صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین

https://virasty.com/raheamin

https://virasty.com/raheamin
🌸صفحات مجازی مجموعه رسانه تحلیلی و سیاسی بصیرتی فرهنگی راه امین رو به دوستانتان معرفی کنید🌸

👈🏼 هدف : 《فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ》
«مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها»هم اندیشی،بصیرت افزایی و روشنگری پیرامون اهداف انقلاب اسلامی،تبیین منویات امامین انقلاب باحضور همیشه سبز سربازان مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی
https://eitaa.com/raheamin
امـیـدوارم در وب سایت مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امـــــیـــن لـحـظـات خـوبـی را داشـتـه بـاشـیـدو امیدوارم از مطالب لذت برده باشید اگـه جـایـی ایـراد داره حـتـمـاً تـو نـظـراتـتـون عـنـوان کـنـیـد؛در نـظـر سـنـجـی حـتـمـاً شـرکـت کـنـیـد بـا تـبـادل لـیـنـک هـم مـوافـقـم...شـادبـاشـیـد
رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)
اگر از روی آگاهی گفته شود دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک، خیانت است

ایشان افزودند: اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
رهبر انقلاب، نمایش موشکهای پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملتهایی خواندند که از امریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی آید.
ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟
حضرت آیت الله خامنه ای این حرفها را شبیه حرفهای برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می گفتند جنگنده های اف – ۱۴ را که خریده ایم به امریکا پس بدهیم، به دردمان نمی خورد!
رهبر انقلاب افزودند: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم.
رهبر انقلاب با تأکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره سیاسی بجز چند استثنا افزودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفتگو مخالفیم، ما می گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

💥✨⚜️ـــــــــــ𖦹.🌸.𖦹ــــــــــــــ⚜️
✍️مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها
▫http://splus.ir/raheamin
🔸https://eitaa.com/raheamin
🔹https://rubika.ir/basiratraheamin
🔸https://raheamin.blog.ir
┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ اسفند ۹۵، ۱۰:۴۴ - فاطمه
    اپم
نویسندگان

⚡️🕌⚡️فرهنگ جهانی اربعین⚡️🕌⚡️

دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۰۰ ب.ظ

اربـعین بزرگ‌ترین  وسیاسی‌ترین راهپیمایی جهان⚫⚬⚬⚬⚬⚬⚬

🔴«پیاده‌روی اربعین اگر سیاسی نبود بایکوت نمی‌شد. یک جمع ۲۰ میلیونی به هر دلیلی راه بیفتد، تمام رسانه‌ها ۲۴ساعته آن را پوشش می‌دهند اما این جریان را نشان نمی‌دهند.»
این سخنان استاد رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است که درباره بایکوت شدن اخبار پیاده‌روی اربعین توسط رسانه‌های غربی مطرح کرده است.
به راستی چگونه کوچک‌ترین اخبار جهان توسط مدعی‌ترین رسانه‌ها پوشش گسترده داده می‌شود و کارشناسان مختلفی برای تحلیل و بررسی همان خبر جزیی و شاید پیش‌پا‌افتاده ساعت‌ها آنتن زنده خود را به آن موضوع اختصاص می‌دهند، موضوعی که شاید ارزش خبری آن، چندان هم مهم نباشد اما قدرت‌های استکباری در جنگ رسانه‌ای امروزی از هر خبر بی‌اهمیتی می‌خواهند جریان‌سازی کنند و به نفع خود و جریان فکری و اهداف سیاسی خود بهره‌برداری کنند.
اما وقتی به «اربعین» و پیاده‌روی نزدیک به سی میلیونی آن می‌رسیم می‌بینیم که این رسانه‌های معاند سکوت می‌کنند و فقط به اتفاقات و حوادث ناگوار آن مثل تصادفات جاده‌ای و کشته شدن چند نفر در اثر واژگونی خودرو در مسیرهای منتهی به کربلا می‌پردازند، اما درباره اصل موضوع که رستاخیز بزرگ راهپیمایی میلیونی اربعین است کاملا بی‌تفاوت هستند و سکوت اختیار می‌کنند!
در گزارش امروز و فردای کیهان به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
نگاه مغرضانه رسانه‌های غربی به اربعین
اخباری که رسانه‌های معاند درباره اربعین پوشش داده‌اند را بخوانید:
یکی از شهروندان با ارسال ویدئویی به ایران اینترنشنال، ازدحام در ترمینال اتوبوسرانی زاهدان را در روز پنج‌شنبه نهم شهریورماه را نشان می‌دهد و می‌گوید: «این‌جا اتوبوس‌ها ایرانیان را سوار نمی‌کنند و همه‌شان رزرو زوار پاکستان هستند.»!!
در پی تصادف یک تریلی با اتوبوس حامل زائران ایرانی در محور بصره به ناصریه 6 ایرانی کشته و 23 نفر دیگر مصدوم شدند.
و تمام اخباری که رسانه‌های غربی در حول محور اربعین پوشش داده‌اند از همین حدود فراتر نمی رود و بعضا اخباری را پوشش می‌دهند که در عرف روزنامه‌نگاری و فعالیت رسانه‌ای، به آن «خبر سیاه» می‌گویند. این در حالی است که همین رسانه‌ها مثلا جشن گوجه فرنگی در فلان کشور که با حیف و میل، اسراف و گاهی خشونت همراه است را پوشش می‌دهند اما از انعکاس خبری و رسانه‌ای اربعین سر باز می‌زنند.
حال چرا این رسانه‌ها به یک خبر مهم از زاویه «سیاه» نگاه می‌کنند و چرا اصولا اصل خبر را پوشش نمی‌دهند بلکه به خبرهای سیاهی که در حاشیه خبر اصلی اتفاق افتاده و بعضا امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است واکنش نشان می‌دهند؟! پاسخ به این سؤالات را در تحلیل یک پیشکسوت عرصه رسانه در ادامه گزارش بخوانید....

 


ادامه مطلب👇
 
  
  
https://kayhan.ir/fa/news/272432/
🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید

https://virasty.com/raheamin/1689324024889559142 

🕌#زواراربعین_حسینی
#اربعین #امام_حسین 
🚩 #محرم#کربلا
#حب_الحسین_یجمعنا
🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا   
   

◼▫◾◼▫◾◼▫◾◼▫◾◼▫◾

آدم تا وقتی که عاشق نباشه با اشک شوق چشمش تر نمیشه؛ خوشا به حال کسانی که حرارت عشق اباعبدالله رو در دل دارند

🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/raheamin/1689324024889559142

🕌 #اربعین #امام_حسین
🚩 #محرم #کربلا
#حب_الحسین_یجمعنا

تاریخ به افق کربلا
https://raheamin.blog.ir/post/%F0%9F%8F%B4%F0%9F%8F%B3%EF%B8%8F%F0%9F%8F%B4

 

🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴

💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠🔴💠

پیاده‌روی اربعین؛حرکت عشق و ایمان▫این روزها روزهای نزدیک به اربعین است. پدیده‌ی بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای هم در این سالهای اخیر به‌وجود آمده و آن، پیاده‌روی میان نجف و کربلا یا بعضی از شهرهای دورتر از نجف تا کربلا است؛ بعضی از بصره، بعضی از مرز، بعضی از شهرهای دیگر، پیاده راه می‌اُفتند و حرکت میکنند. این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ ما هم از دور نگاه میکنیم به این حرکت، و غبطه میخوریم به حال آن کسانی که این توفیق را پیدا کردند و این حرکت را انجام دادند:
گرچه دوریم به یاد تو سخن میگوییم‌
بُعد منزل نبوَد در سفر روحانی


🔍 ادامه #گزیده_بیانات

🔸مبارزه تاریخی با جهل و ذلت
«یک جمله در زیارت اربعینِ امام حسین علیه‌الصّلاةوالسّلام ذکر شده است که مانند بسیاری از جملات این زیارتها و دعاها، بسیار پُرمغز و در خور تأمّل و تدبّر است... که گوینده این جملات خطاب به خداوند متعال عرض میکند: «و بذل مهجته فیک»؛ یعنی حسین‌بن‌علی، جان و خون خود را در راه تو داد؛ «لیستنقذ عبادک من الجهالة»؛ تا بندگان تو را از جهل نجات دهد؛ «و حیرة الضّلالة»؛ و آنها را از سرگردانىِ  ناشی از ضلالت و گمراهی برهاند... با مداقّه در این بیان، انسان احساس میکند که نهضت حسینی در واقع با دو نگاه قابل ملاحظه است، که هر دو هم درست است؛ اما مجموع دو نگاه، نشان دهنده‌ی ابعاد عظیم این نهضت است. یک نگاه، حرکت ظاهری حسین‌بن‌علی است؛ که حرکت علیه یک حکومت فاسد و منحرف و ظالم و سرکوبگر -یعنی حکومت یزید- است؛ اما باطن این قضیه، حرکت بزرگتری است که نگاه دوم، انسان را به آن میرساند؛ و آن حرکت علیه جهل و زبونی انسان است. در حقیقت، امام حسین اگرچه با یزید مبارزه میکند، اما مبارزه گسترده تاریخی وی با یزیدِ کوته‌عمرِ بی‌ارزش نیست؛ بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است. امام حسین با اینها مبارزه میکند.»  ۱۳۷۹/۱/۲۶

🔸حفظ اساس اسلام
«اساس دین با عاشورا پیوند خورده و به برکت عاشورا هم باقی مانده است. اگر فداکارىِ بزرگِ حسین‌بن‌علی  نمی‌بود -که این فداکاری، وجدان تاریخ را به کلّی متوجّه و بیدار کرد- در همان قرن اول یا نیمه‌ی قرن دوم هجری، بساط اسلام به کلّی برچیده میشد.» ۱۳۷۲/۳/۲۶
«هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زنده‌ی به عاشورا و به حسین‌بن‌علی است.»   ۱۳۹۱/۹/۱
     
🔸اهتزاز پرچم اسلام بر فراز بلندترین بامهای دنیا
«امام حسین ، کسی نبود که زمان و دشمن را نشناسد. می دانست دشمن چه خباثتهایی خواهد کرد. درعین حال، این ایمان و امید را داشت که همین حرکت مظلومانه و غریبانه او، بالأخره دشمن را هم در کوتاه مدّت و هم در بلند مدّت شکست خواهد داد. و همین‌طور هم شد... شما به تاریخ اسلام نگاه کنید و ببینید چقدر دین در دنیا رشد کرد! چقدر اسلام ریشه‌دار شد! چگونه ملتهای اسلامی پدیدار شدند و رشد کردند! علوم اسلامی پیشرفت کرد، فقه اسلامی پیشرفت کرد و بالاخره بعد از گذشت قرنها، امروز، پرچم اسلام بر فراز بلندترین بامهای دنیا، در اهتزاز است. آیا یزید و خانواده یزید به این‌که اسلام این‌طور، روزبه‌روز رشد کند راضی بودند؟ آنها می‌خواستند ریشه اسلام را بکنند؛ می‌خواستند از قرآن و پیغمبر اسلام، اسمی باقی نگذارند. اما می‌بینیم که درست به عکس شد.» ۱۳۷۱/۴/۱۰

🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله

 اربعین سمبل حیات شهید و نابودی مستکبر است

 اربعین حسینی سمبل و نماد حیات شهید و نابودی مستکبر است.

📖 به امید آن روز که تاریخ بنویسد:
«... و سرانجام از برکت دعاهای زائران اربعین، غیبت طولانی حضرت مهدی علیه السلام پایان یافت».

#اربعین

#برسد_دست_اربعینی_ها

🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌
🔴 سخنان ٤٩ سال پیش رهبر انقلاب در خصوص کنگره جهانی اربعین

🔻چهل و نه سال پیش، یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۲ مصادف با روز جمعه ۲۰ صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن (ع) در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبه‌های نهج‌البلاغه اختصاص داشت، به‌مناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند. این بیانات را به شرح زیر می‌خوانیم:

🔹می‌دانید یکی از علائم ایمان زیارت اربعین است؟ بنده نمی‌دانم این روایت چقدر صحیح است، اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همین است که من گمان کرده‌ام، واقعش هم این است که احتمال می‌دهم معنایش یکی از شقوق و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان می‌شود؛ امّا اگر این احتمال هم که من می‌گویم باشد، مؤیّد فراوانی دارد؛ «زیارة الاربعین».

🔸شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعه‌ای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمی‌کردند. در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزا متشتت در جریان بود.

🔹مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ همه این‌ها را به هم وصل می‌کرد. چه بود آن رشته؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه این رشته‌ها به آنجا متصل می‌شد. قلبی بود که به همه اعضا فرمان می‌داد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود.

🔸همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را می‌دیدند. اما یک کنگره جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (ع).

🔹این کنگره جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است‌، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنباله‌روی عاشورای حسین است. این هم که می‌بینی همه جا این تپش‌هایی که در شیعه مشهود شده‌، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعله‌هایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جان‌ها و روح‌ها رسیده. انسان‌ها را به گلوله‌های داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده.

🔸بنابراین مسئله اربعین یک مسئله مهمی است‌، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره بین‌المللی و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطره‌انگیز است آن سرزمین‌. سرزمین خاطره‌ها است‌، خاطره‌های باشکوه‌، خاطره‌های عزیز، سرزمین شهدا، مزار کشته‌شدگان راه خدا، اینجا جمع بشوند تشیع‌، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند.

🔹اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنباله‌گیری از راهی است که از ائمه هدی (ع) به ما ارائه دادند.

🔻سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) / مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲

️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/raheamin/1689324024889559142 
🗣 #اربعین#محرم
🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌

⚎⚏☰☱☲☳☴⚎⚏☰☱☲☳

🎞 دجال در اربعین
هشدار برای زائرین اربعین

⚠️ خطر در کمین شماست، سربازان دجال بر سر راه زائرین حسینی

🔺این بار دجال در رنگ و لباس دین و به نام امام زمان علیه‌السلام می خواهد شما را از امام زمان علیه‌السلام دور کند!

☴⚎⚏☰☱☲☳☴☵☶☷

 

پولی که خرج زیارت حسین(ع) شود، برمی‌گردد!
امام صادق(ع)در مورد زیارت مزار امام حسین(ع): هر که او را زیارت کند، خداوند نیازهایش را برآورد و آنچه از امور دنیا که برایش اهمیت داشته را کفایت فرماید و همچنین زیارت امام حسین(ع) رزق بنده را زیاد می‌کند، و آن چه برای زیارت هزینه کند، برمی‌گردد.

عنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فی زیارة قبر الحسین: مَن زارَهُ کانَ اللّهُ لَهُ مِن وَراءِ حَوائِجِهِ، وکَفى ما أهَمَّهُ مِن أمرِ دُنیاهُ، وإنَّهُ یَجلِبُ الرِّزقَ عَلَى العَبدِ، و یُخلِفُ عَلَیهِ ما یُنفِقُ

تهذیب الاحکام، ج۶، ص۴۵

☴☳☲☱☰⚏⚎☴☳☲☱☰⚏⚎☴☳☲☱☰⚏⚎☴☲☰

✺✦﷽‌✦✺
🗣 دریافت داغترین کلیپ های سیاسی👇👇به صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین بپیوندید:🚩🇮🇷
🗣🆔 https://splus.ir/raheamin ♨️

🆔 https://eitaa.com/raheamin ♨️
📣 @raheamin 

🆔http://raheamin.blog.ir ♨️

🌷🍃🌷🍃┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈🌷🍃🌷🍃

کنار قدم‌های جابر چه کتابی بخوانیم؟

✅تو پیاده‌روی #اربعین (و نیمه شعبان) به نظرم بهتره کتاب همراهتون نبرید!

✅به جاش، از مسیر استفاده کنید برای تأمل و فکر کردن. پیاده‌روی فرصت خوبی برای تعامل با دیگران و درس‌آموزی از فرهنگ اربعین است. تو راه، موقع استراحت، تو موکب‌ها ترجیحاً با عراقی‌ها حرف بزنید.

✅قرآن و مفاتیح معمولاً تو موکب‌ها (به ویژه ساختمانی‌ها) هست. بخونید! بهتر هم هست چند نفری با هم ادعیه و زیارات و احادیث را با هم مباحثه کنید. مثلاً همین زیارت عاشورا و زیارت اربعین را وقتی با دوستان دانشجو یا طلبه با هم صحبت می‌کنید، می‌بینید ایده‌های جدیدی به ذهن می‌رسد که قبلاً این‌طور نبود. (بد نیست یک فایل پی دی اف حدیثی مثل کتاب الدرة الباهرة همراهتان ببرید و از رو بخوانید.)
🔹در ضمن، سرگرم کتب قرآن و ادعیه بودن، اثر خوبی هم بر جوانان عراقی‌ دارد که همه‌اش سیگار می‌کشند و سرشان در فیس بوک است! بذارید تصویر خوبی از ایرانی‌ها داشته باشند و تأثیر بپذیرند.
حیف است این فضا را از دست بدهید.

✅اگر هم اصرار بر همراه بردن کتاب دارید، کتاب‌های حاج آقای #سید_علی_اصغر_علوی را پیشنهاد می‌کنم. مثلاً شش‌جلدی باغ سیب که تو جیب هم جا می‌شود. یا تک‌جلدی «خادم ارباب کیست» یا «دعوا سر اولویت است» که این‌ کتاب‌ها بیش از هر چیز از جنس تلنگر هستند و فرصت و ایده فکر کردن به شما می‌دهند تا به بازسازی سبک زندگی بپردازید.

تو پیاده‌روی چی گوش بدهیم؟
هیچی!
باز هم بنا به تجربه می‌گم که تو مسیر، 
✅نگاه کردن و تأمل درباره پدیده‌ها، 
✅حرف زدن با عراقی‌ها، ایرانی‌ها، رفقای خودتون، 
✅گوش دادن به صدای طبیعت و همهمه زوار 
خیلی بهتر از شنیدن مداحی و کتاب صوتی‌هاست! 
به جای گوش دادن به مداحی، خودتون شعر بخونید، یکی روضه بخونه و...

پیشنهاد ویژه
این رو بذارید اینجا اضافه کنم.
یک دعایی هست به اسم « #عالیه_المضامین » پیداکردنش تو مفاتیح خیلی سخته ولی می‌ارزه.
 این دعا که از اسمش هم پیداست، مضامین عالی فراوانی دارد؛ هم نیازهای دنیوی هست و هم اخروی. تازه فقط دعا نیست، زیارت‌نامه امام هست و در مشاهد همه امامان معصوم می‌شود خواندش.
مهم‌تر از این‌ها اینست که با خواندنش، هرکس را که دیدید می‌توانید بگویید برای شما هم دعا کردم و نایب‌الزیاره بوده‌ام!
🌷🍃🌷🍃┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈🌷🍃🌷🍃

مکتب سرخ حسینی و مردمان مهربان و میهمان نواز عراق در مسیر کاروان‌های راهپیمایی اربعین حسینی
در این روزهای قحطی و تورم و گرانی و کمبود ارزاق و انرژی در دنیا، مردمانی اینگونه از سفره خود بر میدارند و در سفره امام حسین(ع) قرار میدهند تا زنده بماند یاد این مسیر

🌷🍃🌷🍃┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈🌷🍃🌷🍃


*🔴 چرا دشمن از راهپیمایی اربعین میترسد؟*

*1⃣ #میترسند_که: راهپیمایی حسینی پایه گذار تمدن مهدوی شود*

*2⃣ #میترسند_که : سخن پیر جماران محقق شود: راه قدس از کربلا می گذرد*

*3⃣ #میترسند_که: طالبان حقیقت و عدالت خواهی با دیدن این همایش زیر علم "حب الحسین یجمعنا" به پویش عدالتخواهی بپیوندند.*

*4⃣ #میترسند_که: بانگ لبیک یا حسین که دیروز استوانه های کاخ سبز یزید را لرزاند به کاخ سفید برسد.*

*5⃣ #میترسند_که : اربعین از یک مناسک فراتر رفته و احیاگر فرهنگ ناب تشیع شود.*

*6⃣  #میترسند: چون اربعین طومار نسخه استعماری " تفرقه بیانداز و حکومت کن" را در هم می پیچد*

*7⃣ #میترسند_که نسخه اسلام آمریکایی که با تاج و تخت فرعون و ثروت قارون کاری ندارد با جرقه اربعین آتش بگیرد*

8⃣ 🔻و حرف آخر:
*#میترسند: چون میدانند امام زمان(عج) به* سفارش پدر عزیزش در جمع حاضران اربعین پیداترین زائرِ پنهان کربلاست

 

🌷🍃🌷🍃┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈🌷🍃🌷🍃


✺✦﷽‌✦✺
🗣 دریافت داغترین کلیپ های سیاسی👇👇به صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین بپیوندید:

🆔 https://splus.ir/raheamin ♨️

🆔 https://eitaa.com/raheamin ♨️

📣 @raheamin 

🆔http://raheamin.blog.ir ♨️

🌸🍃↬  ↫🍃🌸🌸🍃↬  ↫🍃🌸🌸🍃↬  ↫🍃🌸🌸🍃↬  ↫🍃🌸
💠 دوستی با امام حسین علیه السلام آبادت می کند 

🔸🔶 مگه داریم تو کل جهان بچه ای به این بزرگواری؟ مگه همه قهرمان های تخیلی به گرد پاش می رسند؟ تازه این بزرگ مرد فقط یکی از دوستان مولاجان هست 

امام صادق علیه السلام: 
یا مَعشَرَ الشِّیعَةِ، إنّکُم قد نُسِبتُم إلَینا، کُونُوا لَنا زَینا، و لا تَکُونُوا عَلَینا شَینا
اى گروه شیعیان! شما منسوب به ما هستید. پس مایه زینت ما باشید، و مایه زشتى ما نباشید
میزان الحکمه جلد6 صفحه123

 ✺✦﷽‌✦✺
🗣 دریافت داغترین کلیپ های سیاسی👇👇به صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین بپیوندید:

🆔 https://splus.ir/raheamin ♨️

🆔 https://eitaa.com/raheamin ♨️


📣 @raheamin 

🆔http://raheamin.blog.ir 
♨️
🌸🍃↬  ↫🍃🌸🌸🍃↬  ↫🍃🌸🌸🍃↬  ↫🍃🌸🌸🍃↬  ↫🍃🌸

*‼️مناسبت های ماه صفر:*
*💚_روز اول ماه_*: خواندن نماز اول ماه که آن دو رکعت است، و بعد از نماز صدقه‌ای در راه خدا بدهد، هر کس چنین کند، سلامت خود را در آن ماه از خداوند متعال گرفته است.

*✅_روز  دوم صفر_*: مجلس یزید لعنت‌الله علیه بنا بر نقلی، شهادت زید بن علی بن الحسین علیهم السلام (به روایت دیگر)
*_❇️روز  سوم صفر_*: ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام ۵۷ هجری قمری به روایتی.
*_💚روز  پنجم صفر_*: شهادت حضرت رقیه سلام الله علی‌ها و لعنة‌الله علی قاتلی‌ها، ۶۱ هجری.
*✅روز  ششم صفر_*: صدور توقیع امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء به حسین بن روح.
*❤️روز  هفتم صفر_*: ولادت امام موسی کاظم علیه السلام ۱۲۸ هجری، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام بنابر نقل بحار، وفات آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی ۱۴۱۱ قمری.
*❇️روز هشتم صفر_*: وفات حضرت سلمان فارسی (سلمان محمّدی) رضی‌الله عنه ۳۵ هجری قمری
*‼️روز نهم صفر_*: شهادت عمار یاسر رضی‌الله عنه در جنگ صفین ۳۷ هجری، شروع جنگ نهروان ۳۸ هجری قمری.
*❇️روز دوازهم صفر_*: وفات هارون برادر حضرت موسی علیهماالسلام.
*❗روز سیزدهم صفر_*:اختیار حکمین در صفین و حیله عمروعاص.
*✅روز هیجدهم صفر_*: شهادت اویس قرنی در جنگ صفین ۳۷ هجری قمری.
*💚❗روز بیستم صفر_*:اربعین حسینی.
*✅روز بیست و دوم صفر_*: صدور توقیع شریف امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء برای مرحوم شیخ مفید اعلی الله مقامه ۴۲۰ قمری.
*🧡روز بیست و سوم صفر_*: پی کردن ناقه حضرت صالح نبی علیه السلام توسط قومش - گرفتار شدن حضرت یونس علیه السلام در شکم ماهی.
*💚روزبیست و چهارم صفر_*: شدّت یافتن بیماری حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم.
*‼️روزبیست و ششم صفر_*:دستور پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم به لشکر اسامه جهت آماده شدن در جنگ با رومیان (بنابر نقل واقدی ۱۱ هجری)، سالروز انقراض حکومت امویان.
*💚روزبیست و هشتم صفر_*: شهادت جانسوز رحمت للعالمین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم در روز دوشنبه ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری - شهادت مظلومانه سبط اکبر امام مجتبی علیه السلام ۵۰ قمری.
*‼️روز ۲۹ یا۳۰ صفر_*: شهادت امام رضا علیه السلام ۲۰۳ هجری قمری

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
شهدا شرمنده‌ایم
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

💔 *اربعینی‌ها*
*یادتان باشد که ستون به ستون، مدیون قطره قطره خون شهیـــــــدانید*

💔 *اربعینی‌ها*
*وقتی چشمتان به گنبد زیبای آقا افتاد، یاد کنید از آنانی که با حسرت پشت پیراهن‌هایشان می‌نوشتند* :
🌹 *یا زیارت یا شهادت😭*

💔 *اربعینی‌ها*
*میانِ هروله‌های بین‌الحرمین، یاد کنید از شهـــــــدایی که در آرزوی زیارتِ شش گوشه‌ی اربابـــــ پرپر شـــدند*

💔 *اربعینی‌ها*
*نمی‌دانم از کدام مرز می‌گذرید اما؛ یاد کنید از شهـــدای مفقودالاثر در مرزهای*
*خسروی... مهران… چذابه… حاج عمران…شلمچه…*

*اربعینی‌ها*
*التمــــــــــــــاسِ دعای فرج برای عزیز دل حضرت زهرا ((س))*
🌹🌹 🌹🌹

🔶🔹 ۲۰ نکته دوستانه درباره اربعین:
دراین چند روزی که عراق هستید

1⃣ بین آنچه موکب‌های کوچک عراقی تقدیم شما می‌کنند با آنچه در موکب‌های پر زرق و برق ایرانی‌ها توزیع می‌شود، فرقی قائل نشوید. متاسفانه حضور پر رنگ برخی موکب های ایرانی آنهم با آن همه زرق وبرق در پذیرایی از زائران، حس میزبانی عراقی ها را به چالش کشیده است. سعی کنید در موکب های عراقی هم تا جایی که مقدور است سکنی داشته باشید. آنها باید ببینند اینجا ایرانی و عراقی نداریم و همه یک امت واحده هستیم.

2⃣ اگر جایی فلان غذای ایرانی توزیع می‌شد، فریاد نزنید غذای ایرانی!! با این کار عراقی‌ها احساس می‌کنند که برای آنها نیست! چراکه هیچ موکب عراقی هیچ‌ وقت فریاد نمی‌زند غذای عراقی!!

3⃣ کمک کنید هزینه‌ های دولت عراق برای جمع آوری زباله و بهداشت مسیرها بیش از پیش نشود.

4⃣ به اعتقادات مذهبی و عربی عراقی‌ها کاری نداشته باشید. اصلا روی ایرانی و عراقی بودن صحبت نکنید.

5⃣غذایی نگیرید که نمی‌خورید. عراقی‌ها خیلی خیلی ناراحت می‌شوند! اگر هم گرفتید و بدتان آمد، به روی خودتان نیاورید و از طرف تشکر هم کنید. همان جا جلوی عراقی ها ظرف غذا را دور نیندازید.

6⃣ مراقب وسایل عمومی و مردمی عراقی‌ها باشید. خودروها، سرویس‌های بهداشتی، محل اسکان و....

7⃣ بدانید که عراقی‌ها موظف به خدمت رایگان به شما نیستند! پس هرجا هزینه‌ای داشت پرداخت کنید. مثلا کرایه ماشین!

8⃣ اگر در منزلی اسکان یافتید، خیال نکنید که میزبان تا هروقت که شما بخواهید،تمایل دارد و می‌تواند از شما پذیرایی کند!

9⃣ یادتان نرود که عراق کشوری در حال جنگ و به شدت پرخرج است. خرج اضافی برای این کشور نتراشیم.

🔟 در صورت امکان چند هدیه کوچک از ایران خریداری کرده؛ در مسیر به نام ایران به کودکان عراقی هدیه دهید.

1⃣1⃣با خادمان موکب ها از هر ملیتی خوشرو باشید، قدردانی کنید و عکس یادگاری بگیرید. 

2⃣1⃣ بعضا برخی خانم های ایرانی داخل موکب ها آرایش می کنند. لطفا توجه داشته باشید که زنان عراقی هرگونه آرایش کردن زنان، علی الخصوص درایام عزای اهل بیت (علیهم السّلام) را به شدت بد و قبیح می دانند.

3⃣1⃣ در کنار استفاده از تصاویر و نشانه هایی که با خود حمل می کنید (مانند تصویر رهبر انقلاب یا سردار سلیمانی) حتماً از تصاویر مراجع عظام تقلید عراقی (آیات سیستانی، حکیم و صدر) و یافرماندهان الحشد الشعبی (هادی العامری، ابومهدی مهندس و ... ) هم استفاده کنید.

4⃣1⃣ محور غربی، عبری، عربی شدیداً در حال تبلیغ در میان مردم عراق هستند که ایران کشور شما را تسخیر کرده است. حتما با همان عربی دست وپا شکسته به عراقی ها بگویید که دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السّلام) و مردم عراق را وظیفه دینی ایرانی ها می دانید و از دوستی و صمیمیت دو ملت و از اینکه به نیابتشان به زیارت امام رضا (ع) خواهید رفت بگویید.

5⃣1⃣ به هیچ وجه به تصاویر، بنرها و موکب های جریان شیرازی واکنش نشان ندهید.

6⃣1⃣ در مسیر پیاده روی، برخی فرقه های انحرافی مانند کلبی ها، یمانی ها، صرخی ها و ... حضور دارند. وقتتان را با بحث بیهوده با آنها هدر ندهید و در موکب هایشان نیز اقامت نکنید.

7⃣1⃣ تقریبا همه شما عزیزان ابزار تصویر برداری مناسب در اختیار دارید (حداقل دوربین گوشی هایتان). اتفاقات و صحنه های ناب این سفر بینظیر را ثبت و ضبط کرده و با هشتگ های انگلیسی در شبکه های اجتماعی جهانی (مانند گوگل پلاس،فیس بوک، توییتر،اینستاگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

8⃣1⃣ هر سال به تعداد خبرنگاران غیر مسلمان کنگره عظیم اربعین افزوده می شود. شما عزیزان نمایندگان فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی ما هستید. به گونه ای رفتار کنید و سخن بگویید که ایرانیان، به عنوان نمونه استاندارد و قابل یک شیعه به جهانیان معرفی شوند.

9⃣1⃣ امسال شیطان و ایادی او تمام حربه های خود را به کار گرفته اند تا راهیان این سفر راکم و کمتر و دل های ایشان نسبت به هم را پر از کینه کنند. در این راه فقط به ندای «هل من ناصر» ارباب بیکفن دل بسپارید و گوش بر اصوات  تفرقه افکنانه سپاهیان ابلیس ببنید. در حدّ توان خویش، کمک های مادّی و معنوی خود را نثار برادران و خواهرانی کنید که در عزمشان نسبت به این سفر موانعی وجود دارد.

0⃣2⃣ فراموش نکنیم شاید یکی از همین هزاران عزیزی که از کنارشان عبور می کنیم مولا و صاحبمان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه باشند. 
احترام زائران حضرت حسین (ع) و این مسیر مقدّس را حفظ کنیم

التماس دعا🙏

لطفا به اشتراک بگذارید
. ✅پیاده روی اربعین معجزه ی زنده

  • راه امــــیــــن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی