* انجام می دهد...

🤲🏻 *خدایا ما از گذشته خود توبه میکنیم و یاری امام زمان را در برابر تو عهد میبندیم و همچون قوم بنی اسرائیل استغاثه میکنیم و میگوییم خدایا به حرمت حضرت زینب سلام الله علیها فرج امام زمان ما را برسان و ما را نجات بده*

*امام صادق علیه السّلام فرمودند:*
«این امر [ظهور قائم] نخواهد شد تا اینکه هیچ صنفى از مردم باقى نماند مگر اینکه بر مردم حکومت کند تا کسى نگوید: *«اگر حاکم مى‌شدیم به عدالت رفتار مى‌کردیم» سپس قائم به حقّ‌ و عدالت قیام خواهد کرد.*»
(غیبت نعمانی ص۲۷۴)
🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️

🔰جهاد تبیین، جهاد حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)

رهبرانقلاب: نکته‌ی مهمّ دیگر در زندگی این بزرگوار[حضرت زینب سالم‌الله‌علیها] که آن هم باز نشانه‌ی تدبیر است، این است که این بزرگوار جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. حالا تا امروز روایت زینب کبریٰ (سلام الله علیها) از حادثه‌ی عاشورا در تاریخ مانده، [امّا] در همان زمان هم تأثیر گذاشت در شام، در کوفه، در مجموعه‌ی سالهای حکومت اموی و منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی. ببینید! این درس است.

🗓   ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
🏴  @Khamenei_Reyhaneh

🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️

⁉️شمر زمانه‌ات را چقدر می‌شناسی؟!

🔰در روزهای اخیر بیانات منتشرنشده مقام معظم رهبری در دیدار شوراى مرکزى هیئت‌هاى عزاداری استان تهران (در 12 مردادماه ۱۳۷۳) توسط سایت معظم له منتشر شد که در آن تأکید کرده‌اند که «دیدید که در سال ۵۷، همین هیئات مذهبى شما در روشن کردن حقایق براى مردم چه نقش بزرگى ایفا کرد. مردم در خیابان‌ها راه می‌رفتند و نغمه هیئت‌های عزادارى براى آن‌ها بهترین تحلیل‌کننده سیاسى و انقلابى آن روز بود که حقایق را بیان می‌کرد؛ در سال ۴۲ هم همین‌جور بود، در دوران جنگ هم همین‌جور بود. امروز هم همین‌جور است».

🔻گزاره‌های خبری: اگرچه امروزه فرد سفاک و خونریزی مثل یزید وجود ندارد؛ اما ده‌ها انسان فاسد و ظالم وجود دارند که خون میلیون‌ها انسان بی‌گناه را مباح کرده‌اند و شبانه‌روز در حال تخریب، آتش زدن سرپناه‌ها و اسارت آن‌ها هستند و لازم است که هیئت‌های عزاداری رابطه دقیق و ظریف این جنایت‌ها را با افرادی مثل یزید روایت کنند؛ 
1⃣ از سال ۱۳۹۴ تاکنون عربستان سعودی به نمایندگی از آمریکا، از دریا، زمین و آسمان حمله علیه مردم مظلوم یمن را آغاز کرد که طبق آمار رسمی، در این فاصله قریب به ۱۸ هزار نفر به‌صورت مستقیم به شهادت رسیده‌اند که ۴ هزار کودک بوده‌اند. این عملیات اگرچه در شرایط فعلی با پیروزی مردم مظلوم یمن در حال پایان یافتن است؛ اما شمر زمانه آن را فراموش نکن که گناه این کودکان هم این بود که پدرانشان در مقابل جنایات یزید صفت‌هایی مانند حاکمان سعودی ایستادگی کردند. 
2⃣ از سال ۲۰۱۱ عربستان سعودی به همراه جبهه‌ای عظیم از تروریست‌ها خون، جان و مال مردم بی‌گناه سوریه را مباح کردند و در طول ۱۰ سال قریب ۴۹۴ هزار نفر از مردم را به شهادت رساندند که بیش از ۳۰ هزار نفر از آنان کودک و ۳۰ هزار نفر هم زن بوده‌اند. گناه مردم سوریه آن بود که بین تسلیم در مقابل ائتلاف سعودی و مقاومت، گزینه مقاومت را انتخاب کرد. 
3⃣ در این روزها شاهد حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه هستیم؛ تخریب خانه‌ها، اسارت و شهادت بهای دفاع رزمندگان غزه از قبله اول مسلمین است. در حملات رژیم صهیونیستی به غزه همواره 80 تا 90 درصد از کشته‌شدگان؛ غیرنظامی و یک‌چهارم آن‌ها کودک هستند.

آمار جنایت‌های آمریکایی- صهیونیستی و مزدوران آن به این میزان خلاصه نمی‌شود و در جای جای دنیا قابل رصد و مشاهده است.

🔻نکته پایانی: اگر شمر اکنون زنده بود، همین جنایت‌ها را مرتکب می‌شد ولی اکنون اگرچه هویت متفاوت شده؛ اما ماهیت جنایتکاران همان است. امروز هم سفیدی گلوی کودکان را با موشک نشانه می‌گیرند، خانه‌های مظلومان را بمب‌های مخرب به آتش می‌کشند، زنان و دختران مسلمان را به‌عنوان کنیز خریدوفروش می‌کنند، مردم مسلمان را تحریم می‌کنند و در زمین، هوا و دریا مراقبت می‌کنند که به آن‌ها غذا و دارو نرسد. آری، مردم اگر شمر و یزید زمانه را نشناسند، نمی‌توانند به امام زمان (عج) کمک کنند و در حسرت لبیک به «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» خواهند ماند؛ زیرا اکنون جنگ شناختی دشمن به‌گونه‌ای است که تشخیص جبهه باطل و حق بسیار دشوارتر از گذشته است و جهاد تبیین در هیئت‌های عزاداری، قدرت تحلیل و مبارزه در رکاب امام حق را به ما می‌آموزد که آری شمر و یزید زمانه هم با زر، زور و فریب در حال جنگ دائمی هستند. 
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
https://eitaa.com/raheamin
🇮🇷www.basirat.ir
✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✒️✏️✒️✏️✒️✏️✒️✏️✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✒️✏️✒️✏️✒️✏️✒️✏️✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴

روضه حضرت علی‌اکبر از زبان رهبرانقلاب

🔺یک وقت دیدیم که زینب از خیمه‌ها خارج شد. «فنادا یا حبیباه یابن‌اخاه»؛ صدایش بلند شد: «ای عزیز من؛ ای برادرزاده من!». «و جائت فأکبّت علیه»؛ آمد و خودش را روی پیکر بیجان علی اکبر انداخت. «فجاءالحسین علیه‌السّلام فأخذها و ردها الی النّساء»؛ امام حسین علیه‌السّلام آمد، بازوی خواهرش را گرفت، او را از روی جسد علی‌اکبر بلند کرد و پیش زن‌ها فرستاد.

🗓 ۱۳۷۴/۰۳/۱۹
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴✒️✏️✒️️✒️✏️✒️✏️✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✒️✏️✒️✏️✒️✏️✒️✏️✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴

🔺داستانِ کربلا، داستانِ تخیلیِ عاشقی اصحابِ امام با امام نیست!
⚡️داستانِ کربلا، داستانِ تمرین امام‌داری است! 

☜ و تمام بزنگاه‌های این داستان، حتماً حتماً حتماً برای کسی که قصدِ امام کرده است، اتفاق می‌افتد!

▪️بزنگا‌ه‌هایی که او میان "من" و "امام" گیر می‌کند، و باید "من‌"ها را قربانی کند تا به امام برسد!

⚠️ اما همه به امام‌داری نمی‌رسند!
- اصلاً همه توان دیدن امام را ندارند!
 وگرنه یازده امام را به شمشیر دشمن نمی‌سپردند و یک امام را به غیبت هزار ساله!

💥همه به امام‌داری نمی‌رسند ...
✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴

وقایع روز هشتم محرم

👈 در روز هشتم محرم الحرام سال 61 هجری قمری بود که قحط آب در خیمه‌های حسینی موج می‌زد و عطش برای خاندان مشهود شد

👈 امام حسین(ع) در این روز با عمر بن سعد ملاقات کرد و بسیار با او سخن گفت و او را ارشاد فرمود اما طمع حکومت ری او را فریفته بود. 

امام حسین (ع) به او فرمود: بدان که تو از گندم ملک ری نخواهی خورد.

👈 از دیر باز در روز هشتم محرم روضه ی شهادت حضرت علی اکبر فرزند رشید امام و شبیه ترین فرد به رسول خدا خوانده می شود

🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

عبرتهای کربلا

 

 خواص باطل  شبث ابن ربعی

 

او دیرتر از همه اسلام آورد.ولی ...

 علامه شهیدی او را به طاووس تشبیه می‌کند.

 پس از رحلت پیامبر، مرتدو طرفدار پیامبران دروغین شد.

 

 وقتی ابوبکر پیامبران دروغین را شکست داد دوباره مسلمان شد. در زمان امیرالمؤمنین علیه‌السلام جزو سپاهیان حضرت امیر بود، به خوارج پیوست و بعد از متفرق شدن خوارج دوباره به سپاه امام آمد.

 بعد از شهادت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، به معاویه پیوست و سعی کرد امام حسن علیه‌السلام را به معاویه تحویل دهد. بعد از امام حسن علیه‌السلام به امام حسین علیه‌السلام نامه نوشت و در سپاه یزید علیه ایشان جنگید.

 

 او بعدها به همراهی مختار ثقفی به خون‌خواهی حسین درآمد و رئیس پلیس مختار شد. وقتی مختار که به قلع و قمع قاتلین امام حسین علیه‌السلام مشغول شد او را نیز تعقیب کرد که شبث به بصره نزد زبیریان فرار کرد و پس از آن در کشته‌شدن مختار توسط زبیریان حضورداشت. سپس با غلبه حجاج‌بن‌یوسف (فرمانروای مروانیان) بر زبیریان در کوفه، او به مروانیان پیوست.

🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌

⇩🌱⇩🌱⇩🌱⇩🌱⇩🌱⇩🌱⇩

 

💢 استقلال زحمت دارد...

 

🔹 امام خمینی (ره ):

 

 میخواهید سرفراز در دنیا باشید این زحمت دارد، بیخود نمی شود، اگر نوکری آنها را بکنید دیگر ارزش ندارید،[به اندازه] یک پول هم ارزش ندارید. 

 

اگر بخواهید از تحت سلطه همه بیرون بروید و خودتان باشید این ارزش دارد، یک ارزش انسانی است، یک شرافت انسانی است، این زحمت دارد، این گرانی دارد، این کمبود دارد، این جهاد دارد، این دفاع دارد، این شهادت دارد، این برای ارزش انسانی است همین است که انبیا برای او کار کردند. همین است که امام حسین علیه السلان برای او کشته شد.

#امام_خمینی 

صحیفه نور؛ جلد 18؛صفحه217 و 216

صحیفه امام؛ جلد 18 ؛ صفحه 314

مورخ: 11 بهمن 1362

🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

 

🔷 اسلام سیاسی

 

⭕️ گروهی همواره تبلیغ می‌کنند که مراسم عزاداری را به سیاست آلوده نکنید.

برخی از طرفداران این تفکر، شامل رسانه‌های معاند ،سکولار و همچنین فرقه شیعه انگلیسی هستند که با آگاهی و هدف روشن در تلاش برای تحریف حقیقتند.

 

🔸 اما گروهی دیگر از روی جهل و بی‌اطلاعی این مطالب انحرافی را تکرار می‌کنند،لذا روی حرف ما با این عزیزان است.

 

🔻 اسلام یک دین سیاسی است که تشکیل حکومت توسط پیامبر اسلام و انتخاب جانشین توسط ایشان از بارزترین شاخصه‌های آن است.

 

🔻مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند واقعه‌ی غدیر صرفا بحث سیادت علی‌بن‌ابیطالب نیست بلکه یک امر کاملا سیاسی است، چرا که آنچه ضامن اجرای احکام اسلامی است،تشکیل حکومت اسلامی بر اساس احکام قرآن می‌باشد.که اگر واقعه‌ی غدیر دچار انحراف نمی‌شد،حاکمیت اسلامی هم دچار انحراف و خیانت نمی‌شد که در نهایت به جنایت عظیم عاشورا ختم گردد.

 

🔻امام حسین (ع) هم در نامه خود به محمد حنفیه علت قیام و حرکت خود را احیای دین جد بزرگوارشان بیان می‌نمایند.لذا قیام ایشان نیز در ادامه‌ی احیای حکومت اسلامی و امری کاملا سیاسی است.از همین منظر امام خمینی(ره) فرمودند:گریه ما بر اباعبدالله هم سیاسی است.پس برگزاری عزاداری حسینی یک امر احساسی و عاطفی نیست،گرچه عواطف و احساسات در آن نقش زیادی دارد.

 

✅ عاشورا بر پایه‌ی عقل،حماسه و‌عاطفه استوار است،لذا انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی بزرگ در جهان، مولود همین اندیشه امام حسین(ع) است، به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

#جهاد‌تبیین

#ما_ملت_امام_حسینیم

 

🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌

⭕️دعوت به امر به معروف تأکید امام حسین (ع) است

 

🔹امام حسین (ع) در مرحله آغازین جهاد تبیین، اهل بیت پیامبر (ص) را معرفی می‌کردند.

 

🔹گوشزد کردن وظایف علما، نخبگان و دانشمندان در قبال احکام و معارف الهی و دینی از دیگر محور‌های جهاد تبیین امام حسین (ع) بود.

🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌

 

✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✒️✏️✒️✏️✒️✏️✒️✏️✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✒️✏️✒️✏️✒️✏️✒️✏️✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴

⚫️ اسامی 72 تن از شهداے ڪربلا ڪہ ڪمتر نام آنها در رسانه ها شنیده شده است:

1- حضرت امام حسین
2- حضرت عباس بن علی
3- حضرت علی اڪبر بن حسین
4- حضرت علی اصغر بن حسین
5- حضرت عبداللہ بن علی
6 -حضرت جعفر بن علی
7- حضرت عثمان بن علی
8- حضرت ابوبڪر بن علی
9 -حضرت ابوبڪر بن حسن بن علی
10- حضرت قاسم بن حسن بن علی
11- حضرت عبداللہ بن حسن
12- حضرت عون بن عبداللہ بن جعفر
13- حضرت محمد بن عبداللہ بن جعفر
14 -حضرت عبداللہ بن مسلم بن عقیل
15- حضرت محمد بن مسلم
16- حضرت محمد بن سعید بن عقیل
17- حضرت عبدالرحمن بن عقیل
18- حضرت جعفر بن عقیل
19- حضرت حبیب ابن مظاہر اسدی
20-حضرت أنس بن حارث اسدی
21 -حضرت مسلم بن عوسجه اسدی
22 -حضرت قیس بن عشر اسدی
23- حضرت ابو ثمامه بن عبداللہ
24- حضرت بریر ہمدانی
25- حضرت ہنزله بن اسد
26- حضرت عابس شاڪری
27- حضرت عبدالرحمن رہبی
28- حضرت سیف بن حارث
29- حضرت عامر بن عبداللہ ہمدانی
30- حضرت جندا بن حارث
31- حضرت شوذب بن عبداللہ
32 -حضرت نافع بن حلال
33- حضرت حجاج بن مسروق مؤذن
34 -حضرت عمر بن ڪرضه
35 -حضرت عبدالرحمن بن عبد رب
36- حضرت جندا بن ڪعب
37 -حضرت عامر بن جندا
38- حضرت نعیم بن عجلان
39- حضرت سعد بن حارث
40- حضرت زہیر بن قین
41- حضرت سلمان بن مضارب
42- حضرت سعید بن عمر
43- حضرت عبداللہ بن بشیر
44- حضرت وھب ڪلبی
45- حضرت حرب بن عمر-شیخ الاسلام قیس
46 -حضرت ظهیر بن عامر
47 -حضرت بشیر بن عامر
48- حضرت عبداللہ ارواح غفاری
49- حضرت جون غلام ابوذر غفاری
50- حضرت عبداللہ بن امیر
51- حضرت عبداللہ بن یزید
52- حضرت سلیم بن امیر
53- حضرت قاسم بن حبیب
54- حضرت زید بن سلیم
55- حضرت نعمان بن عمر
56 -حضرت یزید بن سبیت
57- حضرت عامر بن مسلم
58- حضرت سیف بن مالڪ
59- حضرت جابر بن حجاج
60 -حضرت مسعود بن حجاج
61- حضرت عبدالرحمن بن مسعود
62 -حضرت بیڪر بن حئ
63- حضرت عمار بن حسن تائی
64-حضرت زرغامه بن مالڪ
65- حضرت ڪینانه بن عتیق
66 -حضرت عقبه بن سولت
67 -حضرت حر بن یزید تمیمی
68 -حضرت عقبه بن سولت
69 -حضرت حبله بن علی شیبنی
70- حضرت ڪنب بن عمر
71 -حضرت عبداللہ بن یڪتیر
72 -حضرت اسلم غلام ای ترڪی
❣️رضوان الله تعالى علیهـم اجمعین❣️

*اشتراڪ گذارے ڪنید تا بقیہ هم این بزرگواران رو ڪه در راه خدا شهید شدن،رو بشناسند*

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

مکتب عاشورا، یکی از رمز ماندگاری انقلاب اسلامی
🍃🌹🍃 

🔻 انقلاب اسلامی ما براساس اصول و محکمات خود کاملا منطبق با اسلام بوده و هیچ فرقی بین اسلام و انقلاب نبوده و نیست، براین اساس تاثیری که قیام عاشورا در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته کاملا مشهود می باشد.
🔹لبیک گفتن مردم ولایی ایران به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) در زمان حاضر نشان از #بصیرت مردم و عبرت گرفتن از تاریخ جهت جلوگیری از تکرارآن می‌باشد.
🔸در طول این ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب و زمان‌های شکل گیری آن به وضوح تاثیر این مکتب را در اندیشه و حرکت ملت ایران قابل مشاهده است.
🔹انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی، فتنه های مختلف، تهدیدات مستمر و تحریم‌های ظالمانه و... رابا عنایت خدا و تاثیر پذیری از مکتب عاشورا با قدرت پشت سرگذاشته و نشان داده که با الگو برداری از مکتب عاشورا، کثرت و امکانات دشمن هیچ تاثیری در اراده ملت نداشته و ندارد. طوری که امروز دشمن با استفاده از جنگ هیبریدی و ... به دنبال گرفتن هویت دینی، تضعیف نظام و ایجاد فاصله بین امت و ولایت هست تا از این طریق به اهداف شوم خود برسد.
🔺اما ملت ایران هم با درس گرفتن از آن اتفاق تاریخی عاشورا در کنار ولی شان ایستاده اند و به دنیا ثابت کرده اند که امت با ولایت شکست ندارد، چرا که نتیجه عدم همراهی امت با ولایت را در تاریخ دیده اند و دیگر اجازه تکرار تاریخ را نخواهند داد.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

✳️ امام حسین(علیه السلام) شهید فراموشکاری مردم

📝 شهید مطهری: 
🔻 مهم‌ترین علت شهادت #امام_حسین(ع) یا مهم‌ترین علت گرویدن مردم به امویان، ‌#جهالت مردم بود. مقصود از جهالت این نبود که چون مردم #بی‌سواد بودند، مرتکب چنین عملی شدند و اگر تحصیل‌کرده می‌بودند نمی‌کردند؛ نه! در اصطلاح دین، جهالت بیشتر در مقابل #عقل گفته می‌شود و مقصود آن تنبّه عقلی است که مردم باید داشته باشند، و این چندان ربطی به سواد و بی‌سوادی ندارد.

‼️ به عبارت دیگر امام حسین(ع) شهید #فراموشکاری مردم شد، زیرا اگر در تاریخ ۵۰، ۶۰ ساله خود فکر می‌کردند و قوه تنبه و استنتاج و عبرت‌گیری در آنها می‌بود و به تعبیر سیدالشهداء(ع) که فرمود: «ارجعوا الی عقولکم» اگر به عقل و تجربه ۵۰، ۶۰ساله خود رجوع می‌کردند و جنایت‌های ابوسفیان و معاویه و زیاد در کوفه و خاندان اموی را فراموش نمی‌کردند و گول ظاهر فعلی معاویه را -که دم‌زدن از دین به‌خاطر منافع شخصی است- نمی‌خوردند و عمیق فکر می‌کردند، و حساب می‌کردند آیا حسین(ع) برای دین و دنیای آنها بهتر بود یا یزید و معاویه و عبیدالله، هرگز چنین جنایتی واقع نمی‌شد. پس درحقیقت علت عمده اینکه مردمی نسبتا معتقد به اسلام این‌طور با خاندان پیغمبر رفتار کردند، فقط و فقط فراموشکاری و گول ظاهر خوردن آنها بود، یعنی نتوانستند پشت پرده نفاق را ببینند. #ظواهر شعائر اسلامی را محفوظ می‌دیدند و توجه به #اصول و معانی ازبین‌رفته نداشتند.

📚 حماسه_حسینی، ج ۲، صص ۳۳-۳۲
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 www.basirat.ir

 

نهضت حسینی تا قیام حضرت بقیه الله الاعظم برقرار است
🇮🇷 ⇩ ┅═ 🏴 ═┅🇮🇷┅═ 🏴 ═┅⇩ 🇮🇷┅═ 🏴 ═┅⇩ ┅═ 🏴 ═┅
◽ انتشار نخستین‌بار
📝 بیانات رهبر انقلاب در دیدار شوراى مرکزى هیئتهاى عزاداری استان تهران منتشر شد.

🏴 نهضت حسینی تا قیام حضرت بقیه الله الاعظم برقرار است

◽ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: شما خودتان را عَلَم‌داران حسینى بدانید. عَلَم عزاى حسینى دست شما است؛ این خیلى مرتبه‌ى بزرگى است؛ این خیلى مقام مقدّسى است.

◾ اگر نهضت امام حسین در روز عاشورا تمام شده بود، امام حسین دیگر عَلَم‌دار نمیخواست؛ امّا فرض این است که نهضت حسینى تا قیام فرزند معصومش حضرت بقیّةالله‌الاعظم برقرار است؛ نهضت که تمام‌شدنى نیست. هر چه زمان گذشته است، نهضت حسینى گسترده‌تر شده است، اعماق آن بیشتر آشکار شده است. هر بخشى از این نهضت یک عَلَم‌دارى دارد؛ دنیاى فقاهت بخشى از نهضت حسین است، عَلَم‌دارش مراجع بزرگند؛ دنیاى معنویّت و معرفت بخشى از منطقه‌ى نهضت حسین است، عَلَم‌دارانش سُلّاک بزرگ و اهل معرفتند؛ صحنه‌ى عظیم زندگى مردم که به‌ سمت اسلام حرکت میکند و نهضت اسلامى و انقلاب اسلامى و حکومت اسلامى، بخشى از نهضت حسین‌بن‌على است، عَلَم‌داران و پرچم‌داران مخصوص به خود را دارد؛ بقاى فرهنگ این نهضت در بین مردم هم بخشى از آن نهضت است، پرچم‌دارانش کسانى هستند که اقامه عزاى حسینى را میکنند، و از جمله شماها هستید.

◽ شما عَلَم‌دار حسینى هستید؛ این عَلَم را بایستى قدر بدانید. آن‌چنان که شایسته‌ى او است، این کار را انجام بدهید.

◾ دیدید که در سال ۵۷، همین هیئات مذهبى شما در روشن کردن حقایق براى مردم چه نقش بزرگى ایفا کرد. مردم در خیابانها راه میرفتند و نغمه‌ى هیئتهاى عزادارى براى آنها بهترین تحلیل‌کننده‌ى سیاسى و انقلابى آن روز بود، که حقایق را بیان میکرد؛ در سال ۴۲ هم همین جور بود، در دوران جنگ هم همین جور بود. امروز هم همین جور است. ۱۳۷۳/۵/۱۲

🏴 #از_تبیین_تا_قیام

🔍 متن کامل را بخوانید👇
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50718

🇮🇷 ⇩ ┅═ 🏴 ═┅🇮🇷┅═ 🏴 ═┅⇩ 🇮🇷┅═ 🏴 ═┅⇩ ┅═ 🏴 ═┅
🏴 انتشار نخستین‌بار
📹 ببینید | رهبر انقلاب: مبادا کسى خیال کند که هیئات مذهبى یک چیزى است که اگر بود، بود، [اگر هم] نبود، نبود؛ این جور نیست.

👈 هیئتهاى مذهبى در حقیقت ارکان حفظ ایمان و شوق ملّت بزرگ ما به خاندان پیغمبر هستند؛ از جمله‌‏ى پیوندهاى مستحکم میان امروز و روز عاشوراى حسینى هستند؛ آن روحیه را به امروز منتقل میکنند، خاطره‌‏ى امام حسین را تجدید میکنند.

🏴 #از_تبیین_تا_قیام

◾ Farsi.Khamenei.ir
🇮🇷 ⇩ ┅═ 🏴 ═┅🇮🇷┅═ 🏴 ═┅⇩ 🇮🇷┅═ 🏴 ═┅⇩ ┅═ 🏴 ═┅

حَـرمَـله‌خِیـرنَـبینی‌گُـلِ‌مَـن‌نـورِس‌بـود
ڪُشتَنَش‌تیر‌نِمیخواست‌نَسیمی‌بَس‌بود

آنچه در مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین خواهیدخواندوخواهید دید!↯↯↯📆تاریخ به افق کربلا↯↯↯

🌱حَـرمَـله‌خِیـرنَـبینی‌گُـلِ‌مَـن‌نـورِس‌بـود
ڪُشتَنَش‌تیر‌نِمیخواست‌نَسیمی‌بَس‌بود🥀

🌱فضای مجازی را حسینیه کن

🌱ما برای منتقم ۶ ماهه کربلا، سرباز تربیت می‌کنیم

🌱زنان در نسبت با اهداف قیام حسینی(ع) مسئولیت اجتماعی دارند

🌱«جهاد تبیین». هیئت، محلّ جهاد تبیین؛؛هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد در راه احیای مکتب ائمه.

🌱وقایع روز هفتم محرم| شروع قطع آب بر حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) و کاروان آن حضرت

🌱 وقایع روز ششم محرم الحرام سال ۶۱ هجری قمری

🌱 در روز پنجم محرم بر امام حسین ‌علیه‌السلام و یارانش چه گذشت ؟ 

🌱 فلسفه سجده آخر زیارت عاشورا چیست؟

🌱 متن زیارت عاشورا 

🌱 فلسفه حرکت امام حسین علیه السلام مبارزه با ظلم بود 

🌱 قیام امام حسین(علیه السلام) علیه انحطاط ارزشهای دین

🌱 برنامه عزاداری ایام محرم در حسینیه امام خمینی(ره)

🌱 درس عاشورایی
↯↯↯
http://raheamin.blog.ir/post/%F0%9F%8F%B4%F0%9F%8F%B3%EF%B8%8F%F0%9F%8F%B4

 

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

🥀 پدر و مادری که نگران تربیت فرزند خود هستید، فرزندان خود را بیمه اشک سیدالشهدا کنیم. 

مراسم اباعبدالله سراسر نور است قلب فرزند خود را در این فضاهای نورانی کنیم.✨

❤️ حسین کشتی نجات است در این اوضاع گناه آلود و انحرافی، فرزندان خود را داخل کشتی نجات کنیم. 

امام حسین خوب تربیت می‌کند. علی اصغر خود را به حسین بسپاریم. 🌷

┅═ 🏴 ═┅🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

 


امام خامنه ای : من گمان مى‌کنم علت اصلى بردن على‌اصغر به وسیله‌ى سیدالشهداء به مقابل لشگر دشمن که امید بسیار ضعیفى بود که اینها دلشان بسوزد این مردم وحشى و آب بدهند علت اصلى این بود که امام حسین راه چاره‌ى دیگرى نداشت، کار دیگرى نمى‌توانست بکند وقتى رفت طرف خیمه‌ها دید غوغا و هیاهو در خیمه‌ها همه را فرا گرفته و این بچه‌ى کوچک عطشش، گرسنگى‌اش، ناراحتى‌اش، همه را تحت‌تأثیر قرار داده حسین‌بن‌على مجبور شد این بچه را در آغوش بگیرد اگر چه احتمال خیلى ضعیفى بود که آب به او داده بشود البته اگر مى‌خواستند آب بدهند مى‌توانستند یک بچه‌ى شش ماهه مگر به چه قدر آب رفع عطشش مى‌شود، اگر به قدر نصف استکان آب به امام حسین مى‌دادند رفع عطش على‌اصغر مى‌شد، با وجود این امید ضعیف حسین‌بن‌على علیه‌السّلام این بچه را در آغوش گرفت، برد، او را روى دست بلند کرد، به همه نشان داد حالت خود این بچه تأثرانگیز بود، هر دلى را هر دل سنگى را یقیناً به ترحم وادار مى‌کرد، حضرت مخصوصاً استرحام کردند. این حرف درست است که «ان لم ترحمونى فرحموا هذا الطفل الرضیع» یعنى رحم کنید به این بچه‌ى کوچک، یک پدر براى بچه‌ى کوچک در این مواقع اضطرارى این کار را مى‌کند آن نفس ابى حسین‌بن‌على علیه‌السّلام اجازه مى‌دهد به او که براى حفظ جان این بچه یک مقدارى آب از آنها بگیرند از آنها طلب بکنند در همین حالى که حسین‌بن‌على لابد با یک حال بحرانى، با یک هیجان، با یک ناراحتى این بچه را روى دست بلند کرده دارد حرف مى‌زند یک وقت یک چیز عجیبى را احساس کرد دید این بچه‌اى که از گرسنگى و تشنگى بى‌حس و حال افتاده بود سر خودش را نمى‌توانست نگه دارد گردنش یک طرف کج شده بود آن چنان این بچه دست و پا مى‌زند روى دست پدر همین‌طور که نگاه کرد دید خون از گلوى على‌اصغر سرازیر شده «الا لعنة الله على القوم الظالمین».

🇮🇷 ⇩ ┅═ 🏴 ═┅🇮🇷┅═ 🏴 ═┅⇩ 🇮🇷┅═ 🏴 ═┅⇩ ┅═ 🏴 ═┅
ما برای منتقم ۶ ماهه کربلا، سرباز تربیت می‌کنیم

🔹مراسم شیرخوارگان حسینی که دو دهه قبل با حضور تعداد محدودی از مادران و نوزادان‌شان در مهدیه تهران کلید خورد اما آوازه این محفل خاص زودتر از آنچه تصور می‌شد، در همه‌جا پیچید و حالا به یک همایش جهانی تبدیل شده که طبق آمار رسمی، در ۷۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور دنیا برگزار می‌شود. 

🔹مسئول کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی می‌گوید: این درست که عاشقان به این مجلس می‌آیند و حاجت‌های خود را از حضرت علی اصغر (ع) می‌گیرند و گره‌های بزرگ زندگی‌شان باز می‌شود اما مأموریت مراسم شیرخوارگان حسینی فقط این نیست. ما می‌خواهیم برای ظهور منتقم، سرباز تربیت کنیم. 

🔹وقتی آوازه مراسم شیرخوارگان به خارج از ایران رسید، این مجالس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم پا گرفت. در یکی از سال‌ها همسر یکی از امیرهای شیخ‌نشین دور از چشم همسرش در مراسم شیرخوارگان شرکت کرده و حاجت هم گرفته بود.

🇮🇷 ⇩ ┅═ 🏴 ═┅🇮🇷┅═ 🏴 ═┅⇩ 🇮🇷┅═ 🏴 ═┅⇩ ┅═ 🏴 ═┅

┅═ 🏴 ═┅⇩ ┅═ 🏴 ═┅⇩ ┅═ 🏴 ═┅⇩ ┅═ 🏴 ═┅

فضای مجازی را حسینیه کن

🎙️ دستچینی برای منبرهای مجازی

🏴 این روزها درودیوار شهر را سیاه‌پوش می‌بینی. هر کسی یک کتیبه یا سیاهی دست گرفته و سر در خانه یا اتاقش نصب می‌کند. برنامه هیئت‌ها و مراسم‌های روضه چیده‌شده و خیلی‌ها فکر چای نذری و مداحی‌های مناسب هستند. هرکسی هر جور می‌تواند و خودش را به این سیل وصل می‌کند

🍃 اما تو رفیق نوجوان من، این‌بار من برایت یک پیشنهاد دارم. می‌خواهیم امسال در کنارهم، فضای مجازی را حسینیه کنیم. قرار است در کنار شعار «هر خانه یک حسینیه»، بگوییم «هر گوشی موبایل، یک حسینیه». می‌خواهیم با کمک تو، همه‌جور ویدئو و کلیپ و عکس که محتوای محرم و عزاداری امام حسین علیه‌السلام را دارد، جمع‌آوری و بازنشر کنیم. البته با یک تفاوت این‌بار فقط و فقط باید برش‌هایی از سخنرانی‌ها را انتخاب کنید؛ سخنرانی‌ها، منبرها یا برش‌هایی از کتاب‌ها، روایت‌ها، احادیث و هر آنچه درباره محرم است.

✌️ برای دستچین این هفته، سراغ هر کلیپ و عکس‌نوشت‌هایی که درباره محرم و شهادت امام حسین علیه‌السلام هست، برو و بهترینشان را انتخاب کن و آن را با ما به اشتراک بگذار. با کمک تو، امسال فضای مجازی را حسینیه می‌کنیم.   

⁉️ چطوری در دستچین شرکت کنم؟
📲 هر هفته منتظر یک موضوع جدید برای دستچین در نرم‌افزار نو+جوان باش. برای بارگذاری به صفحه «خودم» در #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان برو، حالا یک ➕ کوچک کنار صفحه سمت راست می‌بینی، روی آن کلیک کن. در قسمت موضوع، دستچین را انتخاب و در قسمت بارگذاری، عکس یا متنت را بارگذاری کن.

 راستی!‌ دوستانت را هم به این دستچین دعوت کن. 

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_Khamenei
🏴🌱🏳️💫🧲🏴🌱💫🧲🏳️🏴

روز هفتم محرم چه گذشت
عمر بن سعد، عمر بن حجاج را با ۵۰۰ سوار در کنار فرات مستقر کرد و مانع دسترسى امام حسین(ع) و یارانش به آب شد.امام باقر(ع) فرمودند: امام حسین(ع) از کربلا نامه ‏اى براى محمد بن حنفیه فرستاد که متن آن چنین بود: «بسم الله الرحمن الرحیم من الحسین بن على الى محمدبن على و من قبله من بنى‌هاشم، اما بعد فکان الدنیا لم تکن و کان الاخرة لم تزل، والسلام؛ نامه ‏اى است از حسین بن على به محمد بن على و دیگر بنى‌هاشم.
اما بعد، مثل این‌که دنیا اصلا وجود نداشته و آخرت همیشگى و دائم بوده و هست».در شب هفتم امام حسین(ع) با عمر سعد ملاقات وگفتگو کردند.

خولی بن یزید اصبحی چون عداوت شدیدی با امام حسین(ع) داشت ماجرا را به عبیدالله بن زیاد گزارش داد و آن ملعون نامه‌ای برای عمر سعد نوشت و او را از این ملاقات‌ها بر حذر داشت و دستور منع آب را صادر کرد.
در روز هفتم محرم عبدالله بن زیاد "نامه ‏اى" به نزد عمر بن سعد فرستاد و به او دستور داد تا با سپاهیان خود بین امام حسین(ع) و اصحابش، و آب فرات فاصله ایجاد کرده و اجازه نوشیدن حتى قطره اى آب را به امام ندهد، همان‌گونه که از دادن آب به عثمان بن عفان خوددارى شد.

عمر بن سعد نیز فوراً عمر بن حجاج را با ۵۰۰ سوار در کنار شریعه فرات مستقر کرد و مانع دسترسى امام حسین(ع) و یارانش به آب شدند، و این رفتار غیر انسانى سه روز قبل از شهادت امام حسین(ع) انجام شد.
در این هنگام مردى به نام عبدالله بن حصین ازدى که از قبیله بجیله بود فریاد برداشت که: اى حسین! این آب را دیگر بسان رنگ آسمانى نخواهى دید، به خدا سوگند که قطره ‏اى از آن را نخواهى آشامید تا از عطش جان دهى.
امام حسین(ع) فرمودند: خدایا او را از تشنگى بکش و هرگز او را مشمول رحمت خود قرار مده.
حمید بن مسلم می گوید: به خدا سوگند که پس از این گفتگو به دیدار او رفتم در حالى که بیمار بود، قسم به آن خدایى که جز او پروردگارى نیست، دیدم که عبدالله بن حصین آن‌قدر آب می ‏آشامید تا شکمش بالا میامد، و آن را بالا میاورد، و باز فریاد می‏زد: العطش! باز آب می خورد تا شکمش باد می‏ کرد ولى سیراب نمى‌شد، و چنین بود تا جان داد.

روز حضرت علی اصغر (ع)
از قدیم الایام این روز را متعلق به حضرت علی اصغر(ع)، کوچکترین سرباز سپاه امام حسین(ع)، می‌دانند، که یکی ازمصائب ناگوار وسوزناک واقعه کربلا شهادت او است.

نقل شده: که روزی (کمیت) شاعرمعروف به حضور حضرت صادق(ع) رسید، حضرت فرمود: «یا کُمَیتُ اَنشِدنی فی جَدِّیَ الحسین(ع) فَلما اَنشَدَ کُمَیتُ اَبیاتاً فی مُصیبه الامام(ع) بَکیَ الامام بُکاء ًشدیداً و بَکَت النِّسوه و اهل حریمه و صَحنَ فی حجراتهن اِذ خَرجت جارِیَه مِن خَلفِ الَّستر مِن حُجَرات الحَرم و فی یَدِها طفلٌ صغیر رَضیعٌ فَوَضَعَته فی حِجرِ الاِمام فاَشتَدَّ حینئذٍ بُکاء الامام فی غایهِ الاِشتداد وعَلا صَوته الشریف و عَلَت اَصواتُ النِّساء الطاهرات خلف الاَستارِِ مِن الحجرات؛ کمیت! درباره جد ما حسین(ع) شعری بگو، همزمان با سرودن شعر، امام صادق(ع) به شدت گریه کرد بانوان و اهل خانه نیز در اتاق خودشان ناله زدند و اشک ریختند.
در این زمان بانویی که کودک شیر خواری به دست داشت از اتاق بیرون آمده و کودک را در دامان امام(ع) قرارداد، گریه امام این‌بار بیشتر شده و صدای شریفشان بلند شد و بانوان در خانه نیز به صدای بلند گریستند».

ظاهرا منظور از این کار یادآوری شهادت حضرت علی اصغر(ع) وسنگدلی قاتل وی حرملة ابن کاهل اسدی بوده است.
مرحوم حائری مازندرانی در کتاب معالی السبطین نوشته است:

از بقراط حکیم پرسیدند در ذائقه انسان چه چیزی از مرگ تلخ‌تر است؟ گفت: تلخ‌تر از مرگ در ذائقه انسان کریم این است که از شخص لئیم حاجتی بخواهد.
«فَما حال الحسین الکریم بن الکریم حینَ رَفع رَضیعَه علی یَدیه و طَلب لَه جُرعَة مِنَ الماء مِن اللؤماء اللُّعَناء اَهل الکوفه؛ پس چگونه بود حال حضرت حسین(ع)،کودک شیرخوار خود را روی دو دست بلند کرد و برایش جرعه‌ای آب، از کوفیان پست ولعنت شده خواست».

شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)
مرسوم است که شب هفتم محرم، به در خانه "باب الحوائج کوچک کربلا" حضرت علی اصغر (ع) می روند و روضه‌ آن طفل شهید را می خوانند.
شهیدی که به ظاهر، کودک است ؛ ولی به واقع پیر عشق است.

 حوریان، محو رخ مه‌پاره‌ات
 کعبه‌ خیل ملک، گهواره‌ات

 گردش چشمان تو عشق‌آفرین
 رشته‌ قنداقه‌ات حبل‌المتین

 زینت آغوش و دامان رباب
 آینه‌گردانِ رویت، آفتاب

 عالم و آدم همه محتاج تو
 بر سر دوش پدر معراج تو

 بسته بر هر تار موی تو نجات
 تشنه‌ لب‌های تو آب حیات

 کودکی ، اما به معنا پیر عشق
 روی دستان پدر ، تفسیرِ عشق

 تلخ‌ترین لحظات تاریخ نزدیک می‌شد؛ تمامی یاران و اصحاب امام حسین(ع) به میدان رفته و کشته شده بودند.
در اردوگاه حق تنها دو مرد باقی مانده بود: اباعبدالله الحسین(ع) و امام سجاد(ع) که آن روز به اراده الهی بیمار بود تا زنده بماند و رهبری امت را پس از امام حسین(ع) به دست بگیرد.امام(ع) چون خویشتن را تنها و بی یاور دید آخرین حجت را بر مردم تمام کرد و بانگ برآورد: «هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ هل من موحد یخاف الله فینا؟ هل من مغیث یرجو الله باغاثتنا؟ هل من معین یرجو ما عندالله فی اعانتنا؟» یعنی: «آیا مدافعی هست که از حریم رسول خدا دفاع کند؟ آیا یکتاپرستی هست که از خدا بترسد و ما را یاری دهد؟ آیا فریادرسی هست که به خاطر خدا ما را یاری رساند؟ آیا کسی هست که به خاطر روضه و رضوان الهی به نصرت ما بشتابد؟».

 صدای این کمک‏ خواهی امام که به خیمه‌ها رسید و بانوان دریافتند که حسین دیگر یاوری ندارد، صدایشان به شیون و گریه بلند شد. امام به سوی خیمه‌ها رفت، شاید که بانوان با دیدن او اندکی آرام گیرند؛ که ناگاه صدای فرزند شش ماهه‌اش «عبدالله بن الحسین» ـ که به علی اصغر معروف بود ـ را شنید که از شدت تشنگی می گریست.

 علی اصغر طفلی شیرخواره بود؛ که نه آبی در خیمه‌ها بود تا وی را سیراب کنند ، و نه مادرش «رباب» شیری در سینه داشت که به وی دهد.امام(ع) قنداقه‌ علی اصغر را در دست گرفت و به سوی دشمن رفت؛ در مقابل لشکر یزید ایستاد و فرمود:«ای مردم! اگر به من رحم نمی کنید بر این طفل ترحم کنید... »

 اما گویی که بذر رحم بر دل سنگ آنان پاشیده نشده بود و تمامی رذالت دنیا در اعماق وجودشان ریشه دوانده بود؛ زیرا به جای آنکه فرزند رسول خدا (ص) را به مشتی آب میهمان کنند، تیراندازی از بنی‌اسد (که گفته شده است «حرملة بن کاهل» بود) تیری در کمان نهاد و گلوی طفل را نشانه گرفت.

ناگاه دستان و سینه امام(ع) به خون رنگین شد... سر کوچک و گردن ظریف طفل شیرخواره از بدن جدا شده بود...

 آتش عشق تو در من شعله‌ور بود ای پدر
 پیش تیر عشق تو ، قلبم سپر بود ای پدر


 امام(ع) دستان خود را از خون علی اصغر پر کرد و به آسمان پاشید و گفت: «هون علی ما نزل بی انه بعین الله» یعنی: «تحمل این مصیبت بر من آسان است چرا که خداوند آن را می بیند»... در همین حال، «حصین بن تمیم» تیر دیگری افکند که بر لبان مبارک امام(ع) نشست و خون از دهان حضرت جاری شد.

امام روی به آسمان کرد و اینگونه نیایش نمود: «خدایا! سوی تو شکایت می کنم از آنچه با من و برادران و فرزندان و خویشانم می کنند»... اصغر که به چهره ز عطش رنگ نداشت
 یارای سخن با من دلتنگ نداشت


 یا رب! تو گواه باش، شش‌ماهه‌ من
 شد کشته‌ ظلم و با کسی جنگ نداشت


 آنگاه از سپاه دشمن دور شد ؛ با شمشیرش قبر کوچکی آماده کرد؛ بدن علی اصغر را به خون او آغشته کرد ؛ بر او نماز گزارد و جنازه‌ کوچک را دفن کرد...

 شهادت علی اصغر (ع) از سخت‌ترین و جانگدازترین مصیبت‌ها در نزد ائمه بوده است... «مـنهال بن عمرو کوفی» گوید: در مدینه خدمت على بن الحسین(ع) رسیدم.

امام پرسید: «حرمله چه شد؟» عـرض کردم: مـوقـعـى که من از کوفه بیرون آمدم زنده بود.

امام دست ‏ها را به طرف آسمان بلند کرد و سه بار دعا کرد: «اللّهمّ أذقـه حرَّ الحدید، اللّهمّ أذقه حرّ الحدید، اللّهمّ أذقه حرّ النّار». یعنی: «خدایا حرارت آهن را به او بچشان»...همچنین «عقبة بن بشیر اسدی» می گوید امام باقر(ع) به من فرمود: «ما از شما بنی اسد خونی طلب داریم!» و سپس داستان ذبح شدن علی اصغر را بر من خواند.

 این نمونه‌ها، نشان‏ دهنده آن است که این داغ چگونه بر دل اهل‌بیت: مانده است...
 و این داغ بر دل ما نیز هست؛ و بر دل انسانیت نیز؛ تا زمانی که مهدی آل‌محمد (عج) قیام کند و انتقام از ظالمان بستاند...

 الا لعنة الله علی القوم الظالمین؛ و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون.
🏴🏳️🏴🏳️🏴🏳️🏴

 زنان در نسبت با اهداف قیام حسینی(ع) مسئولیت اجتماعی دارند

🖌 به قلم خانم مهدیه منافی، پژوهشگر حوزه زن و خانواده

🔻 در بخشی از این یادداشت میخوانیم:
«رهبر انقلاب اسلامی در پیام به کنگره ۷هزار شهید زن در تبیین «الگوی سوم زن»، یکی از ساحت‌های مهم حضور زنان را ساحت «ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر و جهاد اجتماعی» معرفی کردند. آنچه که ایشان فرمودند، بر مبنای آیه ۷۱ سوره توبه است: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَ یُطِیعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ»؛ مردان و زنان با ‌ایمان ولى یکدیگرند. آنان امر به معروف و نهى از منکر مى‌کنند و نماز را برپا مى‌دارند و زکات را مى‌پردازند و خدا و رسولش را اطاعت مى‌کنند. خداوند به‌زودى آن‌ها را در رحمت خویش قرار مى‌دهد. خداوند توانا و حکیم است.»

🔖متن کامل این یادداشت را از پیوند زیر بخوانید:
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=50713

🌱  @Khamenei_Reyhaneh
🏴🏴🏳️🏳️🏴🏴🏳️🏳️

هیئت، محلّ جهاد تبیین است

کانونِ‌ جهاد تبیین

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد در راه احیای مکتب ائمه. اهل‌بیت (علیهم‌السلام) چه جور جهادی میکردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودی بقیّه‌ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین». هیئت، محلّ جهاد تبیین است.۱۴۰۰/۱۱/۰۳

🏴 #از_تبیین_تا_قیام

◾ Farsi.Khamenei.ir
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

فلسفه حرکت امام حسین (ع) مبارزه با ظلم بود
◾️ رهبر انقلاب: امام حسین علیه‌السّلام، فلسفه حرکت خود را مقابله با جور قرار میدهد… بحث بر سرِ مقدّس‌ترین هدفهاست که همه منصفین عالم آن را قبول دارند. چنان انسانی، در راه چنین هدفی، دشوارترین مبارزه را تحمّل میکند.۱۳۷۳/۰۳/۱۷

🏴 #از_تبیین_تا_قیام

📥 نسخه قابل چاپ👇
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50707
📹 ببینید | درس امام حسین (ع) برای مردم

◽ آیت‌الله خامنه‌ای: هر سه‌ى اینها در پیش پروردگار شریک جرمند، هم ظالم، هم ستم‌پذیر، هم تماشاچى بى‌تفاوت، این درس امام حسین است.

👈 ما این درس را در کلمات حسین‌بن‌على باید جستجو بکنیم، از خودمان حرفى نمى‌زنیم. از اولى که حسین‌بن‌على علیه‌السّلام از مدینه حرکت کرد تا لحظه‌ى آخرى که جان مقدس و مطهر او به اعلى علیین عروج کرد فرمایشات فراوانى امام حسین دارد که همه ناظر به این مطلب است.

🏴 #از_تبیین_تا_قیام

📥 دسترسی به نسخه کیفیت اصلی مجموعه #فیلم_نوشت👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=50712
🏴🏳️🏴🏳️

 ششم محرم الحرام
در این روز لشکر زیادى براى جنگ با حضرت اباعبدالله علیه‌السلام جمع شدند

⚫️ به نقلى در این روز عمر سعد، شبث بن ربعى خبیث را همراه سه هزار مرد سفاک با کوبیدن طبل و دهل کنار فرات فرستاد که اطراف آن را به محاصره در آوردند

⚫️ در شب ششم جناب حبیب بن مظاهر اسدى با اذن امام حسین (ع) براى آوردن یاور و کمک، به قبیله بنى اسد رفت. اسدیان پذیرفتند و حرکت کردند، ولى جاسوسان به عمر سعد خبر دادند و او عده اى را فرستاد تا مانع آنها شوند. لذا درگیرى رخ داد که در این میان جمعى از بنى اسد شهید و زخمى و بقیه ناگزیر به فرار شدند و حبیب به خدمت حضرت آمد و جریان را عرض کرد
⚫️🏴⚫️🏴⚫️🏴⚫️🏴

.
♻️ هجده مقامی که در زیارت عاشورا می‌خواهیم

بهترین فرصت برای قرائت چهل روزه زیارت عاشورا از روز عاشورا تا  اربعین را از دست ندهید،

در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا می‌کنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا می‌خواهیم. درخواست‌های انسان در زیارت  عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است.

ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست می‌کنیم که بعضی از آنها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد.

اینها خیلی خواسته‌های بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد.

و اما آن مقام‌ها:
۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام 
ان یرزقنی طلب ثارک
اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است.

۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا) 
اللهم اجعلنی عندک وجیها

۳- مقام معِیَّت (همراهی) با معصوم 
ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة 
مع امام منصور 
این درخواستی ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند.

۴- زندگی حسینی و اهل بیتی داشتن
اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد...
مقامی که درخواست می‌کنیم تمام مراحل زندگی ما، درهم‌تنیده با معصوم باشد.

۵- مقام شهادت
و مماتی ممات محمد و آل محمد 
مرگ همه معصومین (از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام) با شهادت بوده.

۶- رسیدن به مقام محمود 
ان یُبِلِّغنی المقام المحمود
در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد.
اما مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم.

۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم 
لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا
و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم... 
(یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم)
الحمد لله علی عظیم رزِیّتی 
(دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند)
این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد.
داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم.

۸- مقام برائت
و بالبرائة من اعدائکم
(برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها)

۹- مقام لعن 
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صد لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. 
(جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب)

نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمی‌فهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند.
ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. 
یعنی وقتی ظهور انجام می‌شود و می‌فهمیم چه چیزی را از ما گرفته‌اند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد.

۱۰- مقام سِلم 
انی سلم لمن سالمکم
و ولیّ لمن والاکم
این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان.

۱۱- مقام دشمنی با دشمنان اهل بیت
حرب لمن حاربکم
این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر می‌کنید هر کسی می‌تواند به مقام مجاهدت برسد؟

۱۲- مقام ایثار 
بابی انت و امی
ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم.

۱۳- مقام قربة الی الله 
انی اتقرب الی الله...
اللهم انی اتقرب الیک...
مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود.

۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت 
انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ...
این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است.

۱۵- مقام معرفت اهل‌بیت  
اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...
در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة)

۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن 
ان یثبّت لی عندکم قدم صدق
ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...

۱۷- مقام رجعت، 
و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور
هر کسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد.

۱۸- مقامی که خدا به ما درود بفرستد
اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة

ما در زیارت عاشورا، خیلی از این مقام‌ها و خواسته‌ها را به‌صورت لامکان و لازمان می‌خواهیم. یعنی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمی‌کنیم.
فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی 
(یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم)
و لا جعله الله آخر العهد منی... 
(یعنی الی‌الابد باشد و محدود به حال نباشد.)

در پایان این مطلب باید گفت که هدف خلقت ما انسان‌ها، رشد نامحدود ما از طریق کسب معرفت و محبت و خشوع در برابر خدا و همچنین ولی خداست و این درخواست‌هایی که ما در زیارت عاشورا به درگاه خدا عرض می‌کنیم، کاملاً همسو با هدف خلقت ماست. 
یعنی اگر به مقامات فوق دست یابیم، در واقع تا سطوح بسیار بالایی از هدف خلقت دست یافته‌ایم.

❁❅❁❅❁❅❁❅❁

 

آیا علت سجده دار شدن فراز آخر زیارت عاشورا را میدانید

*در عبارت سجده زیارت عاشورا می خوانیم :*
*«اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِینَ لَکَ عَلَى مُصَابِهِمْ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِیمِ رَزِیَّتِی اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی شَفَاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ الَّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ علیه السلام‏»*
*زیارت عاشورا حدیث قدسی است و اولین کسی که از اهل بیت علیهم السلام متن زیارت عاشورا را برای عموم مردم خواند ، امام باقر علیه السلام است که فرمودند :*
*پدرم از پدرش و ایشان از جد ما پیامبر (ص) و ایشان از جبرئیل و جبرئیل از خداوند متعال نقل کردند که خداوند فرمود :*
*السلام علیک یا أبا عبدالله* *یعنی متن زیارت در بین اهل بیت علیهم السلام بوده است. روایت وارد شده که : سیدالشهدا در روز عاشورا دو بار زیارت عاشورا را قرائت کردند ، این خیلی مهم است ؛ یک بار سیدالشهدا بین نماز ظهر و عصر روز عاشورا از ابتدا تا انتهای زیارت را خواندند و یک بار از صبح عاشورا تا غروب عاشورا بنا بر مناسبتی تکه ای از زیارت عاشورا را خواندند ؛ این مطلب از یک جنبه بسیار با اهمیت است و قابل ذکر در روضه‌ هاست ، آن مرتبه ای که کامل خواندند بین الصلاتین بود ، اما یک باری را که تکه تکه خواندند تمام فرازهای زیارت عاشورا خوانده شد جز این فرازی که الان سجده دارد ، در این فراز دیگر حضرت به شهادت رسیدند .*

*شما سجده های آیات قرآن را نگاه کنید یا سجده واجب هستند یا سجده مستحب و در تمام این موارد چه واجب و چه مستحب ، کلمه سجده در تمام این آیات ذکر شده است ، شما این فراز انتهایی زیارت عاشورا را می‌ خوانید در حالی که هیچ کلمه سجده ای در آن ذکر نشده است .*
*و سجده مستحب هم است ، نه سجده واجب ؛ چرا بدون ذکر کلمه سجده ، ما سجده می‌ کنیم .*

*جواب در این روایت آمده است که از ابتدا ، این فراز سجده نداشته* *است ، یعنی از ابتدا که این زیارت به وسیله حدیث قدسی بر پیامبر (ص) وارد شد ، سجده نداشته است و سجده آن در روز عاشورا به وجود آمده است که سیدالشهدا از* *صبح روز عاشورا بنا به مناسبتی فرازی از زیارت را می‌ خواندند و این فراز سجده خوانده* *نشد تا زمانی که آن ملعون لعین بالای سر حضرت آمد تا سر* *مبارک ایشان را از تن جدا کند از جلو نتوانست سر را جدا کند ،* *پیکر را*
*برگرداند و سر را از قفا جدا کرد ؛*
*وارد شده است که وقتی پیشانی حضرت به خاک افتاد حضرت این فراز انتهایی را شروع کرد و فرمود :*
*«اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِینَ» و این خیلی مهم است و به این علت این فراز سجده دار شده است ؛امام در حال سجده عرضه می دارند : اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُحَمْدَ الشَّاکِرِینَ؛ هم علت سجده دار شدن مشخص است ، و هم اینکه حضرت در چه حالی بوده اند؟*
*نه در حالی که حضرت علی اکبر یا علی اصغرشان را از دست داده اند یا از اسب افتاده اند ، در حالی حضرت به اینجا رسیده که به پیکر بی جان حضرت رحم نمی کنند و می ‌خواهند سر حضرت را از بدن جدا کنند .*
*در این حال حضرت شاکر و حامد خداوند است .*
*اینجاست که صبر سیدالشهدا، ستودنی میباشد .*

*اللهم الرزقنا توفیق زیارت الحسین علیه السلام فی الدنیا*

*و شفاعت الحسین علیه السلام فی الاخرة*

*ان شاء الله*
*🧚‍♀سجده شکر🧚‍♀*

*🧚‍♀سجده شکر برابر است با تمام گنجهای دنیا و آخرت ، پس با دقت آن را بخوانید .*

*🤲 فضیلت سجده شکر*

*🙏🏼بسیاری از ما نه فضیلت این سجده را میدانیم و نه کیفیت قرائت آن را ؛*

*هرگاه بنده‌ای نماز خود را خوانده سپس سجده شکر را به جای آورد ، خداوند حجاب میان بنده خود و فرشتگانش را کنار میزند و به ملائکه میفرماید :*

*ای فرشتگان من ، به بنده‌ام نگاه کنید فریضه مرا انجام داده و عهدم را تمام کرده و پس از آن در جهت پاسداشت تمام نعمتهایم سجده شکر به جای آورد ، ای ملائکه‌ام پاداش این بنده‌ام چیست ؟*

*پس ملائکه میگویند :*
خداوندا ، *رحمتت*

*خداوند دوباره از ملائکه میپرسد :*
*ای ملائکه‌ام پاداش این بنده‌ام چیست ؟*

*پس ملائکه میگویند : خداوندا ،* *جنت و بهشتت*

*خداوند دوباره از ملائکه میپرسد :*
*ای ملائکه‌ام پاداش این بنده‌ام چیست ؟*

*پس ملائکه میگویند :*
*خداوندا ،* *رفع هرگونه هم و غم از او*

*خداوند دوباره از ملائکه میپرسد :*
*ای ملائکه‌ام پاداش این بنده‌ام چیست ؟*

*پس ملائکه میگویند :*
*خداوندا ما علمی جز آنچه به ما آموختی نداریم !!!!*

*پس آنگاه خداوند میفرماید : پاداش این بنده‌ام این است ؛*

*🌻همانگونه که او از من تشکر کرد من نیز از او تشکر می‌کنم*
*🌷و با فضلم به سوی او خواهم رفت*
*🌹و رحمتم را به او نشان می‌دهم*

*و هر کسی که نعمتی بر او نازل شده و یا بلایی ا*

*ز او دفع گردیده زیباست که سجده
شکر بر درگاه خداوند به جای آورد ...*

*خواه این فرد با وضو باشد یا نباشد و خواه به سوی قبله بوده باشد و یا خیر .*

*💥سجده شکر را پس از هر نماز به جای آورید ‌...* 
🟣⚫🟣⚫🟤⚫🟣◼️◼️◼️◼️◼️◼️

 

✒️✏️✒️✏️✒️✏️✒️✏️✒️✏️✒️✏️✒️✏️
📢 *زیارت عاشورا را آگاهانه‌تر بخوانیم*

خواندن این متن بهره شما از زیارت عاشورا را بیشتر خواهد کرد.

در زیارت عاشورا حدود *هجده دعا* داریم و متناسب با آن، *هجده مقام از خدا* می‌خواهیم. 


*بعضی از این مقام ها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد* 

و اما آن مقام‌ها:

*۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام*
*ان یرزقنی طلب ثارک*
اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است

*۲- مقام وجاهت عندالله*
(آبرومندی نزد خدا) 
*اللهم اجعلنی عندک وجیها*

*۳- مقام معِیَّت وهمراهی با معصوم* 
*- ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة*
*- مع امام منصور*
این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند.

*۴- مقامی حیات طیبه*
*- اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد*

۵- *مقام شهادت*
*- و مماتی ممات محمد و آل محمد* 
چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده.

*۶- مقام محمود*
*- ان یُبِلِّغنی المقام المحمود*
در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، *یعنی مقام شفاعت*
خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد).
حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم.

*۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم*
*- لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا*
*-و اسئل الله بحقکم...ان یعطینی بمصابی بکم...*
(یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم)
*- الحمد لله علی عظیم رزِیّتی*
(دقیقاً در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند)
*این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد* 

حکایت زیارت عاشورا، حکایت یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم
۸- *مقام برائت*
(برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها)
*- و بالبرائة من اعدائکم 
۹- *مقام لعن*
این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. 
(جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) که اگر خانه دل جارو نکرده باشی در حقیقت لعن روزانه به خود می‌فرستی.
*- اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد*

نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، *چون ما مردم اصلاً تا قبل از ظهوراطلاع نداریم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند*❗

ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد.

*۱۰- مقام سِلم* 
*- انی سلم لمن سالمکم*
*- و ولیّ لمن والاکم*
این مقام، عبارت است از *مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان*

*۱۱- مقام حَرب* 
*- حرب لمن حاربکم*
این مقام، یعنی *مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر*

*۱۲- مقام ایثار* 
ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم.
ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما *در زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم*
*- بابی انت و امی*

۱۳- *مقام قربة الی الله*
باید گفت: *مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است*، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود.
*- اللهم انی اتقرب الیک*...

۱۴- *مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت* 
- *انی اتقرب الی الله و الی رسوله*...
این مقام نیز، *امتداد مقام قربة الی الله* است.

*۱۵_ مقام معرفت اهل‌بیت* 
*- اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...*

*۱۶- مقام ثبات قدم* و اهل تزلزل نبودن و هر لحظه رنگ عوض نکردن
*-  ان یثبّت لی عندکم قدم صدق*
*-  ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...*

*۱۷- مقام رجعت*
 که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد. رجعت فقط برای برخی مؤمنین و برخی کفار اتفاق می‌افتد
*- و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور*
طلب خونخواهی با امان عصر ع فقط در صورت رجعت برای ما مقدور خواهد بود.

*۱۸- مقام درود و صلوات خدا*
-  *اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة*
- *فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی* 
درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمی‌کنیم.
(یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم)
- *و لا جعله الله آخر العهد منی*... 
(یعنی الی‌الابد باشد و محدود به حال)
✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴✏️🏴

*اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَین*
🔳🔳🔳🔳🔳

*عزیزان پنجشنبه‌ دیگری امد اموات چشم انتظارند هدیه به اموات را فراموش نکنیم*

*زیارت عاشورا*

*بسم الله الرحمن الرحیم*
*اَلسَّلامُ عَلَیک یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیک یا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیک یا خِیرَةَ اللَّهِ وَابْنَ خِیرَتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَیک یابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ، وَابْنَ سَیدِ الْوَصِیینَ، اَلسَّلامُ عَلَیک یابْنَ فاطِمَةَ سَیدَةِ نِسآءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیک یا ثارَاللَّهِ وَابْنَ ثارِهِ، وَالْوِتْرَالْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَیک وَ عَلَى الْأَرْواحِ الَّتى‏ حَلَّتْ بِفِنآئِک، عَلَیکمْ مِنّى‏ جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیلُ وَالنَّهارُ، یا اَباعَبْدِاللَّهِ 1*

*لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِک عَلَینا، وَ عَلى‏ جَمیعِ اَهْلِ‏ الْإِسْلامِ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصیبَتُک فِى السَّمواتِ، عَلى‏ جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ، فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیکمْ اَهْلَ الْبَیتِ، وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکمْ عَنْ مَقامِکمْ، وَ اَزالَتْکمْ عَنْ‏ مَراتِبِکمُ الَّتى‏ رَتَّبَکمُ اللَّهُ فیها، وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْکمْ، وَ لَعَنَ اللَّهُ‏ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللَّهِ وَ اِلَیکمْ مِنْهُمْ‏ وَ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِیآئِهِم، یا اَبا عَبْدِاللَّهِ 2*

*اِنّى‏ سِلْمٌ لِمَنْ‏ سالَمَکمْ، وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکمْ اِلى‏ یوْمِ الْقِیامَةِ، وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنى‏ اُمَیةَ قاطِبَةً، وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجانَةَ، وَ لَعَنَ‏ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ، وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً، وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ‏ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِک، بِاَبى‏ اَنْتَ وَ اُمّى‏ لَقَدْ عَظُمَ مُصابى‏ بِک، فَاَسْئَلُ اللَّهَ‏ الَّذى‏ اَکرَمَ مَقامَک وَ اَکرَمَنى‏ بِک اَنْ یرْزُقَنى‏ طَلَبَ ثارِک مَعَ اِمامٍ‏ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیتِ مُحَمَّدٍ، صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ، اَللّهُمَّ اجْعَلْنى‏ عِنْدَک وَجیهاً بِالْحُسَینِ عَلَیهِ السَّلامُ فِى الدُّنْیا وَالْأخِرَةِ، یا اَبا عَبْدِاللَّهِ 3*

*اِنّى‏ اَتَقَرَّبُ اِلى‏ اللَّهِ وَ اِلى‏ رَسُولِهِ، وَ اِلى‏ امیرِالْمُؤْمِنینَ، وَ اِلى‏ فاطِمَةَ وَاِلَى الْحَسَنِ، وَاِلَیک بِمُوالاتِک، وَبِالْبَرآئَةِ [مِمَّنْ قاتَلَک وَ نَصَبَ لَک الْحَرْبَ، وَ بِالْبَرائَةِ مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیکمْ، وَاَبْرَءُ اِلَى اللَّهِ وَ اِلى‏ رَسُولِهِ‏] مِمَّنْ اَسَسَّ اَساسَ ذلِک، وَبَنى‏ عَلَیهِ بُنْیانَهُ، وَجَرى‏ فى‏ ظُلْمِهِ، وَجَوْرِهِ عَلَیکمْ وَعلى‏ اَشْیاعِکمْ 4*

*بَرِئْتُ‏ اِلَى اللَّهِ وَاِلَیکمْ مِنْهُمْ، وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ، ثُمَّ اِلَیکمْ بِمُوالاتِکمْ وَمُوالاةِ وَلِیکمْ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِکمْ وَالنَّاصِبینَ لَکمُ الْحَرْبَ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ، اِنّى‏ سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ‏ حارَبَکمْ، وَ وَلِىٌّ لِمَنْ والاکمْ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداکمْ، فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذى‏ اَکرَمَنى‏ بِمَعْرِفَتِکمْ، وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیآئِکمْ، وَرَزَقَنِى الْبَرآئَةَ مِنْ اَعْدآئِکمْ، اَنْ یجْعَلَنى‏ مَعَکمْ فِى الدُّنْیا وَالْأخِرَةِ، وَاَنْ یثَبِّتَ لى‏ عِنْدَکمْ قَدَمَ‏ صِدْقٍ فِى الدُّنْیا وَالْأخِرَةِ 5*

*وَاَسْئَلُهُ اَنْ یبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکمْ‏ عِنْدَاللَّهِ، وَ اَنْ یرْزُقَنى‏ طَلَبَ ثارى‏، مَعَ‏ اِمامٍ مَهُدىً ظاهِرٍ ناطِقٍ [بِالْحَقِ‏] مِنْکمْ، وَاَسْئَلُ اللَّهَ بِحَقِّکمْ وَبِالشَّاْنِ الَّذى‏ لَکمْ عِنْدَهُ اَنْ یعْطِینى‏ بِمُصابى‏ بِکمْ اَفْضَلَ ما یعْطى‏ مُصاباً بِمُصیبَتِهِ مُصیبَةً ما اَعْظَمَها وَاَعْظَمَ رَزِیتَها فِى الْإِسْلامِ، وَفى‏ جَمیعِ السَّمواتِ وَالْأَرْضِ، اَللّهُمَ‏ اجْعَلْنى‏ فى‏ مَقامى‏ هذا، مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْک صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ، اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَمَماتى‏ مَماتَ‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ 6*

*اَللّهُمَّ اِنَّ هذا یوْمٌ تَبَرَّکتْ بِهِ بَنُو اُمَیةَ، وَابْنُ آکلَةِ الْأَکبادِ، اللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ عَلى‏ لِسانِک وَلِسانِ نَبِیک، صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ‏ وَآلِهِ، فى‏ کلِّ مَوْطِنٍ وَمَوْقِفٍ وَقَفَ فیهِ نَبِیک، صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَآلِهِ‏ اَللّهُمَّ الْعَنْ اَبا سُفْیانَ وَمُعوِیةَ وَ یزیدَ بْنَ مُعاوِیةَ، عَلَیهِمْ مِنْک‏ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الْأبِدینَ، وَهذا یوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیادٍ وَآلُ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ‏ الْحُسَینَ، صَلَواتُ‏اللَّهِ عَلَیهِ، اَللّهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیهِمُ اللَّعْنَ مِنْک وَالْعَذابَ‏ [الْأَلیمَ‏]، اَللّهُمَّ اِنّى‏ اَتَقَرَّبُ اِلَیک فى‏ هذَاالْیوْمِ، وَفى‏ مَوْقِفى‏ هذا، وَاَیامِ حَیوتى‏ بِالْبَرآئَهِ مِنْهُمْ، وَاللَّعْنَةِ عَلَیهِمْ، وَبِالْمُوالاتِ لِنَبِیک وَآلِ‏ نَبِیک عَلَیهِ وَعَلَیهِمُ اَلسَّلامُ. 7*

*صد مرتبه می گویی : اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ‏ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى‏ ذلِک، اَللّهُمَ‏ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى‏ جاهَدَتِ الْحُسَینَ، وَشایعَتْ وَبایعَتْ وَتابَعَتْ‏ عَلى‏ قَتْلِهِ، اَللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً. 8*

*صد مرتبه می گویی : اَلسَّلامُ عَلَیک یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ، وَعَلَى الْأَرْواحِ الَّتى‏ حَلَّتْ بِفِنآئِک، عَلَیک مِنّى‏ سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى‏ لِزِیارَتِکمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَینِ، وَعَلى‏ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَینِ، وَعَلى‏ اَوْلادِ الْحُسَینِ، وَعَلى‏ اَصْحابِ الْحُسَینِ. 9*

*سپس می گویی : اَللّهُمَّ خُصَ‏ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى‏، وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً، ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ وَالرَّابِعَ، اَللَّهُمَّ الْعَنْ یزیدَ خامِساً، وَالْعَنْ عُبَیدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَابْنَ مَرْجانَةَ، وَعُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَشِمْراً، وَآلَ اَبى‏ سُفْیانَ وَآلَ زِیادٍ وَآلَ مَرْوانَ، اِلى‏ یوْمِ الْقِیمَةِ. 10*

*در حالت سجده می گویی : اَللّهُمَّ لَک الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکرینَ لَک عَلى‏ مُصابِهِمْ، اَلْحَمْدُ للَّهِ‏ِ عَلى‏ عَظیمِ رَزِیتى‏، اَللّهُمَ‏ ارْزُقْنى‏ شَفاعَةَ الْحُسَینِ یوْمَ الْوُرُودِ، وَثَبِّتْ لى‏ قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَک‏ مَعَ ‏الْحُسَینِ،وَاَصْحابِ الْحُسَینِ، الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَینِ عَلَیهِ السَّلامُ. 11*


*شادی روح کلیه اموات و اموات بی وارث واز یاد رفته و پدر من عاصی حاج محمد کاظم نامی رحمه‌الله من یقرا الفاتحه مع صلوات*🌹
*الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم*

*التماس دعا*

قیام امام حسین(ع) علیه انحطاط ارزشهای دین
▫️ رهبر انقلاب: کسی مثل حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام که خودش تجسّم ارزشهاست، قیام میکند، برای این‌که جلوِ این انحطاط را بگیرد؛ چون این انحطاط میرفت تا به آن‌جا برسد که هیچ چیز باقی نماند؛ که اگر یک وقت مردمی هم خواستند خوب زندگی کنند و مسلمان زندگی کنند، چیزی در دستشان نباشد. امام حسین می‌ایستد، قیام میکند، حرکت میکند و یک‌تنه در مقابل این سرعت سراشیب سقوط قرار میگیرد. البته در این زمینه، جان خودش را، جان عزیزانش را، جان علی اصغرش را، جان علی اکبرش را و جان عباسش را فدا میکند؛ اما نتیجه میگیرد.
▫️ «و انا من حسین»؛ یعنی دین پیامبر، زنده شده حسین‌بن‌علی است. 

🏴 #از_تبیین_تا_قیام

◾️ Farsi.Khamenei.ir


🔵امام حسین علیه السلام: 

لا تَحتَسِبوا بِمَعروفٍ لَم تُعجِلوهُ
آن عمل خیری که در انجامش سرعت نداشته اید، کاری شایسته به حساب نیاورید

 بحارالأنوار جلد78 صفحه121
❁❅❁❅❁❅❁❅❁
❁❅❁❅❁❅❁❅❁

🌱در روز پنجم محرم بر امام حسین ‌علیه‌السلام و یارانش چه گذشت ؟

🏴🏳️🏴🏳️🏴🏳️🏴🏳️
در روز پنجم محرم سال ۶۱ هجری قمری، عبیدالله بن زیاد به عمر سعد دستور داد که آب را بر روی امام حسین علیه‌السلام و یارانش ببندد و بر آن‌ها سخت بگیرد.
🏴🏳️🏴🏳️
روز پنجم محرم سال ۶۱ هجری روزی بود که موقعیت کربلا به مرور حال و هوای جنگ به خود می‌گرفت؛ جنگی که با رسیدن نیرو‌های تازه‌نفس از کوفه برای لشکر دشمن پررنگ‌تر و مهم‌تر جلوه می‌کرد.ورود چهار هزار سرباز تازه‌نفس به کربلا
🏴🏳️🏴🏳️
عبیدالله بن زیاد که می‌خواست عمر بن سعد را برای جنگ با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تشجیع کرده و او را در تنگنا گذاشته و تحت فشار قرار دهد، لشکری به تعداد چهار هزار نفر از سربازان مهارت دیده و تازه‌نفس به سوی کربلا فرستاد تا در خدمت عمر سعد بوده و او را برای کشتن نوه رسول خدا صلی‌الله علیه و آله یاری کنند.
🏴🏳️🏴🏳️
به این ترتیب با احتساب هزار نفر سربازی که در خدمت حر بن یزید ریاحی بودند و چند هزار سربازی که به همراه عمر سعد به کربلا آمده بودند، تعداد نیرو‌های لشکر دشمن به حدود ده هزار نفر می‌رسید. این طور بود که این مردان کوردل و دنیاپرست مقابل امام خود صف بستند و او را مظلومانه در بیابانی خشک و بی‌آب به مرگ تهدید کردند.
🏴🏳️🏴🏳️
بستن مسیر‌های منتهی به کربلا

در این روز همچنین ابن زیاد یکی از یاران خود به نام زجر بن قیس را فرستاد تا بر سر راه کربلا بایستد و هر کسی را که قصد یاری امام حسین علیه السلام داشته و بخواهد به سپاه آن حضرت ملحق شود، به قتل برساند. زجر بن قیس هم همراه ۵۰۰ نفر بر سر راه کربلا قرار گرفت تا راه شیعیان و یاران حضرت اباعبدالله علیه السلام را ببندند.
🏴🏳️🏴🏳️
دستور بستن آب بر امام حسین علیه السلام

در این روز همچنین عبیدالله بن زیاد برای عمر سعد پیکی فرستاد و طی آن، بر او سختگیری کرده و مورد فشار و تهدید قرار داده بود تا بر امام حسین علیه السلام به شدت سخت بگیرد و راه را برای آن حضرت ببندد. در برخی از منابع نوشته شده که این پیک در روز ششم ماه محرم به دست عمر سعد که در کربلا خیمه زده بود، رسید.
🏴🏳️🏴🏳️
طبق منابع تاریخی ابن زیاد در نامه نوشته بود: «میان حسین علیه السلام و یارانش و آب فرات حائل شو (فاصله بینداز) که حتی یک قطره از آب ننوشند تا اینکه به بیعت امیرالمؤمنین یزید و عبیدالله بن زیاد درآیند یا مانند شهید مظلوم عثمان بن عفان (که در زمان کشته شدن تشنه بود) کشته شوند.»
🏴🏳️🏴🏳️
در همین روز بود که امام حسین علیه السلام با یاران خود گفتگو کرده و با تشریح اوضاع، یاران خود را تصفیه کردند.
🏴🏳️🏴🏳️🏴🏳️🏴🏳️

🏴  برنامه عزاداری ایام محرم در حسینیه امام خمینی(ره)

◼️ همزمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و اصحاب با وفای ایشان، مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) و در حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

▫️ به علت اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امسال نیز مطابق دو سال گذشته، مراسم بدون جمعیت و تنها با حضور یک سخنران و مداح برگزار می‌شود.

▫️ این مراسم به مدت شش شب از شب هفتم تا شب دوازدهم محرم الحرام (پنجشنبه ۱۳ مرداد تا سه‌شنبه ۱۸ مرداد) برگزار، و مشروح برنامه‌های سخنرانی و عزاداری هر شب از رسانه ملی پخش خواهد شد.


◾️ Farsi.Khamenei.ir

 🥀🌹امام خامنه‌ای: "#امام_حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد."

 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁

☢ درس عاشورایی

🔺لایک اینستا و ذلت‌طلبی یا حذف اینستا و عزت‌طلبی؟

#امام_حسین (ع) می‌فرماید:
💠 «ألا و إنّ الدّعی و ابن الدّعی قد رکزنا بین اثنتین، بین السلّه و الذلّه. هیهات منّا الذلّه؛ یزید مرا بین دو راهی قرار داده است: کشته شدن، و ذلت. هیهات که ما ذلت را بپذیریم».

🔺بله #امام_حسین (ع) زندگی توام با ذلت را نپذیرفت.

🔺امّا امروز مالک اینستاگرامِ آمریکایی به عنوان تأثیرگذارترین صهیونیستِ جهان به ما میگه توی کشورتون بدون مجوز فعالیت می‌کنم، پول در میارم، اطلاعات‌تون رو می‌فروشم، سردار و قهرمان کشورتون رو تروریست می‌دونم و حذفش می‌کنم و مالک صفحات شما و محتواهای شما هستم و هر زمان دوست داشته باشم حذف‌تون می‌کنم و اجازه دیده شدن هم بهتون نمیدم و تنها اجازه دیدن هر نوع فحشا و فساد رو دارید و پس زمینۀ پیج‌های مذهبی‌ها و مداحان رو در گوگل به صورت ویدئوی رقص و آواز نشان می‌دهم تا مورد تمسخر قرار گیرید و مهم‌تر از آن در مجلس و دولت شما تصمیم‌سازی میکنم و… و…

🔻 واقعاً از این ذلت بیشتر هم مگر وجود دارد؟

🔺تنها یه جو غیرت می خواهد که با حذف دائمی شمر زمانه یعنی اینستاگرام، ما هم همچون #امام_حسین (ع) این ذلت را نپذیریم.

📖 درس عاشورایی:
هیهات که ما ذلت تسلط اینستاگرامِ شیطانی را برخودمان بپذیریم!

✊ یا حسین
❁❅❁❅❁❅❁❅❁
🆔 https://eitaa.com/raheamin
❁❅❁❅❁❅❁❅❁

 

🏳صفحات مجازی مجموعه ️بصیرتی فرهنگی راه امین🏳
اهداف صفحات مجازی«مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین»فَاعْتَبِرُوایَاأُولِی الْأَبْصَار«مسیری برای وحدت وبه هم رسیدن اندیشه ها»تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی
r a h e a m i n @
https://splus.ir/raheamin
https://eitaa.com/raheamin
 http://raheamin.blog.ir/
https://rubika.ir/basiratraheamin

  • راه امــــیــــن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی