صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین

https://virasty.com/raheamin

https://virasty.com/raheamin
🌸صفحات مجازی مجموعه رسانه تحلیلی و سیاسی بصیرتی فرهنگی راه امین رو به دوستانتان معرفی کنید🌸

👈🏼 هدف : 《فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ》
«مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها»هم اندیشی،بصیرت افزایی و روشنگری پیرامون اهداف انقلاب اسلامی،تبیین منویات امامین انقلاب باحضور همیشه سبز سربازان مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی
https://eitaa.com/raheamin
امـیـدوارم در وب سایت مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امـــــیـــن لـحـظـات خـوبـی را داشـتـه بـاشـیـدو امیدوارم از مطالب لذت برده باشید اگـه جـایـی ایـراد داره حـتـمـاً تـو نـظـراتـتـون عـنـوان کـنـیـد؛در نـظـر سـنـجـی حـتـمـاً شـرکـت کـنـیـد بـا تـبـادل لـیـنـک هـم مـوافـقـم...شـادبـاشـیـد
رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)
اگر از روی آگاهی گفته شود دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک، خیانت است

ایشان افزودند: اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
رهبر انقلاب، نمایش موشکهای پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملتهایی خواندند که از امریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی آید.
ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟
حضرت آیت الله خامنه ای این حرفها را شبیه حرفهای برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می گفتند جنگنده های اف – ۱۴ را که خریده ایم به امریکا پس بدهیم، به دردمان نمی خورد!
رهبر انقلاب افزودند: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم.
رهبر انقلاب با تأکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره سیاسی بجز چند استثنا افزودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفتگو مخالفیم، ما می گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

💥✨⚜️ـــــــــــ𖦹.🌸.𖦹ــــــــــــــ⚜️
✍️مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها
▫http://splus.ir/raheamin
🔸https://eitaa.com/raheamin
🔹https://rubika.ir/basiratraheamin
🔸https://raheamin.blog.ir
┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ اسفند ۹۵، ۱۰:۴۴ - فاطمه
    اپم
نویسندگان

وزیر کشور: رعایت حجاب در اداره‌ها و اماکن عمومی مثل مترو ضروری است

🔹از معدود کسانی که ممکن است بر اثر غفلت، حجاب قانونی را رعایت نمی‌کنند به جد می‌خواهیم که توجه کافی به این موضوع داشته باشند.

🔸امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه‌ای همگانی است و دارای مجوز عام و قانونی است و نیازی به مجوز خاص ندارد. وزارت کشور برابر قانون از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند. 

⛧⛦⛥⛤⛤⛥⛦⛧⛧⛦⛥⛤⛧⛦⛥⛤

🔰حجاب نماد فرهنگ اسلامی

🔸️مساله حجاب برای کشور ما یکی از ارزش‌های اسلامی است که تاثیر آن در فرهنگ جامعه و نمادین بودن آن برای وجود اسلام در یک کشور آن قدر مهم است که در یک کشور هفتاد میلیونی اروپایی یک خانم روسری سرش کند اجازه نمی‌دهند به مدرسه برود. مگر این روسری برای شما چه کار می‌کند؟ [می‌گویند] این نماد دین است، کشور ما لائیک است، نماد دینی را نباید اجازه بدهیم. 

🔹️شاید به هیچ چیز به اندازه همین روسری خانم‌ها اهمیت نمی‌دهند. هر روز اخبارش را در روزنامه‌ها می‌خوانیم. در کشوری که مهد آزادی است همه نوع آزادی فراهم است اما یک روسری خانم سرش بکند از مدرسه بیرونش می‌کنند. چرا؟ چون می‌دانند این اهمیت دارد. این یک شعاری است که کار می‌کند.
🌹🇮🇷🌹
💬لطفا با ارسال لینک‌ یاریگر ما باشید ..➺ در ویراستی نیز با ما همراه شوید👇

https://virasty.com/raheamin
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
❌کشف حجاب دختران مدرسه ای!❌

🔶بالاخره مسئول جمع آوری زنان و دخترانی که با لباس خانه و ... در جامعه و انظار عموم تردد می کنند با چه کسی هست؟

🔶افرادی که با این وضع هستند رو که نمیشه با تذکر و نهی از منکر رفع و رجوع کرد!

🔶اومدیم اون #دوربین های کذایی این ها رو شناسایی نکرد! تکلیف چیه؟!

🔶اگه برخورد درستی صورت نگیره، باید شاید وضعیت بدتری در وضعیت پوشش و حجاب، و اثرات مخرّب اون روی دختر و پسر مدرسه ای باشیم...

🔶مدت هاست عده ای از دختران مدرسه ای، بعد از تعطیل شدن، حجابشون رو بر میدارن! گناه این انسان ها با کیه؟! خیلی بعضی اوقات، بزرگتر هم کنارشونه!!
این نتیجه سال ها مماشات و تساهل و رها کردن عفت و حیای جامعه، است..‌. 
اون دختر دانش آموز، اصلاً نمیدونه سیاست و فرهنگ چیه ولی محیط فاسد و رها شده اجتماع، اثرات مخرب فرهنگی و اعتقادی روی اونها گذاشته.💬لطفا با ارسال لینک‌ یاریگر ما باشید ..➺ در ویراستی نیز با ما همراه شوید👇

https://virasty.com/raheamin
🌸🔅🌸🔅🌸🔅🌸🔅🌸🔅🌸🔅🌸🔅🌸🔅🌸🔅

⚇⚇⚇⚇⚇⚇⚇⚇⚇⚈⚈⚈⚈⚈⚈⚈⚈⚈⚈⚈⚈

🔹برجسته‌‌سازی جنسیت، زن و حجاب تلاش غربی‌ها برای ایجاد دو‌قطبی در ایران است

 

🔸رئیس‌جمهور گفت: تلاش غربی‌ها برای برجسته‌‌سازی مسئله جنسیت، زن و حجاب در ایران صرفا ایجاد دو قطبی در جامعه ایرانی است. آنها سال‌هاست که اهداف خود در کشورهای دیگر را با دو قطبی‌‌سازی پیش می‌برند، اما در مقابل ملت ایران حتما به اهداف خود نخواهند رسید.

 

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی CNN آمریکا به سؤالات این شبکه درباره مبادله افراد زندانی میان ایران و آمریکا، آزاد‌سازی منابع ارزی ایران، سلب اعتماد ایران نسبت به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ملیت‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، چرایی نقض پیمان آمریکا و کشورهای اروپایی، تلاش‌ها برای عادی‌‌سازی روابط رژیم صهیونیستی در منطقه و بی‌فایده بودن این اقدامات در مسیر حل مشکل فلسطین و اغتشاشات سال گذشته در ایران پاسخ گفت و افزود: شما نمایندگان رسانه‌ها باید از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بپرسید که چرا با وجود اینکه ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد،‌ اما نه تنها طرف‌های توافق با ایران به تعهدات خودشان عمل نکردند و تحریم‌ها لغو نشد، بلکه افزایش هم یافت.
رئیسی در پاسخ به سؤال خبرنگار در رابطه با اینکه «آیا تبادل زندانیان با آمریکا به این معنی است که شما می‌توانید با دولت ایالات متحده در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه کار کنید؟» گفت: جمهوری اسلامی ایران در موضوع تبادل زندانیان یک کار بشردوستانه انجام داد. تا جایی که اطلاع داریم افرادی که از ایران در آمریکا حبس بودند، به ناحق دستگیر شده بودند، اما افراد بازداشتی در ایران،‌ مرتکب جرایمی شده بودند که در مراحل دادرسی نیز اثبات شده و محکومیت قطعی داشتند.
وی افزود: با این وجود ساز و کاری فراهم شد تا این تبادل در قالب یک حرکت انسان‌دوستانه صورت گیرد و فکر می‌کنم این اقدامی بود که هم خانواده این زندانیان از آن خرسند شدند و هم اینکه یک حرکت کاملا انسان‌دوستانه بود. 
رئیسی راجع به تایید ایران توسط آژانس و عمل به تعهدات عنوان کرد: اگر ما می‌خواستیم آژانس فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بازرسی نکند، راه‌های دیگری هم داشتیم و رسما می‌گفتیم همکاری نمی‌کنیم، در صورتی که بنای ایران از ابتدا بر همکاری بوده است. این را خود مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیران ادوار آن تایید کرده و تاکید دارند که ایران به طور کامل با آژانس همکاری کرده است.
وی در ادامه گفت: این همکاری هم به دو شکل صورت گرفته است، یکی با نصب دوربین‌هایی که به شکل دائمی و مستمر همه فعل و انفعالات مراکز هسته‌ای ایران را ثبت می‌کنند و دوم بازرسی‌های دوره‌ای بازرسان آژانس. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 15 بار اعلام و تایید کرده که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح‌آمیز بوده و هیچ انحرافی نداشته است.
رئیس‌جمهور ضمن اعلام اینکه سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایگاهی ندارد گفت: اساسا ما بارها اعلام کرده‌ایم که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد، چون نه به آن نیاز داریم و نه عقیده‌ای به سلاح هسته‌ای داریم. به باور ما و بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی سلاح هسته‌ای جزو سلاح‌های کشتار جمعی است و لذا هم تولید و هم نگهداری آن حرام است و ما به این فتوا پایبندیم. ...


ادامه مطلب👇
 
  
https://kayhan.ir/fa/news/273643


 
🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا   
   
@kayhannewspaper

📌هدف دشمن جدا کردن افراد بی‌حجاب از بدنه جامعه است/

کشف حجاب مقدمه بی حیائی.
🔸بی حیائی مقدمه بی ایمانی.
🔺بی ایمانی مقدمه عذاب الهی.
🇮🇷📝

بی حجاب و با حجاب نداره
ولی بی گناه و گناه کار داره
بین اون کسی که اقامه معروف کرده با کسی که اقامه منکر کرده عرش تا فرش تفاوته
قل هل یستوی الاعمی و البصیر؟
مگه تعارف داریم، زنی اگر بخواد علیه احکام الهی فتنه کنه شتر فتنه اش رو باید پی کرد و به زمینش زد
چه بی حجاب و چه با حجاب!

◾◽◾◽◾◽◾◽

🇮🇷📡در ویراستی نیز با ما همراه شوید
👇
https://virasty.com/raheamin/1689062862423418039 
📝 سناریوی جدید بی حجاب ها و سازش محجبه نماها با پخش کلیپی که اقدام به دادن #گل به خانوم های #محجبه در مترو می کنند 
🍃🌹🍃

🔻خانم های محجبه قرار بر این شده خانمهای #بدحجاب به شما گل بدهند؟! 
با دقت تا آخر بخوانید ..‌.‌

⛔️ جنبش #چهارشنبه_های_سفید با هدف تحقیر حکم اسلامی #حجاب ایجاد شده است. در این طرح مقرر شده خانم ها و آقایانی که با حجاب مخالفند با شال و لباس سفید به علامت اعتراض به حجاب به خیابان ها بیایند. این طرح ادامه طرح آزادی های یواشکی زنان ایران است که بعد از مشخص شدن سرمنشا آن که رژیم صهیونیستی بود، تغییر شکل داده است. در این طرح خانم های بدحجاب با شالی سفید و در حالی که شاخه گل سفیدی در دست دارند به خانم های محجبه گل هدیه میدهند. و سعی می کنند آنها را به #چالش بکشانند و از عکس العملشان #فیلم و #عکس می گیرند. 

🔸لذا:
1️⃣ از پذیرش گل خودداری کنید.

2️⃣ هر واکنش منفی در برخورد با این افراد از سوی گردانندگان اصلی طرح، تجزیه تحلیل شده و در رسانه های صهیونیستی استفاده می شود، و از سویی موجب کدورت و دو دستگی و تفرقه بین هموطنان می شود، لذا از هر نوع برخورد تند و غیرمحترمانه اجتناب نموده و باکمال عطوفت و مهربانی و تبسم، هدیه انها را نپذیرید.

3️⃣ با گفتن جملات کوتاه مثل جملات زیر از کنار آنها عبور کنید. 
👈بهشت حجابم را به شاخه گلی نمی فروشم. 

👈نگاه شهیدان از شاخه گل برایم اهمیت بیشتری دارد.

👈گنج حجابم با ارزش تر از شاخه گل سفید است... 

4️⃣ اصلا و به هیچ وجه با طرف مقابل وارد بحث نشوید، آنها میخواهند که شما را به بحث و مجادله کشانده و با فیلمی که از شما گرفته می شود نتیجه خود را بگیرند، هدیه را با #لبخند قبول نکنید

🌺 رهبر معظم انقلاب: جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است

◾◽◾◽◾◽◾◽

📡در ویراستی نیز با ما همراه شوید👇
https://virasty.com/raheamin/1689062862423418039
🛑 غیرت معکوس

🔸یکی از پدیده‌های عجیبی که در عصر حاضر با آن مواجهیم، «غیرت معکوس» است.

🔹مردانی که در قبال تربیت و نظارت بر زیست عفیفانه دختر، همسر یا سایر بستگان خود هیچ خط قرمزی ندارند و اصلا مفهومی به نام #غیرت در نظام فکری آن‌ها جایی ندارد.

🔸اما کافی است یک نفر در مورد پوشش نامناسب اطرافیان آن‌ها در جامعه، تذکر-هرچند محترمانه- دهد. این جاست که #غیرت_معکوس به جوشش می‌آید و جوش و خروشی را که قرار بود در مسیر حفظ ارزش‌های انسانی هزینه کند، در تقابل با دیده‌بان های حیا و عفت در جامعه قرار می‌دهد و گویی خود را در برابر حفظ «امنیت غیر اخلاقی» جامعه مسئول می‌داند.

🔹برادر محترم! کسی که به ناموس شما تذکر می‌دهد، وظیفه‌ای را که شما در انجام آن کوتاهی کرده‌ای انجام داده است. پرخاش و تندی تو با او به این معناست که: «ای مردم از ناموس من لذت ببرید اما به روی من نیاورید. من با تمام وجود، مراقب هستم کسی مزاحم لذت بردن شما نشود».

🍃🌹▫◾▫◾▫◾▫◾▫◾▫◾▫◾▫◾▫◾▫◾

📡در ویراستی نیز با ما همراه شوید👇
https://virasty.com/raheamin/1689062862423418039 

♦️روایت سردار رادان از اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی 

فرمانده کل انتظامی:
🔹شاید در کل کشور به تعداد انگشتان یک دست بودند افرادی که در برابر پلیس مقاومت کردند و قانون (داشتن حجاب) را رعایت نکردند. 
🔹دستگیری‌ها بسیار کم بوده است، دلیلش هم این است که اکثر خانم‌ها و دخترانی که حجابشان ایراد داشته از روی غفلت بوده و بعد از تذکر پلیس حجابشان را رعایت کردند.
🔹اگر فردی بر این موضوع (بی‌حجابی) اصرار داشته باشد، حتماً توسط مأموران پلیس دستگیر و تحویل مقامات قضایی می‌شود تا برابر قانون با او برخورد شود.
🔹گروه هم هستند که بی‌حجابی را در فضای مجازی ترویج می‌دهند که مستقیماً افرادی را مخاطب قرار می‌دهند و عامدانه این جرم را مرتکب می‌شوند به همین دلیل برخورد قضایی با اینها سخت‌تر خواهد شد.
#حجاب
🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/raheamin

🍃🔻

🔴 اگر در مسأله حجاب، راه امام را نرویم، سیلی خواهیم خورد

🔰رهبر انقلاب در مورد راه امام ره فرمودند که:

« اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد »

👈 از طرفی معظم له، نه یک بار بلکه چند بار به این مطلب اشاره کرده اند که در موضوع #حجاب، امام خمینی ره محکم و قاطع پای این مسأله ایستاد.

◀️ راه امام در مسأله حجاب این بود که به هجمه ها، فشارهای داخلی و خارجی و بهانه ها و توجیهات اهمیت نداد. اگر در زمینه حجاب راه امام را نرویم، همان اتفاقی که مقام معظم رهبری در مورد کنار گذاشتن راه امام فرمودند، برای ما پیش خواهد؛ یعنی « ملت ایران سیلی خواهیم خورد ! »

🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅

متن نامه پدرانه و بسیار محبت آمیز  حجت الاسلام قرائتی به دختران ایران اسلامی :
بسم الله الرحمن الرحیم
🌹گوهر پاکی و پاکدامنی
🔸خواهرم و دخترم :
چون نمی‌ دانم دامنه مطالعات و مقدار تحصیلات شما چقدر است، از همه استدلال‌های علمی و فنی دوری می ‌کنم و ساده و خودمانی حرف می ‌زنم و خیلی هم با شما بیگانه نیستم، سالهاست شب‌های جمعه در تلویزیون منزل شما هستم.
🔹خواهرم و دخترم!
غفلت بزرگترین خطر برای انسان است.
غفلت از خدا و قیامت ، غفلت از جوانی، استعدادها، ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی
غفلت از جامعه، دوستان و محرومان‌؛
و غفلت از توطئه‌ ها و طرفندهای دشمنان.
🔸خواهرم و دخترم :
👈هرچیز و هر کس ما را غافل کند، ما را به خطر انداخته و دشمن ماست و هر چیز و هر کس ما را از غفلت بیرون آورد و هشدار دهد، بهترین دوست ماست.
👈دوست ما، خداوند است که هستی را به ما داد و همه چیز را در اختیار ما گذاشت و به ما عقل، فکر، علم، هدایت، قدرت تشخیص و انتخاب داد و طبیعت را تسخیر ما کرد و کارهای نیکوی ما را چندین برابر خریداری می ‌کند.
👈دوست ما، پیامبر عزیز اسلام است که در روزگاری که دختر مایه ننگ بود و چه بسا زنده به گور می شد، با بوسیدن دخترش، به دختران مقام داد و برای زنان حق مالک‌ شدن، رأی داشتن، تحصیل کردن، انتخاب همسر و نظارت بر امور جامعه، یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قائل شد و زن را مثل مرد، مستعدّ رسیدن به همه کمالات دانست.
👈دوست ما، شهدایی هستند که با قبول جراحت و اسارت و شهادت، دشمن را از این کشور بیرون راندند، تا من و شما هر شب در امنیت استراحت ‌کنیم.
🔻اما دشمن ما، شیطان است که پدر و مادر ما، آدم و حوا را به نافرمانی خدا کشاند که نتیجه اش کنار رفتن پوشش آنها شد. آری اولین پیروی از وسوسه شیطان، نتیجه اش برهنگی بود.
🔻دشمن ما، تفکری است که زن را برای کامیابی و هوسبازی می خواهد و تصویر نیمه عریان او را وسیله تبلیغات اجناس قرار می دهد.
🔸خواهرم و دخترم :
👈آیا تاکنون به این سؤالات فکر کرده اید:👇
۱- چرا دشمنان اسباب پیشرفت‌های علمی را از ما بخل و نسبت به آنچه دختران و پسران ما را منحرف می‌ سازد، بخشش می ‌کنند؟
۲- در دفاع از میهن، مادران محجبه فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان بی ‌حجاب؟
3- اگر امروز به کشور عزیز ما هجومی شود، مردان و زنان باایمان ایستادگی می‌ کنند یا عناصر سست‌ ایمان؟
4- در همه جوامع بشری، آزار دختران عفیف و پوشیده بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟
5- اگر برادر شما بنای ازدواج داشته باشد و شما را وکیل خود کند، شما دختری را انتخاب می‌ کنید که هر روز خود را در معرض نگاه جوانان هرزه قرار داده یا کسی که عفاف و حجاب او کامل‌تر و از چشم هوسبازان‌ به دور بوده است؟
6- آمار طلاق، افت تحصیلی، افسردگی و اضطراب، امراض روانی و مقاربتی، سقط جنین، فرار از خانه، اسراف و تجمل‌گرایی، گناه و بی ‌بند و باری در میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟
🔸خواهرم و دخترم :
🌹حجاب از ضروریات دین است و شما بحمداللَّه فرزند اسلام هستید. امروز هزاران دختر تحصیلکرده با حجاب کامل به عالی ‌ترین درجات علمی رسیده اند و با حضور خود در عرصه‌ های علمی، سیاسی و اقتصادی، نشان داده اند که حجاب مانع فعالیت های اجتماعی و رشد و پیشرفت نیست.
🔸خواهرم و دخترم :
اگر هر چیز را انکار کنیم، مرگ را نمی ‌توان انکار کرد. من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی کارهای خود در برابر خدا باشیم. در حجاب کامل رضای خدا، پیامبر خدا و امامان معصوم است، ولی در کشف حجاب و ولنگاری، رضای شیطان و افراد لاابالی و چشم ‌چرانان هرزه است.
🔸خواهرم و دخترم :
مگر شما خود طلا و جواهرات قیمتی را در پوشش قرار نمی ‌دهید و آنها را از دسترس نااهلان دور نگه‌ نمی دارید؟ چه گوهری گرانبهاتر از وجود خود شما است؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمی قرار دهید؟ مگر نه این است که چشمان ناپاک شما را برای خودشان‌ می‌ خواهند و خدا شما را برای خودتان می‌ خواهد؟.
🔸خواهرم و دخترم :
اگر جلوه‌ گری امروز شما دلربایی کرد و علاقه مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایی با جلوه ‌گری خود دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد.
🔸خواهرم و دخترم :
لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمی را در دل فقرایی که این نوع لباس‌ها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت.
🔸خواهرم و دخترم :
مراقب دوستان خود باشید، زیرا بعضی غافل و گول‌ خورده اند. خیال می ‌کنند بی ‌حجابی نشان تمدن است یا گمان می ‌کنند جلب توجه و نگاه دیگران، به سود آنهاست. خیال می‌ کنند جلوه‌ گری گناه ساده‌ ای است، ولی نمی‌ دانند چه بسا آرامش خانواده ای را به نگرانی تبدیل می ‌کند . 

 

~◇~◇~◇~◇~◇~◇~~◇~◇~◇~◇~◇~◇~
🌹چادر

یکی از پرستاران دوران دفاع مقدس به نام سرکار خانم موسوی تعریف می کردند که :

یک روز که در بیمارستان بودیم حمله شدیدی صورت گرفته بود...
مجروحین زیادی را به بیمارستان ما منتقل می کردند.اوضاع مجروحین به شدت وخیم بود.

در بین همه آنها وضع یکی از آنها خیلی بدتر از بقیه بود. رگ هایش پاره پاره شده بود...

وقتی جراح این مجروح را دید به من گفت که بیارمش داخل اتاق عمل و برای جراحی آماده اش کنم.

من آن زمان چادر به سر داشتم.دکتر اشاره کرد که چادرم را در بیاورم تا راحت تر بتوانم مجروح را جابه جا کنم .

همان موقع که داشتم از کنار او رد می شدم تا بروم توی اتاق و چادرم را در بیاورم، مجروح که چند دقیقه ای بود به هوش آمده بود به سختی گوشه چادرم را گرفت و بریده بریده و سخت گفت:

"من دارم می روم که تو چادرت را در نیاوری. ما برای این چادر داریم می رویم."

چادرم در مشتش بود که شهید شد.

👈 از آن به بعد در بدترین و سخت ترین شرایط هم چادرم را کنار نگذاشتم.

📗کتاب کلید اسرار _ ص ۳۷۶
~◇~◇~◇~◇~◇~◇~~◇~◇~◇~◇~◇~◇~

🇮🇷🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید/ ح https://virasty.com/raheamin/1687543357811391911
📝 چرا #دشمن، بر روی #حجاب، تمرکز کرده است❓
🍃🌹🍃

🔻#حجاب، در جلوگیری از انواع مفاسد فردی و اجتماعی، نقش بسزایی دارد. حجاب، پیوند تنگاتنگی با مقوله «عفت و حیاء» دارد. چراکه با رعایت حجاب است که این گوهرهای اخلاقی به دست می‌آید.

🔸طبق فرمایش حضرت امیرالمؤمنین (ع)، نیکوترین پوشش دین، حیا است؛ أَحْسَنُ مَلَابِسِ الدِّینِ الْحَیَاء (غرر الحکم، ص: ۱۱۱). 

🔹بخشی از آیه ۵۹ سوره احزاب، به نقشِ #حفاظتیِ حجاب اشاره می‌کند: «فَلا یُؤْذَیْن». امام علی (ع) در تبیین این اهمیت می‌فرماید: «العَفافُ یَصونُ النَّفسَ و یُنَزِّهُها عَنِ الدَّنایا؛ عفاف نفس را ایمن نگه می‌دارد و آن را از پستی‌ها دور و پاک می‌کند (غررالحکم، ص: ۱۱۱).

🔸به همین خاطر، اولین گامِ شیطان، فریب دادنِ حضرت آدم (ع) بود تا او  و همسرش را #برهنه کند: فوَسْوَسَ لهَُمَا الشَّیْطَنُ لِیُبْدِىَ لهَُمَا مَا وُرِىَ عَنهُْمَا مِن سَوْءَاتِهِمَا (اعراف/۲۰) سرانجام به هدفش رسید (آدم و حوا را بی‌حجاب نمود)، بَدَتْ لهَُمَا سَوْءَاتهُُمَا (اعراف/۲۲)❗️ وقتی حضرت آدم و حوا دریافتند که #فریب‌خورده و بی‌حجاب شده‌اند (لباس عفتِ بهشتی از تنشان بیرون آمده)، بلافاصله با برگ درختان، #خود_را_پوشاندند، طَفِقَا یخَْصِفَانِ عَلَیهِْمَا مِن وَرَقِ الجَْنَّةِ (اعراف/۲۲).

🔺لذا دشمنان اسلام، در طول تاریخ، مخصوصاً در ایران معاصر، بر روی حجاب، تمرکز کرده در صدد تضعیف این دژ مستحکم و فطری انسان است. اما مسلمین، از #اندلس، درس عبرت گرفته و خیلی هوشیارند.
#زن_عفت_افتخار | #مرد_غیرت_اقتدار

🧕ضرورت حجاب، فلسفه آن و پیامدهای منفی کشف حجاب🧕
https://raheamin.blog.ir/post/%C2%AB%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%20%D9%88%20%D8%B9%D9%81%D8%A7%D9%81%C2%BB%D8%9B

♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️

 

 بیانیه

~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
#حل_المسائل_حجاب ۱
🔰برای پاسخگویی به سوالات و شبهات حجاب باید دستتون پر باشه👇
1⃣ این نوع پوشش انتخاب من هست:
▪️در جامعه انتخاب شما نباید مغایر با قانون باشه. اگر باشه محترم شمرده نمیشه. مثل اینکه یکی بگه انتخاب من از صف جلو زدن است(بی قانونی در موضوع اجتماعی).
2⃣ من به تو میگم که چی بپوش؟ چرا تو به من میگی؟
▪️اگر پوشش من هم مخالف قانون بود در جامعه تو هم بگو. ولی الان تو در جامعه داری بی قانونی میکنی.(بی قانونی در موضوع اجتماعی)
3⃣ موسی به دین خود، عیسی به دین خود.
▪️این برای وقتی هست که موسی و عیسی در یک جامعه زندگی نکنند، وقتی که با هم در یک مکان زندگی می کنند و رفتارهای اجتماعی موسی و عیسی روی هم تاثیر میگذارد، باید یک قانونی وضع کنند و طبق قانون عمل کنند. موسی و عیسی در زندگی شخصی خودشون هر کاری میخوان بکنند ولی جامعه قانون داره.
4⃣ من قانون رو قبول ندارم.
▪️ این مشکل شما است، مشکل جامعه نیست. پس شما یک فرد قانون گریز هستی، دقیقا مثل همون اختلاس گر که قانون رو قبول نداشت و بهش عمل نکرد.
5⃣ من حجاب داشته باشم مشکل مملکت حل میشه؟
▪️قرار نیست با پوشش شما همه مشکلات حل بشه،  یکی از مشکلات همین قانون گریزی عده ای هست، که بله این قسمتش حل میشه، ضمن اینکه با لخت شدن هم مشکلی حل نمیشه.
6⃣ برید جلو دزدی ها رو بگیرید..
▪️دزدی یک نمونه بی قانونی در جامعه است.
وگرنه دزد اگر داخل خونه خودش چیزی را بر می داشت که ربطی به کسی نداشت، کسی به اون کاری نداشت. اگر دزدی پیدا بشه جلوش را میگیرند و پدرش هم در میارن، همانطور که سابقه داشته و کلی حکم زندان و اعدام و ... برای دزد ها صادر شده. این مثال مثل اینه که بگیم به خلاف من کاری نداشته باش برو فعلا به خلاف بقلی برس. بی قانونی، بی قانونی است. باید رسیدگی شود. 
7⃣ مردم نبینند. 
▪️مگر تو جامعه میشه به همه گفت من کاری که دلم میخواد بکنم مردم خودشون را با من وفق بدن؟
مثل این میمونه که بگی من دوست دارم اول صف باشم هرکس خوشش نمیاد تو صف نایسته. (بی قانونی در موضوع اجتماعی)
8⃣ کی گفته حجاب موضوع اجتماعیه؟
▪️همه دنیا میگن، Dress Code برای همین هست و در تمام دنیا قوانین پوششی وجود داره، در ایران هم این قوانین وجود داره و مطابق دین اسلام هست، این قوانین رو هم مردم انتخاب کردن. چون مسلمان هستند.
9⃣ من از سر لجبازی اینکار را میکنم.
▪️احتمالا اگر می‌دونی اینکار اشتباه هست و داری لجبازی می کنی شما یک آدم بی منطق هستی. ضمن اینکه با بی حجابی تونستی کدام مشکل را حل کنی؟
🔟 ببین غرب با بی حجابی پیشرفت کرده.
▪️غرب با تلاش و کوشش و دست آورد علمی و زحمت پیشرفت کرده و نه با بی حجابی، اتفاقا این موضوع جز نقاط ضعف غرب محسوب میشه و نه نقطه قوت . ایران ۴۳ سال بی حجابی اجباری را تجربه کرد از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۵۷ چه دست آوردی داشت؟
ضمن اینکه اگر پیشرفتی با بی حجابی حاصل میشد که مردم پهلوی را شوت نمی‌کردند بیرون؟
با بیحجابی چه نوع پیشرفتی حاصل میشه؟
مقاله ای نوشته میشه؟ توان خرید مضاعف  میشه؟ اختراعی حاصل میشه؟ اکتشافی رخ میده؟
1⃣1⃣ مگر پوشش من چه اشکالی داره؟
▪️پوشش شما در جامعه خلاف قانون هست، هم قانون کشور و هم قانون خدا. هرچند جلوی محارم خودتون ممکنه بسیار مناسب و زیبا هم باشه.
2⃣1⃣ خیلی از مردم اینجوری (کشف حجاب)شدند.
▪️مطمئنا خیلی ها هم نشدند، ضمن اینکه قوانین اجتماعی، با تعداد زیاد متخلف تغییر نمیکنه، مثلا تعدادی از مردم تصمیم بگیرند چراغ قرمز را رد کنند. تخلف رد شدن از چراغ قرمز تغییر نمیکنه. ضمن اینکه قطعا تخلف باعث هرج و مرج جامعه میشه و عده ای که به قانون احترام میگذارند، معترض به این وضعیت می شوند.


#حجاب
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇~◇

شریان درباره حجاب و عفاف / ترک فعل دستگاه‌های اجرایی بررسی شود / مردم حول ارزش‌ها وحدت دارند

بسمه تعالی
وَمَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَالَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ‌اللَّهِ هُمُ الغالِبون
«کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، پیروزند؛ زیرا حزب خدا پیروز است.»[مائده-۵۶]

روزهای پایانی تیرماه به مناسبت بزرگداشت شهادت ۱۷۰۰ مسلمان آزادیخواه ایرانی که در مسجد گوهرشاد مشهد با دیکتاتوری رضاخانی به شهادت رسیدند، به هفته عفاف و حجاب معروف شده است.
بزرگداشت این ایام اگر به کلیشه‌ها و تقابل‌های تصنعی محدود شود، به ضد خود تبدیل خواهد شد؛ بنابراین باید طرحی نو در انداخت و مطالبه را از مردم به مسئولان کشاند و آنان را در قبال تکالیف قانونی و شرعی به پاسخگویی واداشت.
طبق مصوبه شماره ۱۴۱۶ جلسه ۵۶۶ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۱۳۸۴.۵.۴ به ریاست سید محمد خاتمی، دستگاه‌های ذیل در موضوع عفاف و حجاب وظایف تخصصی دارند:
- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- سازمان تبلیغات اسلامی
- شورای فرهنگ عمومی
- وزارت ورزش و جوانان
- وزارت اطلاعات
- نیروی انتظامی
- وزارت کشور
- مجلس شورای اسلامی
- وزارت آموزش و پرورش
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- سازمان صداوسیما
- وزارت صنعت، معدن و تجارت
- ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر
- شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده
- شهرداری تهران
- وزارت راه و شهرسازی
- وزارت امور اقتصاد و دارایی
- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
- گمرک جمهوری اسلامی
-  مرکز امور زنان و خانواده

دستگاه‌های مذکور موظف بوده‌اند -علاوه بر تکالیف شرعی- براساس ماموریت‌های قانونی طی ۱۸ سال گذشته اقدامات موثری را در موضوع عفاف و حجاب اجرایی نمایند؛ اما آیا به مسئولیت رسمی خود عمل کرده‌اند؟
بی‌آنکه بخواهیم هم اکنون به لایحه ضعیف و منفعلانه عفاف و حجاب بپردازیم، آیا قوانین فعلی به صورت دقیق و موثر توسط قوه قضاییه اجرا شده است؟
نکته مهم این که علاوه بر تکالیف قانونی، پایه‌های مدیریتی این کشور بر جانفشانی‌ها و خون‌های مطهر عزیزانی از این مرزوبوم بنا نهاده شده که طبق آمار، از بررسی مجموع  ۹۳ هزار وصیتنامه شهدای گرانقدر، به طور متوسط در هر وصیتنامه بیش از ۳.۵ بار بر عباراتی همچون "معنویت، حجاب و عفاف، مباحث اعتقادی و مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر" تاکید شده است. آیا مدیران خود را در قبال این وصایا متعهد و مسئول می‌دانند؟

آنچه که نباید مورد غفلت واقع شود، تلاش جریان مرموز نفوذ جهت به انفعال کشاندن نظام اسلامی در برابر جنگ ترکیبی با ویترین برهنگی و ولنگاری فرهنگی-اجتماعی و القای بی‌عملی در موضوع عفاف و حجاب در شرایط فعلی به بهانه دوقطبی‌شدن جامعه است!
این در حالی است که امام امت در اوج مسائل چند ماه گذشته، به صراحت فتوای "حرام شرعی" و "حرام سیاسی" را درباره کشف حجاب صادر کردند.
از سوی دیگر، ملت مسلمان ایران نشان داده‌ که حول ارزش‌ها در همیشه‌ی تاریخ وحدت حداکثری دارد؛ جشن‌های بدیع غدیر، نماز عید فطر، راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن، حماسه اربعین، تشییع شهدای عزیز امنیت و حرم و دفاع مقدس به ویژه حاج قاسم سلیمانی در پهنه کشور، نمونه‌های متاخر این اتحاد ملی است؛ طی روزهای آتی، مجالس پرشور و شعور محرم حسینی نیز برگ زرین دیگری از همگرایی حول ارزش‌ها را ثبت خواهد کرد.

شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی در پایان تاکید می‌کند:
۱) ایستادگی اصولی بر ارزش‌ها و احکام اسلامی، نه تنها موجب دوقطبی نمی‌شود، بلکه براساس تجربیات -که به بخشی از آنها اشاره شد- همبستگی ملی را افزایش می‌دهد.
۲) شناسایی و افشای ماهیت جریان نفوذ که همزمان اقتصاد و فرهنگ ایرانیان را هدف گرفته، و تبیین نقش آن در دوقطبی‌سازی‌های کاذب، از بایسته‌های فعالیت اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است. کنارزدن تصمیم‌سازان نفوذی که به دین و معیشت مردم ضربه می‌زنند، مطالبه جدی از تصمیم‌گیران دولت است.
۳) از دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی انتظار می‌رود نسبت به ترک فعل دستگاه‌های اجرایی و مدیران آنها در عمل به قانون و چگونگی تخصیص بودجه‌های مرتبط با طرح عفاف و حجاب و نحوه اجرای موثر قوانین، ورود جدی داشته و گزارش شفاف آن را در اختیار افکار عمومی و مراجع ذیصلاح قرار دهند.
۴) مردمی ماندن امر به معروف و نهی از منکر و توجه به نقش جامعه در اجرای این حکم الهی غیرقابل کتمان و حذف است.
۵) با توجه به مطالبه مکرر امام خامنه‌ای در برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و گفت‌وگوهای تبیینی و براساس روش "اجتماعی‌سازی نظارت" شریان آماده است میزبان گفت‌وگوی صریح نمایندگان دستگاه‌های مسئول با نخبگان اجتماعی-فرهنگی باشد تا افکار عمومی درباره اقدامات قانونی آنها قضاوت کند.
♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️

🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅
⭕️خواهران کشف حجاب کرده اینک وقت آن است که پاسخ گوی افکار عمومی باشید 

📌شما الان ده ماه هست کشف حجاب کرده اید و پا روی سازنده ترین سبک رفتار عفیفانه زن تمدن ساز ایرانی واسلامی گذاشته اید،اما بعد از ده ماه دیگر وقت آن است دستاوردهای این الگوی پوششی را برای خود وجامعه عیان کنیدو درباره دستاورد شعار ازادی توضیح دهید
سوال اول: آیا کشف حجاب شما رغبت مردان به ازدواج و تعهد را افزایش داده وآمار ازدواج ما رشد کرده است  یا خاصیت زنانگی را برای مردان بی مفهوم کرده است ؟
سوال دوم :آیا با کشف حجاب شما نظام منزوی شد و دستاوردی نداشت یا این شما بودید که با حجم گسترده متلک های خیابانی مواجه شده اید؟
سوال سوم : آیا کشف حجاب شما برای ما نتایج مثبت اقتصادی داشت ،یا این شما بودید که برای رقابت مجبور به استفاده بیشتر از خدمات زیبایی شده اید ؟
سوال چهارم :ایا کشف حجاب شما ،تورم‌ را کاهش داد یا با درگیر کردن جریان مطالبه گری به معضلات فرهنگی برای مدیران ناکارآمد سایه امن ایجاد کرد ؟
سوال پنجم :برای فرزندانتان و وارثان تمدن ایرانی اسلامی چه پاسخی خواهید داد ؟به آنها چگونه خواهید گفت ما پا بر روی ارزش های زن ایرانی گذاشتیم واز سبک زندگی زن غربی تبعیت کردیم که بر اساس فلسفه حقیرانه زن افسونگر طراحی شده بود ؟
⏪خواهر من وقتی کشف حجاب شما در طی این ده ماه هیچ دستاوردی برای تعالی خانواده واجتماع نداشته ،آن رابرای چه  ادامه می‌دهید؟
🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅

🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅
🔴 اصحاب تردید بلای جان ماجرای حجاب

🔹در جمهوری اسلامی، افرادی هستند که در ظاهر ادعای ولایتمداری و انقلابی بودن دارند اما در واقع، متخصص ایجاد #تردید در عملیاتی کردن مبانی و اصول انقلاب و از عاملین ایجاد #تشکیک و تردید میان مسئولین و مردم هستند.

🔹این افراد با صورتی بازی و مبانی التقاطی ای که دارند نمی توانند منظومه ای به قضایا بنگرند. گاهی نسبت به سخنان رهبر انقلاب، رویه #اخباری_گری دارند و گاهی زیر بار صریح ترین سخنان ایشان نمی روند و توجیهات من در آوردی دارند.

🔹برای مثال، با وجود اینکه مبنا و رویه امام ره و رهبر انقلاب در موضوع کشف #حجاب و ولنگاری و قاطعیت آنها در این زمینه ها از روز روشن تر است و حتی در همین ایام فتنه نیز رهبر انقلاب برای #چند_بار ، باز هم محکمات انقلاب و جمهوری اسلامی در زمینه حجاب را بیان کرده اند، با این وجود، این افراد التقاطی، دوباره بهانه می آورند که چرا رهبر انقلاب در دیدار با طلاب به موضوع حجاب اشاره نکرد!

⏪ مساله، سخن گفتن یا نگفتن رهبر انقلاب در یک موضوع خاص آن هم در یک سخنرانی نیست، مساله این است که این افراد یا در باغ نیستند و یا اینکه نمی خواهند در باغ باشند❗️

⚠️ وضعیت اینها به گونه ای وخیم است که حتی ممکن است با سیلی و لگد محکم دشمن، باز هم بیدار نشوند.
🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅

🔰 اطلاع‌نگاشت | سرنیزه رضاخانی علیه حجاب زن ایرانی

🔻 حادثه مسجد گوهرشاد در تیرماه ۱۳۱۴ در پی اعتراض به مسئله‌ی تغییر لباس و ممنوعیت حجاب رخ داد.

👈 رهبرانقلاب درباره این قضیه میفرمایند: «یک عده مردم مؤمن برای خاطر مقصودی در یک جای مقدسی جمع شدند و مأمورین دولتی ریختند، اینها را کشتند.»

❤️ ریحانه؛ بخش زن و خانواده رسانه KHAMENEI.IR در سالروز واقعه‌ی خونین کشتار مردم معترض به #کشف_حجاب رضاخانی در #مسجد_گوهرشاد مشهد که در تیرماه ۱۳۱۴ به وقوع پیوست، ابعاد حادثه مسجد گوهرشاد را براساس بیانات رهبرانقلاب اسلامی مرور میکند.

🖨نسخه چاپ👇
khl.ink/f/41355
🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅🌱🔅

🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

🔴 جاسوسه ضد حجاب!

دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی، سابقه‌ای نزدیک به یک قرن دارد. با فرارسیدن سال 1357، آمریکایی‌ها با اعزام مأمور ویژه خود، یعنی ژنرال هایزر، به دنبال انجام کودتا برای بازگرداندن شاه به کشور بودند، اما هوشیاری امام و مردم مانع از توطئه‌های آنها شد، بنابراین مجبور به جایگزین کردن جاسوس‌های فرهنگی خود، به جای مأموران رسمی سیاسی و نظامی‌شان شدند. کیت میلت، نویسنده و مجسمه‌ساز، از رهبران جنبش فمینیسم در آمریکا بود. او هم‌زمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی، به ایران آمد تا به‌ظاهر انقلاب ایران را دنبال کند، اما در واقع برای ایجاد مانع بر سر راه انقلاب اسلامی به ایران آمده بود. او خود را بنیان‌گذار «کمیته‌ای برای آزادی هنر و اندیشه در ایران» می‌نامید! و به همین بهانه در تجمعات و تظاهراتی که علیه حجاب در اسفند 1357ش، به کمک زنان به‌اصطلاح روشنفکر و در واقع ضدانقلاب، در تهران به راه می‌انداخت، سخنرانی می‌کرد. کیت میلت با فعالیت انقلابیون مخالف بود و در تمام سخنرانی‌هایش، از حجاب به عنوان مانع آزادی و فعالیت اجتماعی زنان، سخن می‌گفت. جالب است که بعد از شکست مأموریت میلت در ایران و حمایت همه‌جانبه زنان مسلمان ایرانی از حجاب و مخالفتشان با بی‌حجابی، وی مجبور شد به آمریکا برگردد.

📌 هالیوودی باشید نه وطنی!
📌 دشمنی  آمریکا با فرهنگ ایرانی و اسلامی
📌 تلاش برای ترویج «سبک زندگی آمریکایی» در ایران
📌 سیاست براندازی فرهنگی

منبع : سایت پژوهشکده تاریخ معاصر iichs.ir

🇮🇷🇮🇷

🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/raheamin

🎥 اژه‌ای: با قوانین فعلی در حوزه حجاب می‌توان اقدامات خوبی انجام داد

💠ما در حوزهٔ مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مظاهر آن قانون داریم و نباید منتظر لایحهٔ مجلس دراین‌خصوص باشیم چون ممکن است این مقوله زمان‌بر باشد.

🔻با همین قوانین موجود می‌توان با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله کرد. رئیس‌جمهور هم از این موضوع استقبال کرد و قرار است امروز جلسه‌ای در همین راستا برگزار شود تا بتوانیم با حضور مقامات و مسئولان مربوط تصمیم‌گیری کنیم.

📝پ.ن: بعد از اظهار صریح دادستان تهران در جمع متحصنین مبنی بر امکان برخوردهای قاطع با مکشفه‌ها و هنجارشکنان با قوانین فعلی و تایید آن توسط ریاست محترم قوه قضائیه، منتظر برخورد جدی با این پدیده در سراسر کشور هستیم. به شرط آن که ابلاغیه‌هایی که بر خلاف قانون مانع برخورد فیزیکی با هتاکان از ناحیه ضابطان شده‌اند برداشته شود و نیروی انتظامی بدون بهانه‌گیری سامتنه های ناظر خود را با تمام توان فعال کند.
https://virasty.com/raheamin/1687543357811391911

🇮🇷🇮🇷

🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/raheamin
📂 بی‌حجابی جرم است دستگاه‌ها برای مقابله، معطل قانون جدید نباشند
🔸رؤسای قوه مجریه و قضائیه با تاکید بر لزوم اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف، تاکید کردند که هیچ دستگاهی نباید به بهانه تاخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف، اجرای تکالیف خود در این زمینه را معطل نماید.

 

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جلسه ویژه‌ای که صبح دیروز دوشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف تشکیل شده بود، از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضائیه و نیروی انتظامی خواست تا به تکالیف قانونی خود عمل نمایند و اجرای تکالیف قانونی هیچ دستگاهی نباید به بهانه تاخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف معطل بماند.
این جلسه در ادامه جلسات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و همچنین سلسله جلساتی بود که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور سران دیگر قوا و رؤسای دستگاه‌های ذی‌ربط از زمستان سال گذشته به منظور ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف در حال برگزاری است.
 همچنین حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه‌، با تاکید بر لزوم تقدیر از همه کسانی که در قبال تثبیت امنیت روانی مردم و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی دغدغه‌مند هستند و مطالبه‌گری می‌کنند، گفت: من این موضوع را برای خوشامد کسی بیان نمی‌کنم بلکه حقیقتاً معتقدم که مطالبه‌گری آنها امری مفید و نافع است و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند؛ در این راستا باید از افرادی که در کنار مطالبه‌گری، ارائه طریق می‌کنند قدردانی مضاعف داشت؛ البته امیدواریم این افراد مطالبه‌گر مواظبت کنند تا ناخواسته آنچه را که دشمن خواهان آن هست را انجام ندهند و به زبان نیاورند.
درباره عفاف و حجاب قانون داریم 
رئیس ‌دستگاه قضا گفت: قبلا هم بارها تاکید کردم سال گذشته هم متذکر شدم ما در خصوص برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب، قانون داریم؛ البته این قضیه فقط منحصر به مقوله عفاف و حجاب نیست؛ علی‌ای‌حال این امر که مردم متدیّن بر به میدان آمدن همه مسئولان و متولیان برای اجرای قوانین ناظر بر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی تاکید می‌کنند، بسیار مبارک و بابرکت است؛ 
وی افزود: ما در قوه قضائیه از این موضوع استقبال و حمایت می‌کنیم و تاکید داریم که همه باید تلاش کنیم مصوبات و قوانین موجود برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، اجرایی گردند. در همین راستا به سازمان بازرسی دستور داده‌ام که نسبت به اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که در حکم قانون هستند، نظارت داشته باشند....

 

 

ادامه مطلب👇


 
https://kayhan.ir/fa/news/268801

🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا

🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

🗨️نصب ویراستی همین الان 👇
https://virasty.com/raheamin/1687010788148844789
📎🔹قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند

 

🔸خطیب نماز عید قربان گفت: این روزها در فضای مجازی مشاهده کردم که برخی از بی‌حجاب‌ها به افراد با حجاب‌ها متعرض می‌شوند و بی‌حجاب‌ها افراد با حجاب را کتک می‌زنند. به مسئولان محترم با صراحت می‌گویم، این موضوع قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند.

 

نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران اقامه شد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس‌قوه قضائیه و محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در نماز عید قربان تهران حضور داشتند.
درب‌های دانشگاه تهران از ساعت هفت صبح جهت ورود نمازگزاران باز و برنامه‌های فرهنگی، ادعیه‌خوانی، تواشیح و برنامه‌های دیگر برای نمازگزاران برگزار شد.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان با بیان اینکه آنچه این یکی دو هفته اخیر انجام شد اوج ذلت منافقین بود، افزود: منافقینی که در پرونده آنها ترور ۱۷ هزار نفر بی‌گناه وجود دارد، یکی از آنها که در این ماجرا به دَرَک واصل شد، در پرونده خود به شهادت رساندن ۶۰ نفر از بچه‌های شما با لبان تشنه را دارد. او در عملیات مرصاد ۶۰ نفر از فرزندان شما را لب تشنه به شهادت رساند. کسی که فرزندان پاسدار شما را در اول انقلاب شکنجه کرد و با شکنجه به شهادت رساند و فردی که در ترور شهید آیت دست داشت به سزای اعمال ننگینش رسید، این سرنوشت مخالفین نظام است.
وی خاطرنشان کرد: ما در رابطه با بی‌حجابی هیچ حرفی بهتر از فرمایش مقام معظم رهبری نداریم که فرمودند؛ بی‌حجابی هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی. پشت صحنه‌ها هم روشن است، بی‌حجابی برای فروریختن بنیان خانواده و فروپاشی بنیان آرامش روانی جامعه است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بانوان ایران اسلامی از سالیان قبل پیشینه حجاب داشتند و با افتخار باحجاب بودند. به بی‌حجاب‌ها می‌گویم هیچ‌گاه بی‌حجابی آنها هنجار نخواهد شد چراکه ناهنجاری بوده، ناهنجاری هست و ناهنجاری خواهد بود. دوستانه به آنها توصیه می‌کنم اگر دنیا و آخرت خود را می‌خواهند به سمت حجاب بروند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی بیان کرد: این روزها در فضای مجازی مشاهده کردم که برخی از بی‌حجاب‌ها به افراد با حجاب‌ها متعرض می‌شوند و بی‌حجاب‌ها افراد با حجاب را کتک می‌زنند. به مسئولان محترم با صراحت می‌گویم، این موضوع قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند.
خطیب نماز عید قربان خاطرنشان کرد: تقاضا می‌کنم به صورت قانونی وارد این موضوع شوید. من با حرکات غیر قانونی مخالف بوده، مخالف هستم و مخالف خواهم بود. ما یک نظام هستیم و بایستی در نظام همه کارها قانونی صورت بگیرد.
وی افزود: سروران مسئول، کتک زدن خانم باحجاب منکر آشکار است. منتظر که و چه هستید، اینکه جنایت کنند و بعد بگویند ببخشید ما تند شدیم. بی‌خود تند شدید چرا در جاهای دیگر تند نمی‌شوید. بنابراین؛ از مسئولان محترم تقاضا می‌کنم بیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند....

 


ادامه مطلب👇

 
https://kayhan.ir/fa/news/268044/
 🧕«حجاب و عفاف»؛🧕📎🔹قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند
https://raheamin.blog.ir/post/%C2%AB%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%20%D9%88%20%D8%B9%D9%81%D8%A7%D9%81%C2%BB%D8%9B

_____________________________________________
🔴 حوزه های علمیه باید آن  پیشگامی وصحنه گردانی مبارزه با کشف حجاب را احیا کنند

باید بگوییم مهم ترین عنصر بازدارنده از کشف حجاب بالاخص درولادات فعالیت های علما و روحانیون آن زمان بود. انها علاوه بر واکنش جمعی، برخی از روحانیون، خود پیشگام مبارزه شدند و دست به اعتراضات گسترده زدند. البته اعتراضات تنها به حوزه علمیه قم محدود نبود، بلکه حوزه علمیه شهرهای مختلف از جمله مشهد، تبریز و... نیز دست به اعتراضات گسترده زدند .

🔖اهم مبارزات علما با کشف حجاب

🔻صدور اعلامیه های اعتراضی که با بی توجهی شاه مواجه میشود
🔻تلاش برای برگزاری جلسات ملاقات با شاه برای دفاع از حجاب و عفاف
🔻تالیف وترجمه کتب مختلف برای ترویج حجاب
🔻تشویق زنان به رعایت حجاب و مانع از کشف حجاب زنان
🔻ممانعت از همراهی زنان متدین با برنامه های ضد دینی شاه
🔻روشنگری درباره اهداف پشت پرده کشف حجاب

رژیم پهلوی نیز از تاثیر و فعالیت های علما آگاه بوده بنابراین، از هیچ فرصتی برای برخورد، اعمال فشار و در محدودیت قرار دادن آنها خودداری نمی‌ورزید

❗️البته امروز هم علما و مراجع بزرگوار پیشگام مبارزه با بی حجابی و اجرای نقشه شوم انگلیس در کشور هستند اما آن  صحنه گردانی محکم علمای زمان کشف حجاب باید احیا گردد.

منبع :سایت کافه تاریخ

❤️🍃

 

🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

 

🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

🔰 مامان ها! برای با حجاب شدن دخترتون اینطوری رفتار کنید!

🔻 در مسئله حجاب، لازم است دختر ما حساسیتمان را نسبت به نوع بستن روسری، شال و مقنعه ببیند. یعنی در موقعیت‌های مختلف از تمام مدل‌های رایج حجاب استفادها کنیم، اما به شکل مناسب و استاندارد.
مثلاً به او نشان  دهیم می‌شود شال سر کرد، اما حجاب کامل را هم داشت.

❌ چون بچه‌ها در فضای مجازی، انواع مدل‌های شال بستن را می‌بینند. مدل‌‌هایی که شال یک متر و نیمی به گونه‌ای بسته می‌شود که از پشت یک متر آن آویزان است، و از جلوه فقط مقداری کمی را می‌پوشاند. دقیقاً ضد آیه قرآن!

♨️ در قرآن بیان می‌شود بِخُمُرِهِنَّ عَلى‌ جُیُوبِهِنَّ. یعنی گریبان کامل باید پوشیده شود و آنچه از سر پایین می‌آید تا وسط ساق دست را بپوشاند.

🔴 اما مدل های امروزی حجاب به گونه ای است که آنقدر دور گردن می‌پیچند که بتوانند عریان نمایی کنند.

☑️ بنابراین، شما به عنوان یک مادر در جمع‌های خانوادگی که رخ به رخ نامحرم نیستید، نشان دهید که می‌شود شال را خیلی زیبا با لباس ست کرد، اما به مدلی که قرآن گفته است.

              ═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧┄    

 

🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
۵ راهکار ویژه برای بی حجاب کردن دختران ! ( برای والدین )

۱. هنگامی که مادران، پس از برگشتن از بیرون به منزل، و وقتی حجاب از سر برمیدارند، می گویند: «آخیش! راحت شدم»، به صورت غیرمستقیم القا می کنند که پوشیدگی آزادی را محدود کرده !

۲. وقتی پدران یا مادران، در هنگامی که فرزندشان خود با علاقه ی خود روسری یا چادر پوشیده، می پرسند: «اذیت نمیشی؟!»، یعنی حجاب = اذیت شدن ! 

۳. وقتی پدران یا مادران، دختران خود را برای فعالیت هایی که نه منع شرعی دارد و نه منع قانونی و عرفی، باز میدارند و دلیل آن را «دختر بودن» فرزندشان بیان میکنند ! 

۴. وقتی والدین، تذکر دادن به پسران را خیلی جدّی نمی گیرند و می گویند: «خب، پسره دیگه. همینجوریه!» ، دختران از جنسیت و حجاب خود بیزار میشوند !

۵. وقتی والدین، در مکان های مذهبی، اجازه نمی دهند دخترشان که سن و سال کمی دارد، بدود و «احساس آزادی» را در جمع نمازگزاران چادری تجربه کند، حجاب زده میشود !

_____________________________________________
🔴دختران کشف حجاب کرده چرا راهی را انتخاب می‌کنید  که باعث شادی استعمارگران و ناراحتی شهدا میشوید؟انگلیس کی خیر شما را خواسته که دل شادش میکنید؟چرا مثل مادران غیورتان با اهداف  استعمارمبارزه نمی‌کنید؟

سالها بود که حجاب و عفاف مادران ما خار چشم استعمارگران غربی بود و آنها که روحیه سلطه و بهره کشی از ملت ها را دارند همیشه از مستوری زنان ایران ناله می‌کردند، آنها از هیچ فعالیتی برای دسترسی به زن ایرانی ابا نکردند ،کشف حجاب اجباری و حکومت دست نشانده ی انگلیسی یکی از این توطئه های انگلیسی علیه زن و خانواده ما بوده است
اگر بخواهم اسناد تاریخی این عصبانیت را برایتان نشان دهم باید بگویم جهانگران و اند اروپایی چه توصیفاتی درباره مادران ما داشته اند
🔻چارلز ویلس نارضایتی خود را از این امر به ترتیب پی‌آمده در سفرنامه‌اش بیان می‌کند: «زن‌های ایران زمین، همیشه در چادر‌های سیاه مستور پیچیده‌اند و شخص خارجی را ممکن نمی‌شود که صورت آن‌ها را ببیند... لهذا انسان را ممکن نمی‌شود که در چنین مملکتی اظهار عشق نماید.» (۱)
🔻کلودانه در سفرنامه‌اش، در مورد خشم مردان اروپایی از مقید بودن زنان ایرانی به حجاب در دوره مظفرالدین شاه می‌نویسد: «به نظر من زنان ایرانی بیش از تمام کشور‌های مشرق زمین، مقید به حجابند و با دقت و وسواس بیشتر، قسمت بالا و چهره خود را می‌پوشانند.»(۲)
🔻همفری یکی از نمایندگان سیاسی انگلیس در ایران، به ارزیابی حجاب زنان ایرانی پرداخته و نوشته است: «در مسئله بی‌حجابی زنان، باید کوشش فوق‌العاده‌ای به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی‌حجابی و رها کردن چادر مشتاق شوند.» (۳)
🔻همفری  بر این عقیده بود که: «خواه ناخواه وقتی زنان از حجاب خارج شوند، مرد‌ها و جوانان فریفته می‌شوند و در نتیجه فساد در کانون خانواده‌ها رخنه می‌کند.»(۴)

⏪حال این مستندات تاریخی  و نقش تاریخی تو در مبارزه با استعمار و سلطه های غرب بر ملت های ضعیف

منابع :
۱-مرادعلی توانا، زن در تاریخ معاصر ایران، ص ۸۶- ۸۵
۲- مرادعلی توانا، زن در تاریخ معاصر ایران، ص ۳۳
۳_حسام الدین شریعت پناهی، اروپایی‌ها و لباس ایرانیان، ص ۲۷۵.
۴-مرکز بررسی تاریخی وزارت اطلاعات، تغییر لباس و کشف حجاب به روایت اسناد، ص ۷۶.
_____________________________________________
___________________
رذالت و حماقت از روی این بشر می‌بارد
ببینید وقتی در #مسئله_حجاب کوتاه میایید نتیجه‌اش میشه این؛
در قدم بعد می‌گویند #مشروب_فروشی‌ها رو آزاد کنید.
در قدم بعدی می گویند چرا #زن‌های_روسپی از حداقل خدمات برخوردار نیستند؟ چرا ساماندهی نمی‌شوند؟
چرا بیمه نمی‌شوند؟
این‌است نتیجه کوتاه آمدن از احکام الهی!

🗨️نصب ویراستی همین الان 👇

رهبر انقلاب: کشف حجاب علنی برای حکومت تکلیف ایجاد می‌کند🌱
پاسخ اخیر رهبر انقلاب به کمپین‌های ضدحجاب: کشف حجاب علنی برای حکومت اسلامی تکلیف ایجاد می‌کند | حکومت موظف است دربرابر حرام بایستد🌱رهبر معظم انقلاب اسلامی: در خصوص حواشی اخیری که پیرامون حجاب اجباری مطرح شده گفت:پول‌های زیادی خرج می‌کنند و از صدها رسانه استفاده می‌کنند تا روی هویت زن مسلمان اثرگذاری کنند، اما نتیجه‌اش فریب‌خوردن چند دختر می‌شود.چیزی که بنده را حساس می‌کند این است که گاهی خواص بحث حجاب اجباری را مطرح می‌کنند. عده‌ای نادانسته خطی را دنبال می‌کنند که دشمن با آن‌همه تلاش نتوانست.

 مقصر اصلی وضعیت حجاب و عفاف؛ دشمن یا مسئولین؟!7

. 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🔴🔴

🗨️نصب ویراستی همین الان 👇
https://virasty.com/raheamin/1687543357811391911
🔰 تجلیل بسیج اصناف از "بزاز کاشمری"

▫️بزاز معروف کاشمری در حمایت از مقوله عفاف و حجاب با نصب تابلو در فروشگاه خود به بانوان چادری مراجعه کننده تخفیف ویژه ارائه می‌دهد.

basijnews.ir/00dx8U

#حجاب

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
♻️ دشمن عقب نمی‌نشیند

دشمنی استکبار با ملّت ایران با عقب‌نشینی‌های موضعی از بین نمی‌رود. بعضی‌ها اشتباه می‌کنند، خیال می‌کنند اگر ما در فلان قضیّه عقب‌نشینی کنیم، این موجب می‌شود که دشمنی آمریکا یا دشمنی استکبار جهانی یا صهیونیست‌ها با ما کمتر بشود؛ نه، این خطا است. در موارد متعدّدی عقب‌نشینی‌های ما موجب شد که آنها جلو آمدند و بیشتر متعرّض شدند. اینها به این عقب‌نشینی‌ها راضی نمی‌شوند.

🔸 رهبر معظم انقلاب، سالگرد رحلت امام خمینی، ۱۴۰۲/۰۳/۱۴

اگر فتنه فواحش رو هم جزئی از نقشه آمریکا در کشورمون میدونید پس هرگونه عقب نشینی از موضع حجاب در واقع تکمیل کردن نقشه دشمن است.
 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴

🇮🇷
📝 بی حجابی زمینه بی عفتی است 
🍃🌹🍃

🔻یکی از خطرناکترین ایده هایی که این روزها داره مردم را ادراک سازی می‌کنه اینه که بی حجابی مترادف با بی عفتی نیست.

🔸همین عبارت را سید محمد خاتمی هم چند روز پیش بکار برد.

🔹برای اینکه به بی حجاب ها انگ فساد و بی عفتی نخوره میگویند زن ممکن است با سواد باشد، خانواده دوست باشد، عفیف باشد، پاک باشد در عین حال بی حجاب هم باشد ما باید در #جهادتبیین این خط تبلیغی را کور کنیم.

🔸خانمی که روسری از سرش بر میدارد زمینه برای بی عفتی در او آماده میشود #حیا در او کم رنگ میشود و در ادامه امکان رابطه جنسی خارج از ازدواج هم برایش بیشتر میشود کی گفته بی حجابی بی عفتی نیست ؟؟؟؟!!!

🔹یک خط دیگر هم در این راستا دارند و آن هم متهم کردن برخی چادری ها به بی عفتی برای اثبات آنکه لزوما چادر عفت و حیا نمی آورد.

🔺و چه بسا در آینده نزدیک همانهایی که حقوق می گیرند تا نیمه برهنه در خیابانها بچرخند، حقوق بگیرند تا چادر را با لجن بی حیایی آلوده کنند.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

فلسفه‌ی حجاب چیست؟ چرا اسلام فقط زنان را محدود می‌کند؟
پرسش

فلسفه‌ی حجاب چیست؟ اسلام می‌گوید زن و مرد یکسان آفریده شده‌اند، پس چرا اسلام فقط زنان را محدود می‌کند؟ اگر بین زن و مرد تفاوتی نباشد، مردها هم باید حجاب داشته باشند.

پاسخ اجمالی

زن و مرد از جهاتی؛ مانند خلقت از یک ذات و گوهر و بهره‌مندی از حقوق اجتماعی؛ مانند تحصیل علم، آزادی قلم و بیان و...، مساوی هستند.

اما از لحاظ فیزیکی و روحی تفاوت‌های فراوانی با هم دارند که همین تفاوت‌ها باعث می‌شود تا احکامی، نظیر حفظ و رعایت حجاب در جامعه، قانونی مخصوص به خود را داشته باشند. زن مظهر جمال و مرد مظهر شیفتگی است، قهراً به زن باید بگویند خود را در معرض نمایش قرار نده، نه به‏ مرد.

البته، این‌گونه هم نیست که پوشش مخصوص خانم باشد و بر مردان اصلا حجابی لازم نباشد.
 معرض نمایش قرار نده، نه به‏ مرد؛ لذا با این‌که دستور پوشیدن برای مردان(مثل زنان) مقرر نشده است، اما عملاً مردان پوشیده‌‏تر از زنان از منزل بیرون می‌روند؛ زیرا تمایل مرد به نگاه کردن و چشم‌چرانی است، نه به‏ خودنمایی، در حالی‌که تمایل زن بیشتر به خودنمایی است، نه به چشم چرانی.
تمایل‏ مرد به چشم‌چرانی، بیشتر زن را تحریک به خودنمایی می‌کند و به همین جهت ‏«تبرج‏» (بزک نمودن) از مختصات زنان است».[5]

گفتنی است که پوشش بیشتر زن، سبب می‌گردد تا ارزش زن در برابر مرد بالا رود. حریم نگه‌داشتن زن میان خود و مرد، یکی از وسائل مرموزی بوده است که زن برای حفظ مقام و موقعیت خود در برابر مرد از آن استفاده کرده است. اسلام زن را تشویق کرده است که از این وسیله استفاده کند. اگر اسلام تأکید کرده است که زن متین‌‏تر و با وقارتر و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مردان نگذارد؛ برای آن است که بر احترام زن افزوده ‏شود و مانند کالای بی‌ارزشی تلقی نگردد که به راحتی در اختیار همگان است.[6]

به عبارت دیگر، پوشیده بودن زن، در همان حدودی که اسلام تعیین کرده، موجب کرامت و احترام بیشتر او است؛ زیرا او را از تعرض افراد فرومایه و فاقد اخلاق مصون می‌دارد، پس حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است، هم مصونیت زن را در پی دارد و هم مصونیت جامعه را در آلوده شدن به گناه.[7] و [8]

 1]. نساء، 1. "یا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها وَ بَثَّ مِنْهُما رِجالاً کَثیراً وَ نِساءً وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذی تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلَیْکُمْ رَقیبا".

[2]. طباطبائی، سید محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ترجمه، موسوی همدانی، سید محمد باقر، ج 2، ص 414- 415، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ پنجم، 1374ش.

[3]. مثلا پوشش عورت واجب است و پوشش بقیه‌ی بدن در صورتی که در معرض نگاه نامحرم و سبب فتنه و فساد شود نیز واجب است، مگر آن مقداری که به صورت متعارف(مثل سر و صورت) آشکار است. مسائل جدید، ج 3، ص 227 و 228.

[4]. مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، ج 19، ص 432، صدرا.

[5]. همان، مسئله حجاب، ستر عورت.

[6]. نک: همان، با اندکی تغییر.

[7]. برای مطالعه بیشتر، نک: محسنی گرکانی، احمد، در ناب در صدف حجاب، انتشارات علوم اسلامی؛ محمدی اشتهاردی، محمد، حجاب بیانگرشخصیت، نشر معاونت مبارزه با مفاسداجتماعی ناجا، چاپ اول؛ رزاقی، احمد، عوامل فساد و بد حجابی و شیوه‌های مقابله با آن، نشر سازمان تبلیغات اسلامی، چاپ چهارم، 1371ش؛ شجاعی، محمد، درّ و صدف، چاپ سوم، 1378ش؛ مطهری، مرتضی، مسئله حجاب، نشر صدرا؛ قرائتی، محسن، پوشش زن دراسلام، نشر ناصر، چاپ نهم، 1370ش؛ جوادی آملی، عبد الله، زن درآئینه جلال و جمال، نشر فرهنگی رجاء، چاپ دوم، 1371ش؛ فتاحی زاده، فتحیه، حجاب از دیدگاه قرآن و سنت، نشر دفتر تبلیغات اسلامی، چاپ دوم، 1376ش.

[8]. «شخصیت و جایگاه زن در اسلام»، 265؛ «برتری مردان نسبت به زنان در برخی جنبه‌ها»، 6580؛ «حجاب در اسلام»، 431؛ «محدودۀ حجاب زن»، 495؛ «قانون حجاب و دلایل اجبار در اجرای آن»، 1174.

 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴

🔴 نظر رهبر انقلاب در مورد عقب نشینی صورتی ها در فتنه کشف حجاب چیست⁉️
 

🔰مقام معظم رهبری مدظله العالی:

« اهل فتنه مایلند که #خشیت خودشان را، #خوف از خودشان را در دل نخبگان و خواص، به جای خشیت از خدا بنشانند؛ یعنی مایلند که از آنها ترسیده بشود؛ «الّذین قال لهم النّاس إنّ النّاس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل». یعنی اینکه دائماً دارند به ما میگویند: آقا! «إنّ النّاس قد جمعوا لکم فاخشوهم»، جوابش همین است: «فقالوا حسبنا الله و نعم الوکیل». نتیجه‌‌اش هم این است: «فانقلبوا بنعمة من الله و فضل لم یمسسهم سوء».
نتیجه‌‌ی این احساس، این درک، این حقیقت روحی و معنوی همین است که: «فانقلبوا بنعمة من الله و فضل لم یمسسهم سوء». بنابراین، بایستی این شجاعت را داشت ».

https://khl.ink/f/8094
✍پ.ن:

🔻 در فتنه کشف حجاب نیز برخی مذهبی های صورتی و همچنین برخی از مسئولین، با مشاهده تعدادی فریب خورده یا بی بند و بار در کف خیابان و هیاهوی آنها در فضای مجازی، نسخه عقب نشینی از #حجاب را با انواع و اقسام ادبیات و توجیهات بیان کردند. 👈 با این مدل توجیهات که اگر با هنجارشکنان مقابله قاطع کنیم، ممکن است که شورش شود؛ اعتراض صورت گیرد؛ در این شرایط مردم با ما همراهی نمی کنند؛ مقاومت می کنند و ... .

🔻در حقیقت، فتنه گران با اینکه جمعیتشان قابل توجه نبود، اما در دل این افراد، خشیت و وحشت به وجود آوردند.

🔻متأسفانه همان نسخه های عقب نشینی موجب شد که نظام، آسیب ببیند و فتنه ای که می توانست زودتر جمع شود، همچنان با #ولنگاری کف خیابانی، امتداد پیدا کرده است.

🔺برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن

عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ی اسلامی بود. ۱۳۸۶/۱۰/۱۹

 

⏳ ایده‌ روشنفکران و چُماق رضاخان!

 

🔻رهبرانقلاب: آنچه که نظام طاغوت بر سر این کشور و این ملت آورد، در طول سالهای متمادی حاکمیت سیاه و ننگین خود، حقیقتا یکی از فصول تلخ تاریخ ماست...

🔹طبق نقشه‌ی دشمنان اسلام و ایران، به کمک روشنفکران آن روز متصل به دربار پهلوی، تصمیم گرفتند که زن ایرانی را از دائره‌ی عفاف و حجاب خود بیرون کنند و این نیروی عظیم ایمانی را که به برکت عفاف، زن همواره در جوامع مسلمان وجود داشته است، نابود کنند و بر باد بدهند... کشف حجاب... این اقدام را با چماق، رضاخان در داخل کشور انجام داد... 

🔺برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن

عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ی اسلامی بود. ۱۳۸۶/۱۰/۱۹

 

🗓 بیست و یکم تیر سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز «حجاب و عفاف»

 

💻 @Khamenei_ir

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
سردار رادان: برخورد با بی‌حجابی درحال اجراست

🔹در حوزۀ حجاب ۴ ناظر را ایجاد کردیم که هر کدام فرآیندی برای مقابله با بی‌حجابی‌ها دارند. ناظر ۴ برای افرادی که در فضای مجازی کشف حجاب می‌کنند یا افرادی که دیگران را تشویق و بی‌حجابی را ترویج می‌کنند استفاده می‌شود.

🔹طرح برخورد با بی‌حجاب‌ها با استفاده از دوربین‌های نظارتی نیز درحال اجراست و افرادی که کشف حجاب می‌کنند شناسایی و پیامک اول حاویِ تذکر به آنان ارسال و در پیامک‌ دوم پیگیریِ قضایی و انتظامی انجام می‌شود.

🔹در سواحل مازندران نیز قرار شد هشدارهای پیامکی و حضوری داده شود؛ از دولت هم خواستیم تا سطح پوشش دوربین را برای تامین امنیت در همه ابعاد افزایش دهد که رئیس‌جمهور موافق بودند که تامین اعتبار انجام شود.
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🔴ما برای حفظ  #حجاب باتوم خورده ایم و شهید داده ایم اما انها برای مرگ طبیعی مهسا روسری از سر باز کردند.

اگر بخواهیم فصلی بسیار ماندگار در تاریخ مبارزه زنان شیعه را نام ببریم به یقین تاریخ  مبارزه زنان با کشف حجاب رضا خانی است.مدل مبارزه زنان ایرانی برای  حفظ بیرق تمدنی اشان ؛ به خاطر توحش و طمع بسیار زیاد ماموران رضا خان به کشف حجاب زنان؛مدل در خانه نشستن و مستوریت بوده است.اما در عین مستوریت ؛از مبارزه وتقدیم شهید هم کم نگذاشته اند. 

شاید داستان زائر شهیده امام رضا، #سیده_محترم_بانوقاضی_فینی را شنیده اید، بانوی زائر حرم امام رضا که با هزاران سختی سفر خود را به حرم امام رضا رسانده بود،اما باتوم شوم تمدن زن ستیزانه غرب در روبروی صحن امام  به سراغش می آید.
او هر چقدرمشت و لگد وباتوم می‌خورد باز هم مقابل کشف حجاب مقاومت میکند.اما توحش سربازان غلدر بیشتر از اینها بود آن قدر برسرش زدند تا محترم‌بانو را به فیض شهادت رساندند ،البته او هم شبیه حضرت زهرا چندروزی در بستر بیماری می افتد واز شدت جراحات به شهادت میرسد.مردم کاشان برای تشییع او سنگ تمام می‌گذارند و پیکر مطهر او درآستان مقدس امامزاده قاسم‌بن الحسن (ع) فین کاشان به خاک می‌سپارند.

◀️ما فقط برای حفظ خاک شهید تقدیم نکرده ایم بلکه برای حفظ بیرق تمدنی امان که چادر باشد؛شهدای بسیار تقدیم حفظ  تمدن آزادگان کرده ایم
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🔴 مقصر اصلی وضعیت حجاب و عفاف؛ دشمن یا مسئولین؟!

🔰مقام معظم رهبری مدظله العالی:

« دشمن بیش از آنکه به توانایی‌های خودش امیدوار باشد، به #خطاهای ما امیدوار است؛ [اینکه] ما یک اشتباهی بکنیم، به قول نظامی‌ها پهلو بدهیم به دشمن. شما با دشمن روبه‌رو هستید دیگر؛ اگر غفلت کردید، دشمن دُور زد شما را، از پهلو به شما حمله کرد، هیچ کار نمی توانید بکنید »
https://khl.ink/f/50317

✍️ اگر وضعیت فرهنگی و همچنین وضعیت حجاب و عفاف به این حالت رسیده است، این را نمی توان به گردن دشمن انداخت. دشمن، همیشه دشمن است و از هر راهی برای آسیب زدن به ما استفاده می کند. اما ...

🔻وقتی سال ها در زمینه مدیریت #فضای_مجازی، مسلمات شرعی و قانونی را زیر پا گذاشتیم،

🔻وقتی خودمان با دست خودمان، مدیریت #افکار مردم را به دست دشمن دادیم،

🔻وقتی نهادها و دستگاه های گوناگون در زمینه #حجاب و عفاف به وظایف خود عمل نکردند،

🔻وقتی سال هاست که مقابله قاطع و اقدامات #بازدارنده در برابر ولنگاری و هنجارشکنی یا صورت نمی گیرد و یا اینکه به صورت گزینشی، محدود و یا رفع تکلیفی صورت می گیرد و تناسبی با واقعیت پیش آمده ندارد،

👈 آنگاه قابل قبول نیست که وضعیت موجود را به دشمن نسبت دهیم؛ بله اگر ما به #تکلیف خود عمل می کردیم و آنگاه چنین وضعیتی پیش می آمد می توانستیم فعالیت دشمن را علت اصلی بدانیم. اما الآن مقصر اصلی، #مسئولین هستند.

🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

💯صفحات مجازی «مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین»در ویراستـــــــــــی
https://virasty.com/raheamin/1686492115192158507
🔴 تهیه کنندگان لایحه عفاف و حجاب، هشدار امام را جدی بگیرند

🔰امام خمینی ره:

" نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیده‌ها به گونه‌ای غلط عمل کنیم که حزب الله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی‌اش #عدول می‌کند "

صحیفه امام ره، ج 21، 284

✍پی نوشت:

🔻نباید برای #رضایت و یا #ترس از اقلیتی بی بند و بار که یا جزو هرزه ها و فواحش هستند و یا اینکه فریب خورده اند، در اظهار نظرها، عملکرد مسئولین، تدوین طرح ها و لوایح و ...  ذره ای #عقب_نشینی در مورد حجاب و مقابله قاطع با ولنگاران وجود داشته باشد. (چیزی که متأسفانه در لایحه عفاف و حجاب مشاهده کردیم).

👈 در آن صورت، هم مردم که سرمایه اصلی این انقلاب هستند، احساس می کنند که جمهوری اسلامی از مواضعش که سال ها بر آن پافشاری می کرده و حق هم بوده، #عدول کرده و دچار #استحاله شده است و هم اینکه دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی جشن خواهند گرفت.

چنین چیزی اگر اتفاق بیفتد، قطعاً موجب ناامیدی و یأس سرمایه های اصلی انقلاب خواهد شد.

  • راه امــــیــــن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی