صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین

https://virasty.com/raheamin

https://virasty.com/raheamin
🌸صفحات مجازی مجموعه رسانه تحلیلی و سیاسی بصیرتی فرهنگی راه امین رو به دوستانتان معرفی کنید🌸

👈🏼 هدف : 《فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ》
«مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها»هم اندیشی،بصیرت افزایی و روشنگری پیرامون اهداف انقلاب اسلامی،تبیین منویات امامین انقلاب باحضور همیشه سبز سربازان مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی
https://eitaa.com/raheamin
امـیـدوارم در وب سایت مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امـــــیـــن لـحـظـات خـوبـی را داشـتـه بـاشـیـدو امیدوارم از مطالب لذت برده باشید اگـه جـایـی ایـراد داره حـتـمـاً تـو نـظـراتـتـون عـنـوان کـنـیـد؛در نـظـر سـنـجـی حـتـمـاً شـرکـت کـنـیـد بـا تـبـادل لـیـنـک هـم مـوافـقـم...شـادبـاشـیـد
رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)
اگر از روی آگاهی گفته شود دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک، خیانت است

ایشان افزودند: اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
رهبر انقلاب، نمایش موشکهای پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملتهایی خواندند که از امریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی آید.
ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟
حضرت آیت الله خامنه ای این حرفها را شبیه حرفهای برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می گفتند جنگنده های اف – ۱۴ را که خریده ایم به امریکا پس بدهیم، به دردمان نمی خورد!
رهبر انقلاب افزودند: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم.
رهبر انقلاب با تأکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره سیاسی بجز چند استثنا افزودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفتگو مخالفیم، ما می گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

💥✨⚜️ـــــــــــ𖦹.🌸.𖦹ــــــــــــــ⚜️
✍️مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها
▫http://splus.ir/raheamin
🔸https://eitaa.com/raheamin
🔹https://rubika.ir/basiratraheamin
🔸https://raheamin.blog.ir
┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ اسفند ۹۵، ۱۰:۴۴ - فاطمه
    اپم
نویسندگان

سومین حرم اهل بیت ﴿عَلَیهِ السَّلامُ﴾

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳ ق.ظ

تلخی‌ها و شیرینی‌های حادثه شیراز〰واقعه تروریستی شیراز هر چند از یک منظر تلخ و ناگوار بود و غبار غم بر دل و جان مردم ایران و به ویژه اهالی شهر شیراز نشاند؛ اما در کنار این رخداد اندوهگین، صحنه‌هایی خلق شد که دل‌های سوزناک و جراحت‌دیده را التیام بخشید. از فداکاری پسری که وقتی صدای تیر و بوی باروت همه جا را پر کرده، به کمک پدر می‌شتابد تا پدری که پسر خردسالش را از چند قدمی تروریست دور می‌کند، شگفتانه‌های رویداد شیراز به شمار می‌آید. نقطه اوج ایثار نیز با از خودگذشتگی «فرزاد بادپا» خلق و مجاهدت او در تاریخ ماندگار شد. با دست خالی دنبال یک تروریست مسلح دویدن که ممکن بود آماده انتحار نیز باشد، فقط از یک فرد پرورش یافته در مکتب اهل بیت(ع) و از خادم حضرت شاهچراغ برمی‌آید.
🔸مشاهده همه این فداکاری‌ها سبب نمی‌شود تا نقش نیروهای امنیتی، که در این رویداد و ده‌ها پروژه ضدامنیتی به موقع وارد شده و از وقوع حوادث بزرگ و غمبار جلوگیری کردند، به چشم نیاید و یک رخداد از منزلت و مجاهدت آنان نزد ملت نمی‌کاهد. در همین زمینه برخی با اغراض گوناگون کوشیدند به‌گونه‌ای وانمود کنند که اثری از حضور نیروهای امنیتی نبوده است! در این باره گفتنی است، دقیقاً پس از حادثه سال گذشته شیراز، لایه دوم امنیتی حرم مطهر حضرت شاهچراغ در اختیار عناصر نظامی قرار گرفته است. در همین قضیه اخیر شیراز به محض ورود فرد تروریست به حرم و شلیک تیر، سه نفر از نیروهای امنیتی راه ورود او را به سمت صحن و ضریح و محل تجمع مردم مسدود کرده و در مرحله بعد نیروهای امنیتی او را در محاصره خود در می‌آورند.
🔹این نکته مهم را باید مد نظر قرار داد که اگر نیروهای نظامی که لایه دوم امنیت حرم مطهر به آنان سپرده شده، بر سر راه فرد تروریست قرار نمی‌گرفتند و تروریست را به سمت دیگر حرم نبرده و در محاصره قرار نمی‌دادند، او در کسری از زمان خود را به محل تجمع مردم می‌رساند و وقوع یک فاجعه قطعی بود و اکنون ملت ایران و مردم شیراز داغدار ده‌ها نفر از هموطنان و همشهریان خود بودند. برای اینکه در نظر بیاوریم با وقوع واقعه دردناک و عظیم چقدر فاصله کمی وجود داشته، لازم است گفته شود که از زمان ورود فرد تروریست به ورودی حرم تا هنگام دستگیری او کمتر از 30 ثانیه زمان سپری می‌شود. سخن اصلی در اینجا آن است که با روایت صحیح و کامل از واقعه تلخ شیراز نگذاریم صحنه‌های ماندگار آن، که رایحه دل‌انگیز ایثار و مجاهدت از آن ساطع شده، به حاشیه سپرده شود.     

✍🏻عزیز غضنفری
 
#حرف‌روز 
📡در ویراستی نیز با ما همراه شوید👇
https://virasty.com/raheamin/1691959611798290860

#شاهچراغ_﴿عَلَیهِ السَّلامُ﴾_#تسلیت


┄┅┅┅┅♦♦️┅┅┅┅┄
🇮🇷| basirat.ir

◼🔼◼🔼◼🔼◼🔼◼🔼◼🔼◼🔼◼🔼

جزئیات جدید از حادثۀ شاهچراغ 

 🔹 فرمانده سپاه استان فارس: تروریست دستگیرشده یک ماه در شیراز مستقر شده و با پوشش در یک فاصله از حرم ساکن می‌شود. روز حادثه وارد خیابان فرعی می‌شود و قبل از اینکه به درب اصلی برسد اسلحه را درمی‌آورد و با حالت هجومی ورود می‌کند. 

🔹 مدت زمان کامل این حادثه کمتر از 40 ثانیه است. در این حادثه فرد با یک اسلحه به‌همراه 8 خشاب و هر خشاب با 30 تیر از سمت درمانگاه حرم حرکت می‌کند و با خارج کردن اسلحه یک تیر شلیک می‌کند. 

🔹 فرد تروریست مستقیم مقابل در خروجی قرار می‌گیرد؛ در خروجی به‌دلیل خروج زوار همیشه باز است و دو نفر از ماموران امنیتی و خدام برای راهنمایی حضور دارند. به‌سمت این دو شلیک می‌کند که خادم در دم شهید می‌شود و نیروی امنیتی دیشب در بیمارستان به شهادت رسید.

🔹 در ادامه یک خادم و یک محافظ تیر می‌خورند و پس از ورود به حرم با خانمی روبه‌رو می‌شود که در فاصلۀ دو متری به او هم تیر می‌زند. 

🔹 پس از ورود فرد تروریست به لایۀ دوم حفاظتی حرم، نیروهای امنیتی با لباس شخصی که در حال گشت‌زنی بودند با شنیدن صدای تیر به‌سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.

 🔹 یکی از ماموران بعد از ورود به صحن تیر اول را به‌سمت تروریست شلیک می‌کند و مسیر او عوض می‌شود و شلیک دوم حواسش را پرت می‌کند؛ اینجاست که نیروی خدماتی حرم از پشت می‌رود و او را به زمین می‌زند و در فاصلۀ 4 ثانیه نیروهای امنیتی می‌رسند فرایند دستگیری را تکمیل می‌کنند.

🔵🔴⚫⚪⚬🔳

نگینی در قلب شیراز به نام «شاهچراغ»/ سومین حرم اهل بیت(ع) باشکوه و دیدنی است

شیراز- حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی الکاظم(ع) که مردم آن را به عنوان شاهچراغ می شناسند سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران بوده و همچون نگینی در شیراز می‌درخشد.

 «خوشا شیراز و وصف بی مثالش» بله درست حدس زدید. معرفی یک مکان گردشگری، تفریحی و مذهبی این هفته را به شیراز و شاهچراغ‌ اختصاص دادیم تا بیشتر در مورد این آرامگاه که مدفن احمد بن موسی(ع)  پسر ارشد حضرت موسی کاظم(ع) و همچنین محمد بن موسی، از برادران علی بن موسی الرضا(ع) که در این مکان مقدس آرمیده اند بدانیم.
این حرم مقدس در شمال خیابان احمدی در شهر شیراز قرار دارد و هرساله گردشگران داخلی و خارجی بیشماری را به خود جذب می کند و کمتر گردشگری است که به شیراز سفر کند و سراغی از این آرامگاه با شکوه با معماری و رنگ آمیزی  خاص و چشم نواز نگیرد. مطمئن باشید از زیارت در این مکان آرامش بخش و پر از نقش و نگار سیر نخواهید شد به خصوص زمانی که از دلیل نام گذاری این آرامگاه به نام شاهچراغ و روایات مختلفی که در مورد آن وجود دارد، بشنوید و مطلع شوید که چطور و چه فصلی بهترین زمان برای رفتن به این عبادتگاه خوش آب و هواست. گزارش پیش رو شما را با تمامی این موارد آشنا می کند:

💔 چه کرده نور تو با شب؟ که دست خونریزش، رواق و صحن تو را هم گلوله‌باران کرد

۴ آبان ١۴٠١
٢٢ مرداد ١۴٠٢

#شاهچراغ

▫◼▫◼▫◼▫◼▫◼▫◼▫◼

💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
🕌حرم ایستاده

۴۵ سال است به حرم حمله می‌کنند. 
۴۵ سال است می‌خواهند حرم را خراب کنند.
۴۵ سال است در تلاشند تا هیچ نشانی از حرم نماند.
آن سال‌های اول، خیلی وحشیانه‌تر، زن و کودک و مرد و پیر و جوان را در خیابان، مغازه، منزل، مسجد و... می‌کشتند، می‌کشتند تا حرمی نماند، قصدشان حرم بود، زائران بهانه. اما حرم ماند. دیدند این‌جور نمی‌شود، باید کاری دگر کنند. همه‌شان جمع شدند تا یک هفتگی کار حرم را تمام کنند. یک هفته‌شان شد ۸سال، زائران حرم ۸سال وحوش بین‌المللی را پشت در حرم نگه داشتند، آخر سر خسته و دست از پا درازتر به غلط کردن افتادند. اما دست‌ بردار نبودند. حمله‌ها همچنان ادامه داشت و دارد. البته خسته شدند، خسته‌تر از همیشه. بی‌رمق شدند، بی‌رمق‌تر از همیشه. گاهی به مشهدِ این حرم حمله می‌کنند و گاهی به شاهِ چراغِ این حرم. 
اما حرم پابرجاست. 
حرم هست. 
حرم زخمی‌ست، اما خم نشد، نشکست، نریخت.
زخمی‌ست، اما قوی، مثل سرو، مثل کوه.
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢

💢 تحلیلی گذرا بر حاثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ ﴿عَلَیهِ السَّلامُ﴾ 

🔥پروژه ناامن سازی و ناامن نمایی

۱. اولین نکته ای که باید مد نظر قرار گیرد، امنیت پایدار و مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورها است ، که تمام تلاش جبهه گسترده دشمنان انقلاب اسلامی ، برهم زدن این امنیت در قالب پروژه وسیع ناامن سازی یا حداقل ناامن نمایی کشور اسلامی ایران است ؛ یک نمونه آن ، درخواست مکرر " تام وست" مذاکره کننده ویژه آمریکا در امور افغانستان ، در جریان مذاکرات " دوحه" از طالبان برای ناامن سازی ایران  ، در قبال آزاد سازی منابع ارزی مسدود شده افغانستان و حتی به رسمیت شناختن این گروه ، که با درک درست طالبان  از اوضاع و شرایط حاکم بر منطقه و اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی ، این امر با مخالفت قاطع طالبان روبرو شد و این مذاکرات بی نتیجه ماند ؛ (خبرگزاری فارس ۵ مرداد) ، چرا که طالبان بخوبی می دادند که علاوه بر دردسرهای فراوان پذیرش این اقدام ، جمهوری اسلامی حتماً به حیات این گروه خاتمه خواهد داد.
🔶️ این امر، یعنی پروژه ناامن سازی و ناامن نمایی ، می تواند پیامدهای فراوان ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی ، به همراه داشته باشد ؛  از جمله تحت الشعاع قرار دادن مسئله پر درآمد ، اشتغالزا  و ارز آور گردشگری و سرمایه گذاریهای اقتصادی ؛ کما اینکه در جریان آشوب های محدود سال گذشته ، تقریباً تمامی کشورهای غربی و سایر رژیم های همسو با آنها ، به بهانه ناامن بودن ایران ، تمامی تورهای گردشگری به مقصد ایران را تا مدت ها ممنوع کردند که این امر در کنار سایر اقدامات ، نقش به سزایی در افزایش قیمت دلار و ضربه به بسیاری از کسب کارها داشت . 
👈 و پیامدهای فروان دیگر که در این‌مجال جای پرداخت به آن نیست.
۲. از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد ، برگزاری با شکوه و بی نظیر مراسم دهه محرم ، هم از نظر کمیت و هم کیفیت ، علی رغم تلاش دشمن برای کم رونق کردن آن  و در  نتیجه منحرف کردن افکار عمومی به سمت این حادثه و دیده نشدن این عظمت.
۳. چنانچه این حادثه در آن ابعاد و سیع و هولناک مد نظر دشمن مححق می شد ، می توانست  مراسم باشکوه راهپیمایی چند ده میلیونی اربعین به شدت  تحت الشعاع خود قرار دهد و با انحراف رسانه ها و افکار عمومی جهان ، از آن مراسم باشکوه به سمت یک حادثه هولناک ، آثار و پیامده های این راهپیمایی عظیم را به شدت کاهش دهد.
۴. منحرف کردن افکارعمومی مسلمین از حادثه قرآن سوزی و مشغول کردن افکار عمومی مسلمانان به یک مسئله داخلی و شیعه و سنی و ایرانی افغانی کردن مسائل و بی اثر کردن پیام اثر گذار حضرت آقا و استفاده حداکثری از این حادثه در برافروختن آتش اختلافات مذهبی و قومی.
۵. انحراف افکار عمومی از موفقیت های پی در پی نظام در حوزه های نظامی ، اقتصادی ، سیاسی و دپلماتیک ، از جمله تسلیم شدن آمریکا در مقابل اراده ملت ایران در قضیه تبادل زندانیان و آزادی پولهای بلوکه شده و خارج کردن آمریکا از زیر بار فشار روانی این مسئله و ممانعت از ایجاد امید و نشاط در داخل کشور با ندیدن  پیشرفت های پی در پی با تکیه بر دانش داخلی و جوانان مومن که پیام آور آینده ای روشن و شکوفا خواهد بود.
۶. خارج کردن رژیم صهیونیسی از زیر بار فشار سنگین روانی و رسانه ای و  انتقال افکار عمومی به داخل ایران و یک حادثه هولناک.
۷. ایجاد امیدواری برای آشوب طلبان در داخل در آستانه سالروز مرگ مهسا امینی و فتنه زن زندگی و آزادی و زمینه سازی برای آشوب های جدید.
🗓 دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜◻⬛⬜

باز از حرم چیدند
غنچه‌‌غنچه باور را 
از لب پرستوها
خنده‌های آخر را

صحن احمدی امشب
باز صحنه‌ی داغ است
این حرم پر از لاله
سبز مثل یک باغ است

کاش زائرت بودم
مهربان‌ترین آقا
چرخ می‌زدم دورت
مثل بچه‌کفترها

کاش مثل سربازی
من مراقبت بودم
شاه مهربانی‌ها
کاش خادمت بودم

می‌پریدم از صحنت
تا ستاره‌ها امشب
می‌رسیدم از اینجا
تا خود خدا امشب
🏴🌹

  • راه امــــیــــن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی