صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین

https://virasty.com/raheamin

https://virasty.com/raheamin
🌸صفحات مجازی مجموعه رسانه تحلیلی و سیاسی بصیرتی فرهنگی راه امین رو به دوستانتان معرفی کنید🌸

👈🏼 هدف : 《فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ》
«مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها»هم اندیشی،بصیرت افزایی و روشنگری پیرامون اهداف انقلاب اسلامی،تبیین منویات امامین انقلاب باحضور همیشه سبز سربازان مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی
https://eitaa.com/raheamin
امـیـدوارم در وب سایت مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امـــــیـــن لـحـظـات خـوبـی را داشـتـه بـاشـیـدو امیدوارم از مطالب لذت برده باشید اگـه جـایـی ایـراد داره حـتـمـاً تـو نـظـراتـتـون عـنـوان کـنـیـد؛در نـظـر سـنـجـی حـتـمـاً شـرکـت کـنـیـد بـا تـبـادل لـیـنـک هـم مـوافـقـم...شـادبـاشـیـد
رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)
اگر از روی آگاهی گفته شود دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک، خیانت است

ایشان افزودند: اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
رهبر انقلاب، نمایش موشکهای پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملتهایی خواندند که از امریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی آید.
ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟
حضرت آیت الله خامنه ای این حرفها را شبیه حرفهای برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می گفتند جنگنده های اف – ۱۴ را که خریده ایم به امریکا پس بدهیم، به دردمان نمی خورد!
رهبر انقلاب افزودند: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم.
رهبر انقلاب با تأکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره سیاسی بجز چند استثنا افزودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفتگو مخالفیم، ما می گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

💥✨⚜️ـــــــــــ𖦹.🌸.𖦹ــــــــــــــ⚜️
✍️مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها
▫http://splus.ir/raheamin
🔸https://eitaa.com/raheamin
🔹https://rubika.ir/basiratraheamin
🔸https://raheamin.blog.ir
┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ اسفند ۹۵، ۱۰:۴۴ - فاطمه
    اپم
نویسندگان

«مباهله» پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم)

پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۰۶:۰۷ ب.ظ

مباهله» پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) با مسیحیان نجران
اگر غدیر عید ولایت است مباهله عید فضیلت است. چون بزرگترین فضیلت علی(ع) در روز مباهله و آن‌هم صریحاً در قرآن کریم بیان شده.
روزمباهله گرامی باد

🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅
🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/raheamin
❇️ 🤛🤜 مباهله، قصه‌ی حلال‌زادگی و ریشه‌ی نسل حلال‌زاده‌ها، پنج تن آل عبا


✴️ ... ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﻣﺎ فرزندان‌مان ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ فرزندان‌تان ﺭﺍ، ﻭ ﻣﺎ ﺯﻧﺎن‌مان ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ زنان‌تان ﺭﺍ، ﻭ ما خویشان نزدیک‌مان ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ خویشان نزدیک‌تان ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻴﻢ، ﺳﭙﺲ یک‌دیگر ﺭﺍ ﻧﻔﺮﻳﻦ کنیم، ﭘﺲ ﻟﻌﻨﺖ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺮ دروغ‌گویان ﻗﺮﺍﺭ دهیم. ✴️

🔰 سوره آل‌عمران، آیه ۶۱

🌺 بیست و چهارم ذی‌الحجه، #روز مباهله گرامی‌باد
🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/raheamin/1689259157456215378
#شجره_طیبه 
#نسل_شناسی 
#افتخار_حلال_زادگی
🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅

࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
 ❣ امام رضا «علیه السلام»⇩:

↫✓❈خداوند ، پاکان بندگان خود را در آیه مباهله مشخص ساخته است...
☜این مزیتی است که هیچ کس در آن بر اهل بیت (علیهم السلام) پیشی نگرفته ؛ فضیلتی است که هیچ انسانی به آن نرسیده و شرفی است که قبل از آن هیچ کس از آن برخوردار نبوده است.

📚{عیون اخبار الرضا ، صفحه۲۲۹}
🌱🔅🌱🔅🌱🔅

مباهله و حقانیت مکتب اهل بیت علیهم السلام 

ایه مباهله، آیه 61 از سوره مبارکه آل عمران است که دارای دویست آیه است و از سوره های مدنی به حساب می آید. در این سوره مبارکه از معارف بلند اسلامی، دستورهای جاوید دینی و برخی سرگذشتها سخن به میان آمده است. خداوند متعال در آیه مباهله می فرماید:《
ان مثل عیسی عند الله کمثل آدم خلقه من تراب ثم قال له کن فیکون. الحق من ربک فلاتکن من الممترین. فمن حاجّک فیه من بعد ما جائک من العلم فقل تعالوا ندع ابنائنا و ابنائکم و نسائنا و نسائکم و انفسنا و انفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنت الله علی الکاذبین》
همانا مثل عیسی در نزد خدا، همچون مثل آدم است که او را از خاک آفرید و سپس به او فرمود: «موجود باش!» او هم فوراً موجود شد.لذا ولادت مسیح بدون پدر، هرگز دلیل بر الوهیت او نیست.اینها حقیقتی است  از جانب پروردگار تو و از تردیدکنندگان مباش. هرگاه بعد از علم و دانشی به تو  رسیده، باز کسانی با تو به محاجه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما نفوس خود را دعوت کنیم، شما هم نفوس خود را؛ آن گاه مباهله کنیم و لعنت خداوند را بر دروغ گویان قرار دهیم.
همان گونه که ملاحظه می شود، در این آیه، سخن از «مباهله» می رود که تبیین و توضیح این کلمه بسیار مناسب و ضروری است.
«مباهله» واژه ای عربی است و در اصطلاح به معنای نفرین کردن دو نفر یا دو گروه به یکدیگر است؛ به گونه ای که افرادی که با هم درباره یک مسئله مهم دینی، مذهبی و... با یکدیگر گفت وگو و اختلاف دارند، در یک جا جمع شوند و به درگاه الهی تضرع کنند و از خداوند بخواهند که فرد دروغگو یا ظالم را رسوا سازد و یا بر او عذابی نازل فرماید.
روایات مربوط به شأن نزول آیه مباهله متعدد و کمی متفاوت است که در اینجا به یک نقل اکتفا می کنیم:
هیأتی از مسیحیان منطقه نجران در شهر مدینه، خدمت پیامبر اسلام(ص) رسیدند و چنین گفتند: آیا فرزندی را که بدون پدر به دنیا آمده باشد، دیده اید؟ خداوند متعال در جواب سؤال آنها، آیه 59 《ان مثل عیسی عندالله...》 از سوره آل عمران را نازل فرمود و به آنها اعلام کرد که عیسی(ع) همانند حضرت آدم(ع) است که بدون پدر و مادر به وجود آمد. وقتی که هیأت مسیحی بر جهل و ادعای خود اصرار ورزیدند، پیامبر اسلام(ص) ]بر اساس دستور الهی[ آنها را به مباهله فراخواند. آنها تا فردای آن روز از پیامبر(ص) مهلت درخواستند. اسقف اعظم روحانی بزرگ هیأت مسیحی به آنها چنین گفت: شما فردا به محمد(ص) نگاه کنید. اگر برای مباهله با فرزندان و اهل خود آمد، از مباهله با او بترسید و اگر با اصحاب خود آمد، با او مباهله کنید، زیرا در این صورت چیزی در بساط ندارند.
فردای آن روز پیامبر اکرم(ص) همراه علی بن ابی طالب، حسن و حسین و فاطمه علیه السلام  آمدند. آن حضرت(ص) دست علی بن ابی طالب را گرفته بود، حسن و حسین در پیش روی او راه می رفتند و حضرت فاطمه پشت سر آن حضرت(ص) بود.
هیأت مسیحی نیز در حالی آمدند، که اسقف اعظم آنها پیشاپیششان بود. هنگامی که او پیامبر اسلام(ص) را با آن چند نفر دید، درباره آنها سؤال کرد به او گفتند که این پسر عمو و داماد او و محبوبترین مردم نزد اوست و این دو پسر، فرزندان دختری او، از علی(ع) هستند و آن بانوی جوان، دخترش فاطمه(ع) است که عزیزترین مردم نزد او و نزدیک ترین افراد به قلب اوست....
در این هنگام هیأت مسیحی از مباهله امتناع ورزید و اسقف اعظم مسیحیان به پیامبر اسلام(ص) گفت: یا اباالقاسم! ما با تو مباهله نمی کنیم، بلکه مصالحه می کنیم. پیامبر اسلام(ص) نیز با آنها بر پرداخت جزیه مصالحه نمود.
در روایتی آمده است که اسقف آنها گفت: «من صورتهایی را می بینم که اگر از خدا تقاضا کنند که کوهها را از جا برکند، چنین خواهد کرد. هرگز با آنها مباهله نکنید که هلاک خواهید شد و یک مسیحی تا روز قیامت بر روی زمین باقی نخواهد ماند.».
این حادثه یکی از بهترین دلایل حقانیت مکتب اهل بیت علیهم السلام می باشد که در طول تاریخ مفسران بزرگی به آن پرداخته  و بالاتفاق به عظمت و پاکی اهل بیت علیهم السلام اعتراف کردند 

🌱🔅🌱🔅🌱🔅
 پنجشنبه ۲۴ ذی الحجه روز مباهله است

۱) روز عید بزرگ مباهله
۲) سالروز بخشش انگشتر در رکوع و نزول آیه ولایت"انما ولیکم.. "
(مائده/۵۵)
۳) سالروز نزول آیه تطهیر و صدور حدیث شریف کساء در جریان مباهله
۴) سالروز نزول سوره مبارکه انسان (هل اتی) در شان پنج تن آل عبا علیهم السلام می باشد.

🌸این روز بزرگ به محضر قلب عالم امکان امام زمان ارواحنا له الفداء
و شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در سرتاسر جهان تبریک و تهنیت باد.

🔻اعمال روز مباهله

🔷 غسل
🔷 دورکعت نماز 
🔷 خواندن دعای مباهله
🔷 هفتاد بار استغفار
🔷 صدقه دادن
🔵روزه گرفتن
🔷 زیارت امیرالمومنین(علیه السلام)
🔷 زیارت جامعه کبیره که از همه مناسب تر است ....

💐🌿🌹☘🌷🌱🌸🍀🌺🌾🎉🪴🎊
آیت الله جوادی آملی: 
مساله مباهله از واجبات رکنی ولایت است، نه رسانه‌ها از آن سخنی می‌گویند نه ما در حوزه به آن می‌پردازیم، آن وقت آن مسائل واجبات غیررکنی را خیلی دامن می ‌زنیم.
🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅
اگر غدیر عید ولایت است مباهله عید فضیلت است. چون بزرگترین فضیلت علی(ع) در روز مباهله و آن‌هم صریحاً در قرآن کریم بیان شده.
روزمباهله گرامی باد

  • راه امــــیــــن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی